Hoi,
Deze maand is het 10 jaar geleden dat ik mijn huidige PC heb samengesteld op basis van fora en BBGs van toen. Deze Athlon II X4 630 met Radeon 5670 is nu toch wel aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt door mij gebruikt als GamePC en door mij en mijn partner als thuiswerkPC. Ik speel voornamelijk Blizzard games (Diablo3 & Starcraft 2). Recentelijk is daar regelmatig een potje Fortnite bijgekomen met mijn zoontje, de huidige PC trekt dat amper, dus dat moet zeker vlotjes kunnen draaien. Voor thuiswerk gebruiken we 2 schermen, verder gebruiken we geen fancy software voor ons werk (browsing + office365 apps).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik houd van best bang voor buck, zonder overkill te kopen, ik zet in op €600. Het systeem moet minimaal een aantal jaar vooruit kunnen, als er een een goede reden is om hoger te gaan om dat te bereiken, heb ik dat ervoor over. Idealiter weer een jaar of 10 natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, toetsenbord, muis en speakers kunnen blijven staan, het is kastje omwisselen voor een nieuwe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast met volledige inhoud dus; kast, voeding, mobo, CPU, GPU, Mem en SSD. Ik wil graag alles nieuw kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD had ik al en lijkt me de way to go op dit moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk en zo energiezuinig mogelijk, zonder in te leveren op prijs/kwaliteit verhouding.
Ga je overklokken?
Nee, geen belang bij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt het voorstel hieronder een beetje? Wat zou anders/beter kunnen en waarom? De Cooler Master MWE Bronze 450W V2 schijnt op dit moment de beste voeding zijn voor dit systeem, maar is slecht leverbaar.
Ik wil alles in 1 keer kopen, dus heb ik een goed alternatief gekozen?
Alvast bedankt voor jullie input en hulp!
Deze maand is het 10 jaar geleden dat ik mijn huidige PC heb samengesteld op basis van fora en BBGs van toen. Deze Athlon II X4 630 met Radeon 5670 is nu toch wel aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt door mij gebruikt als GamePC en door mij en mijn partner als thuiswerkPC. Ik speel voornamelijk Blizzard games (Diablo3 & Starcraft 2). Recentelijk is daar regelmatig een potje Fortnite bijgekomen met mijn zoontje, de huidige PC trekt dat amper, dus dat moet zeker vlotjes kunnen draaien. Voor thuiswerk gebruiken we 2 schermen, verder gebruiken we geen fancy software voor ons werk (browsing + office365 apps).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik houd van best bang voor buck, zonder overkill te kopen, ik zet in op €600. Het systeem moet minimaal een aantal jaar vooruit kunnen, als er een een goede reden is om hoger te gaan om dat te bereiken, heb ik dat ervoor over. Idealiter weer een jaar of 10 natuurlijk

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, toetsenbord, muis en speakers kunnen blijven staan, het is kastje omwisselen voor een nieuwe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast met volledige inhoud dus; kast, voeding, mobo, CPU, GPU, Mem en SSD. Ik wil graag alles nieuw kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD had ik al en lijkt me de way to go op dit moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk en zo energiezuinig mogelijk, zonder in te leveren op prijs/kwaliteit verhouding.
Ga je overklokken?
Nee, geen belang bij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt het voorstel hieronder een beetje? Wat zou anders/beter kunnen en waarom? De Cooler Master MWE Bronze 450W V2 schijnt op dit moment de beste voeding zijn voor dit systeem, maar is slecht leverbaar.
Ik wil alles in 1 keer kopen, dus heb ik een goed alternatief gekozen?
Alvast bedankt voor jullie input en hulp!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed | € 109,- | € 109,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 187,63 | € 187,63 |
1 | Behuizingen | Antec NX100 Zwart | € 34,- | € 34,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 71,50 | € 71,50 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 55,35 | € 55,35 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 500GB | € 64,90 | € 64,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 586,28 |
Running \ Cycling: Strava