échte slim fit overhemden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33

Secsytime

Automagisch

Topicstarter
Gents,

Graag wat hulp gezocht van medetweakers.

Het zit als volgt, ik ben best wel lang en dun (1,78 m & 56 kg), daardoor passen een heleboel overhemden niet of in ieder geval niet genoeg dat het er fatsoenlijk uitziet.

Wat ik nu doe is maatwerk overhemden laten maken bij de Society Shop, maar deze kosten een godsvermogen :+. Dus nu wil ik eigenlijk op zoek naar een wat meer standaard merk wat wel goed past, en anno 2020 moet dit er wel zijn toch?

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Wat noem jij 'een godsvermogen'? Bijvoorbeeld Shirt On Size biedt op maat gemaakte overhemden aan voor €79, wat volgens mij best wel een schappelijke prijs is. Zelf geen ervaring mee, maar ik hoor er wel goede verhalen over.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Wat vind je dan wel een acceptabele prijs?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43
Heb je de stretchy slim fit (weet de officiele naam niet zo) van de WE wel eens aangehad?
Ik ben ook niet bijster breed en die zitten mij altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 15:40
-

[ Voor 99% gewijzigd door macmellow op 29-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 10:54
Wat macmellow zegt. Ook makkelijk met strijken.

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 22-05-2020 15:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:15:
Wat noem jij 'een godsvermogen'? Bijvoorbeeld Shirt On Size biedt op maat gemaakte overhemden aan voor €79, wat volgens mij best wel een schappelijke prijs is. Zelf geen ervaring mee, maar ik hoor er wel goede verhalen over.
De meeste overhemden die ik van ze heb zijn 150+ € voor een overhemd.
g0tanks schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:15:
Wat vind je dan wel een acceptabele prijs?
Als er geen alternatief is dan is het een acceptabele prijs, maar er moet nu toch wel een alternatief zijn...
Ayazis schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:15:
Heb je de stretchy slim fit (weet de officiele naam niet zo) van de WE wel eens aangehad?
Ik ben ook niet bijster breed en die zitten mij altijd wel goed.
In het verleden heb ik de overhemden van de WE weleens geprobeerd, maar deze waren niet getailleerd genoeg. Zal deze variant eens proberen, thanks!
macmellow schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:16:
Zelf ben ik 1.87 en 60kg, dus ik herken je probleem. Bij echte slim fits heb ik vaak het probleem dat de mouwen te kort zijn.

Voor mij zitten de extra slim fits van Suitsupply het beste, zelf heb ik dan de voorkeur voor de Traveler stof en een cutaway boord. Zoals deze: https://eu.suitsupply.com...3=size&prefv3=38&pdp=true
Thanks ga ik van het weekend even langs en proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Secsytime schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:21:
Als er geen alternatief is dan is het een acceptabele prijs, maar er moet nu toch wel een alternatief zijn...
Genoeg alternatieven die een stuk goedkoper zijn. Ik heb zelf meerdere maatoverhemden van https://www.shirtbyhand.com/nl die beginnen vanaf €69. En bij https://www.itailor.com/ kan het nog goedkoper vanaf €40.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor AZ, daarom krijgt dit topic ook een zetje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Topicstarter
g0tanks schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:23:
[...]

Genoeg alternatieven die een stuk goedkoper zijn. Ik heb zelf meerdere maatoverhemden van https://www.shirtbyhand.com/nl die beginnen vanaf €69. En bij https://www.itailor.com/ kan het nog goedkoper vanaf €40.
Thanks ga ik zeker langs als de WE of Suit Supply niets worden, Amsterdam is namelijk 2 uur rijden van hier voor een maatafspraak :+.
Yorinn schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:23:
[Mbr]Dit is meer een onderwerp voor AZ, daarom krijgt dit topic ook een zetje die kant op.[/]
Thanks, vond het lastig om een goede categorie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:51
@Secsytime wat ik deed was bij C&A de slimfit pakken - die zijn behoorlijk slim (al heb ik geen smalle schouders, dus als je daar ook slank bent miss vrouwen model pakken, die zijn nog slimmer (getailleerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Secsytime Muscle Fit van H&M ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kijk eens naar Charles Tyrwhitt shirts. Zijn vaak acties dat je vier hemden voor 160 euro kan krijgen en je kunt naast de fit ook boordmaat en mouwlengte zelf kiezen. Het kostte mij een paar keer retourneren maar inmiddels heb ik de perfecte maat shirts gevonden, ben er erg content mee! Tip: ga voor de non-iron shirts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:25:
[...]

Thanks ga ik zeker langs als de WE of Suit Supply niets worden, Amsterdam is namelijk 2 uur rijden van hier voor een maatafspraak :+.
Dat kan wel uit als je daarna voor €70 ipv €150 je overhemden kunt aanschaffen. ;)

Persoonlijk ook erg te spreken over Shirt by Hand. Heb er nu een stuk of 8 shirts van. Easy iron en goede kwaliteit van stoffen en afwerking. Ik ben 193cm en 69kg, dus ik ken het 'probleem'.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 22-05-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:13
Secsytime schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:12:
Gents,

Graag wat hulp gezocht van medetweakers.

