Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Midrange Gamepc +/- 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02:37
Op dit moment heb ik de volgende pc met een paar aanpassingen:
- pricewatch: HP Envy 750-200nd
- pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
- pricewatch: Corsair RM650x Zwart

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen:
- Witcher 3
- Mount and Blade Bannerlord
- XCom 2
- Assassins Creed Origins/Oddesey
- Cyberpunk 2077 ergens in september?
Het zijn niet de zwaarste spellen, maar ik merk dat mijn pc het niet altijd makkelijk trekt. En als het kan wil ik het spel altijd wel op Ultra spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is max €1200, maar liever richting de €1000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De voeding is niet zo heel oud, en naar mijn idee goed genoeg voor het nieuwe systeem.
- pricewatch: Corsair RM650x Zwart
Monitor is al een oudje, en zal mogelijk later dit jaar of volgend jaar een leuke 1440p monitor aanschaffen.
- pricewatch: Dell UltraSharp U2211H Zwart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had deze samenstelling bedacht. Ik vermoed/verwacht dat ik qua gamen dan makkelijk uit de voeten kan, en als ik over ga naar een 1440 scherm het ook nog makkelijk kan.
Ik vermoed dat de 1TB SSD voorlopig meer dan voldoende is, alle foto's/films e.d. staan op mijn NAS, dus ik heb alleen ruimte nodig voor Windows + de benodigde games.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450M PRO-M2 MAX€ 71,47€ 71,47
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 2070 Super Gaming OC X2€ 549,-€ 549,-
1BehuizingenSharkoon S1000€ 41,95€ 41,95
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom€ 22,91€ 22,91
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 71,50€ 71,50
1Solid state drivesSamsung PM961 1TB€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,78

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet zoveel uit, op dit moment is AMD voor de CPU qua prijs/snelheid de beste keus naar mijn idee. Qua GPU twijfel ik een beetje, de 5700XT is zo'n €100 goedkoper dan de 2700Super, maar ik lees hier en daar nog wel wat verhalen over de driverissues met de AMD kaarten. Al zijn dat wel van reviews van een paar maanden geleden, mogelijk dat de boel nu beter op orde is?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Naar mijn idee is mijn lijst redelijk compleet, het enige waar ik echt een beetje aan twijfel is of de upgrade zijn geld waard is.
Op dit moment zit ik nog 'vast' aan een 1080p monitor, dus op dat gebied zal ik met deze upgrade hier en daar wat meer instellingen omhoog kunnen schroeven, maar zal ik er niet extreem veel van merken. Echter als ik de overstap naar 1440p maak zal mijn huidige pc dat niet aankunnen, en ik vermoed deze dan wel.
Of zou ik het best mijn huidige pc kunnen upgraden met een 2070Super en wachten op een grotere snelheidswinst qua CPU's e.d. en dan pas alles vervangen?

[Voor 12% gewijzigd door Remy!!!! op 22-05-2020 16:18. Reden: Paar kleine aanpassingen, is nu wat goedkoper.]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 29-05 09:27
Ik zou een paar dingen aanpassen:

- De 5700XT heeft bijna geen driver issues meer, ik heb er een en ik heb geen problemen. Bespaart heel makeklijk €100
- Processorkoeling is neet nodig, het is fijn om te hebben maar niet nodig
- Ik zou voor €5 meer voor deze SSD gaan: pricewatch: Kingston A2000 1TB

Hoop dat dit helpt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02:37
Ik heb er voorlopig voor gekozen om eerst de GPU te upgraden naar een 2070 Super. Mocht dit qua upgrade 'tegenvallen' dan zal ik zeker nog eens een kijk nemen om de rest van het systeem te upgraden. Bedankt voor de hulp in ieder geval :)

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True