Vraag

• Mactweaker
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-02 17:14
Dag allemaal! :)

Ik wil graag een tablet in de auto gebruiken om muziekfilmpjes af te spelen waarbij het geluid over de speakers van de auto zou moeten gaan.

Verder wil ik graag een externe SSD schijf of usb stick van 1tb aanschaffen om filmpjes op te zetten. (Afhankelijk wat het beste werkt)

De tablet moet dus via de USB poort:
Opgeladen worden.
Geluid zenden naar de radio.
Data lezen van een externe SSD harde schijf.

Normaal gezien laadt de usb kabel waarmee de muziek wordt gestreamd naar de radio ook de tablet op.
Zoiets heb ik nu al geïnstalleerd met de Ipad mini alleen ik heb problemen met de opslag. Dit is dus de reden waarom ik naar een compleet andere setup aan het kijken ben omdat de opslag niet uitbreidbaar is.

Als ik een splitter kan gebruiken hoor ik het ook graag. Omdat ik totaal onzeker ben of dit kan gaan werken heb ik nog niets gekocht. Zelfs de harde schijf niet.

Ik zag een USB C splitter voorbij komen op internet waarbij 1 poort om te laden wordt gebruikt en 1 poort staat een hoofdtelefoon op dus om muziek te luisteren maar zou deze poort dan ook geschikt zijn om muziek te ontvangen?

Het is erg belangrijk om dit van te voren te weten omdat ik anders vanalles ga kopen wat achteraf niet werkt en dat zou zonde zijn.

Alvast dank voor jullie hulp!

Alle reacties

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Splitters heb ik zelf geen ervaring mee, ik gebruik zelf een USB-C hub van het merk Anker, maar andere USB-C hubs zouden ook moeten werken.

• Mactweaker
Hoi @IThom

Dank voor je reactie.

Die usb c hub. Is deze 230v gevoed? Ik wil namelijk geen 230 volt hiervoor aan moeten leggen.

En vervolgens kan je de hub in de tablet doen en vervolgens kan ik er zeker van zijn dat ik zowel kan laden alsook muziek kan streamen via een usb kabel naar de radio?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:05
5 sec google... nee dat is hij niet.
Maar volgens mij is hij niet geschikt om zowel een oplader als een ssd aan te hangen...

*edit: toch wel :
https://www.amazon.com/An...-Chromebook/dp/B07DD8BLJW

[ Voor 28% gewijzigd door 99ruud99 op 22-05-2020 18:50 ]

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
@Leftyblanco
Ik heb zelf de hub met 7 aansluitingen, die is powered via een USB-C PowerDelivery poort, dit kan aan het stopcontact maar ook in de aanstekerlader van je auto.
Hierdoor kan de hub je aparaat (tablet) opladen, kan je tablet aangesloten USB sticks of harde schijven uitlezen.
Je kan van de hub weer een datakabel aansluiten naar je auto voor audio, of audio afspelen via bluetooth.

• Mactweaker
99ruud99 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:49:
Maar volgens mij is hij niet geschikt om zowel een oplader als een ssd aan te hangen...

Er kunnen natuurlijk wel 10 modellen zijn en ik wil gewoon echt geen risico dus ik speel op safe!

• Mactweaker
IThom schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:01:
@Leftyblanco
Ik heb zelf de hub met 7 aansluitingen, die is powered via een USB-C PowerDelivery poort, dit kan aan het stopcontact maar ook in de aanstekerlader van je auto.
Hierdoor kan de hub je aparaat (tablet) opladen, kan je tablet aangesloten USB sticks of harde schijven uitlezen.
Je kan van de hub weer een datakabel aansluiten naar je auto voor audio, of audio afspelen via bluetooth.
Super goede info!
Ben je zeker dat je vervolgens audio kan afspelen via de usb data kabel?
En kun je een link van je anker posten of het type wat je hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Mactweaker op 22-05-2020 20:16 ]

• Mactweaker
99ruud99 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:49:

Maar kan je hier dan weer een standaard usb naar usb c kabel voor nemen zodat je via de autoaansteker kan opladen want ik neem aan dat dit ding wel stroom nodig heeft en dat de stroomvoorziening van het boxje waarmee ik het geluid op de speakers van de auto krijg (gromaudio) niet voldoende stroom zal leveren....

Het gaat er eigenlijk om of een android apparaat zo slim is om audio out over alle mogelijke usb verbindingen te verzenden....

[ Voor 26% gewijzigd door Mactweaker op 22-05-2020 21:16 ]

Pagina: 1