Het zit als volgt, ik ben best wel lang en dun (1,78 m & 56 kg), daardoor passen een heleboel overhemden niet of in ieder geval niet genoeg dat het er fatsoenlijk uitziet.

Wat ik nu doe is maatwerk overhemden laten maken bij de Society Shop, maar deze kosten een godsvermogen :+. Dus nu wil ik eigenlijk op zoek naar een wat meer standaard merk wat wel goed past, en anno 2020 moet dit er wel zijn toch?

Wat raden jullie aan?
Naar de sportschool, flink veel eten (vooral eiwitten dus veel kip en pindakaas) en breder worden ;-)

Nee gekheid, ik haalde altijd overhemden bij “shirt by hand” (Ik heb tegenovergesteld probleem. Ik ben breed als wat en slim waist en dat is ook niet eenvoudig) die kwamen gratis inmeten en vervolgens had ik een online matenprofiel en kon ik naar eigen smaak overhemden samenstellen. Echter draag ik al tijden haast geen overhemden meer dus weet niet of ze nog bestaan ook maar werkte altijd goed.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Persoonlijk goede ervaringen met Eterna en Seidensticker. Gewoon te bestellen via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Topicstarter
1nsane schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:28:
[...]

Naar de sportschool, flink veel eten (vooral eiwitten dus veel kip en pindakaas) en breder worden ;-)

Nee gekheid, ik haalde altijd overhemden bij “shirt by hand” (Ik heb tegenovergesteld probleem. Ik ben breed als wat en slim waist en dat is ook niet eenvoudig) die kwamen gratis inmeten en vervolgens had ik een online matenprofiel en kon ik naar eigen smaak overhemden samenstellen. Echter draag ik al tijden haast geen overhemden meer dus weet niet of ze nog bestaan ook maar werkte altijd goed.
Heeft weinig zin, geloof me.. Ik heb een naast een genetische atletische bouw, ook een versnelde stofwisseling en zal dus nóóit aankomen, ik probeer het al 30 jaar ;)
wimjongil schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:36:
Kijk eens naar Charles Tyrwhitt shirts. Zijn vaak acties dat je vier hemden voor 160 euro kan krijgen en je kunt naast de fit ook boordmaat en mouwlengte zelf kiezen. Het kostte mij een paar keer retourneren maar inmiddels heb ik de perfecte maat shirts gevonden, ben er erg content mee! Tip: ga voor de non-iron shirts.
Dank! Net de twee kleinste maten besteld, eens kijken of dat wat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 16:14
Een kleermaker in de buurt vinden die dit voor een schappelijker prijs kan?
Of zelf leren innemen (youtube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Topicstarter
fnoff schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:20:
Een kleermaker in de buurt vinden die dit voor een schappelijker prijs kan?
Of zelf leren innemen (youtube).
Dat zelf leren innemen vind ik nog niet eens zo gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 26-06 15:38
Ik heb ook altijd shirts van shirt by hand. Goede kwaliteit en ze passen dus altijd goed :+ .
Je hoeft niet naar ze toe om in te meten, ze komen gewoon bij je thuis langs (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Het moet je smaak zijn, maar ik heb in het verleden wel eens shirts van Arya Boy gehad. https://www.italian-style.nl/blog/arya-boy-overhemden . Die waren echt behoorlijk slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Secsytime schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Dat zelf leren innemen vind ik nog niet eens zo gek!
De basisvorm moet er wel geschikt voor zijn. M'n vrouw is handig met naald en draad maar een paar pogingen waren toch niet heel succesvol. Het is moeilijk om een taille mooi in het schouderdeel over te laten lopen, want aan dat stuk kun je namelijk niet veel veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:34

Reptile209

- gers -

Smobbo schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:10:
Ik heb ook altijd shirts van shirt by hand. Goede kwaliteit en ze passen dus altijd goed :+ .
Je hoeft niet naar ze toe om in te meten, ze komen gewoon bij je thuis langs (y)
Nope, op dit moment alleen op afspraak in Amsterdam. Maar ze hebben ook een instructie video om zelf je maten op te nemen (nouja, moet je wel even met z'n tweeën doen).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
Ik ben zelf 1.89 en 75kg.
Draag de olymp no.6 overhemden (die zijn super/extra slim fit). En dan de variant met mouwlengte 7 / extra lange mouw.

Via Google wel te vinden. Ik bestel meestal bij hemdvoorhem.nl.

Voor polos en shirts bij Girav vanwege de vele maten en ook in lengte (kies hier dan iig slimfit).

