Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutch.IT
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 26-09 16:58
Mijn vraag aan de tweakers hier:

Sinds een tijdje hebben we al een DSMR smart meter (Iskra am550) en afgelopen week ook eindelijk het hele dak vol laten leggen met zonnepanelen.
Nu wil ik dat natuurlijk ook gaan uitlezen zodat ik dat via mijn home-assistant inzichtelijk kan maken.
Nu staan mijn servers (waar o.a. home-assistant op draait) niet echt in de buurt van de meter-kast om een P1 dongle bedraad aan te sluiten.
BeNext heeft een Zwave P1 Dongle en ik heb een Zwave hub (samsung smartthings v3/2018).
Nu is natuurlijk de vraag: Weet iemand of die BeNext P1 Dongle kan samen werken met die hub?, voordat ik straks 120 euro armer ben... :)

Relevante software en hardware die ik gebruik :
- Samsung SmartThings V3 Hub (Zwave/Zigbee)
- Home Assistant (HassIO dockers op een VM)
- MQTT Bridge (smartthings <-> home-assistant)

Mocht iemand dit weten ? Alvast Bedankt...
Nico

Alle reacties

• Kerens
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 02-07 14:01
Wellicht dat dit: https://www.sossolutions....et-raspberry-pi4-compleet
en dit: https://www.sossolutions....leiding-slimme-meter-kit/
je helpt.
Er zal vast wel een manier zijn dat je een kleinere pi (zero W) deze gegevens intern via een ftp server of zo beschikbaar kan maken dat je het met home assitant kunt uitlezen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True