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 23-05-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 22:51
Secsytime schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:12:
Ik ben één centimeter langer, exact even zwaar en ken dat probleem.
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:36:
Persoonlijk goede ervaringen met Eterna en Seidensticker. Gewoon te bestellen via Amazon.
Dittem. Seidensticker x-slim. Amazon kun je sowieso wel aardige dealtjes vinden, maar als je niet te kritisch bent kun je er zelfs (leftover) boordmaat 36 oppikken voor de helft van de prijs (of minder). Als je het bovenste knoopje niet dicht wil doen past dat mij prima - if anything zit het gedurende de dag wat krap rond de taille als het hemd naar boven kruipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:48
Dit, of anders TM Lewin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ik zou ook eens kijken naar Olymp. Daar heb je body fit en (ik geloof) extra slim fit. Daarnaast kan je ook nog de mouw lengte kiezen (lang en zelfs extra lang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als je toch al 150 euro voor overhemden betaalt, wat let je dan om naar een lokale winkel te gaan?

Iedere fatsoenlijke mannenkleding winkel kan overhemden gewoon verstellen voor je. Shirtbyhand maakt dat proces nog iets makkelijker.

Vaak hebben de verkopers in zulke winkels ook wel een beetje verstand van wat ze verkopen, en zullen ze je niet in een douchegordijn naar buiten laten lopen. Dus stap zo'n winkel binnen, geef ze een budget, en zeg "ja en amen" als ze vragen of ze het zullen vermaken voor je.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
Goelan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:31:
Ik zou ook eens kijken naar Olymp. Daar heb je body fit en (ik geloof) extra slim fit. Daarnaast kan je ook nog de mouw lengte kiezen (lang en zelfs extra lang).
Ehhh...
jongetje schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:40:
Ik ben zelf 1.89 en 75kg.
Draag de olymp no.6 overhemden (die zijn super/extra slim fit). En dan de variant met mouwlengte 7 / extra lange mouw.

Via Google wel te vinden. Ik bestel meestal bij hemdvoorhem.nl.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Wil je nu een schouderklopje? Bij deze..

Ik bevestig alleen wat er eerder in het topic ook al werd aangegeven. Of moet ik al mijn overhemden nu de deur uit doen, omdat jij ze al draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 00:40
Ik ben 2m10 met hele lange armen en slank postuur. De hemden van suitsupply passen altijd erg goed. Kosten €90 ofzo maar zijn kwalitatief wel echt fatsoenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-06 09:19
Cavallaro Napoli

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:08
g0tanks schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:23:
[...]

Ik koop al jaren overhemden bij iTailor. Kost je één proefbestelling om de maat goed te krijgen, maar sindsdien zweer ik erbij. Voor die prijs ga je geen betere overhemden vinden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:48
Ik zit met het zelfde probleem. Mij passen de overhemden van de "We Fashion" goed.
Niet duur en ik vind de kwaliteit best goed! Heb je deze al eens gepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Topicstarter
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:36:
Van beide zit de kleinste maat erg goed, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 13:55
Olymp heeft ook overhemden in slim fit, passen min erg goed met vergelijkbare lengte en gewicht. No. 6 heet de serie geloof ik. Overhemden zijn betaalbaar, via Best Secret ook wel eens voor 25 a 30 euro te bestellen.

Voordeel is dat ze bij Olymp bijv. ook maat 37 hebben: boordmaat is dan 36 en lengte is 38. Althans, zo is het mij altijd uitgelegd.

[ Voor 23% gewijzigd door Arjan90 op 06-06-2020 13:12 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devKing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-08-2023
*knip, spam*

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 24-07-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 14:58
Ik ga toch even reageren op deze topic kick want ik vind de TS best hilarisch :+
ik ben best wel lang en dun (1,78)
1,78 _O- Ik ben 1,97 en best slank en koop gewoon L/XL shirts bij Jeans Centre, zit prima en staat goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:49
devKing schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:58:
Persoonlijk vind ik de slim fit overhemden van het merk <spam> altijd erg comfortabel zitten. Misschien het proberen waard?
Laat mij raden, je werkt toevallig bij <spam>? Want niemand gaat een 3 jaar oud topic een kik geven om een onbekend merk aan te prijzen.

@Hahn
Moet jij ook even je quote editen :P

[ Voor 14% gewijzigd door chrisborst op 24-07-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
chrisborst schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:34:
[...]

Laat mij raden, je werkt toevallig bij site? Want niemand gaat een 3 jaar oud topic een kik geven om een onbekend merk aan te prijzen.
Als je je quote even edit, dan scheelt dat een modje weer werk. devKing is een nieuw account met 2 posts, beide over diezelfde website, dus 100% dat het spam is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 17:23
Vakantie naar Turkije/Thailand al eens overwogen en daar een leuke collectie op maat te laten maken?

Edit: lees dat het topic al 3 jaar oud is. Tijd voor een nieuwe collectie overhemden :D

[ Voor 31% gewijzigd door koektrommeltje op 24-07-2023 21:21 ]

Pagina: 1