Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kabelmanagement buro, wat doen met stroomkabels?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 03:30
Hoi,

Vanwege Corona ben ik ook lekker aan het klussen in huis. Een van de dingen die ik wil aanpakken is de kabelbende achter mijn (open) bureau (dus zonder dichte achterkant). Nu valt mijn oog op zulke kabelschachten:

Maar je ziet ze nooit met stroomkabels. Klopt het dat ze niet veilig zijn voor stroomkabels?
Wat is een goede manier om stroomkabels netjes weg te werken? Zijn kabelbinders wel veilig om stroomkabels te bundelen?

Ik heb een glazenburo dus boren of gootjes maken is helaas geen optie.

[Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 22-05-2020 13:50]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:32
Ehm..
Op je zelf toegevoegde foto staan twee stroomkabels. Bedoel je die?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-06 10:55

garriej

Ik las ondertieten.

Op je plaatje zit er een stroomkabel in... Volgens mij kan het gewoon, mijn kabels zitten ook al sinds jaar en dag gebundeld.

iRacing Profile | Youtube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
hans_lenze schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:51:
Ehm..
dh 8)7 je hebt gelijk. Van een afstand leken het andere pluggen maar bij inzoomen zijn het idd stroomkabels. Is dit overigens wel veilig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:09
Waarom zou het niet kunnen?

.. of onveilig zijn?

[Voor 30% gewijzigd door DePaul op 22-05-2020 13:53. Reden: reageren op bovenbuurman]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:10
Kan jij de kabel vastpakken? Zo ja, dan is het veilig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02:16

edeboeck

mie noow noooothing ...

DePaul schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:53:
Waarom zou het niet kunnen?

.. of onveilig zijn?
Tadango schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:57:
Kans lijkt me zeer groot dat TS het heeft over storingen die kunnen optreden door stroomkabels naast netwerkkabels te leggen. Ik veronderstel dat als er een kunststof-afscherming in de goot is tussen de stroom- en netwerkkabels, dat dat volstaat... maar er zitten hier ongetwijfeld mensen op het forum die daar degelijk antwoord op kunnen geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tadango
edeboeck schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:01:
[...]

[...]

Kans lijkt me zeer groot dat TS het heeft over storingen die kunnen optreden door stroomkabels naast netwerkkabels te leggen. Ik veronderstel dat als er een kunststof-afscherming in de goot is tussen de stroom- en netwerkkabels, dat dat volstaat... maar er zitten hier ongetwijfeld mensen op het forum die daar degelijk antwoord op kunnen geven.
Normaal bundel je alle kabels ook zonder enige storing, dus nee, er is geen kans op storing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
De stroom die door dergelijke kabels gaan is niet heel spectaculair. Meestal hangt er een PC en een monitor aan met eventueel wat randapparatuur. Dat is het vermogen allemaal niet dus het trekt bij lange na geen 16A. Wanneer je veel stroom door een kabel zou trekken is de storing op de omgeving groter. Daar heb je bij dergelijke stromen geen last van. Je kunt ze dus prima bundelen in een gootje zoals je die zelf gevonden hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
Tadango schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:57:
Ik bedoel meer normaal mag bijv. een magnetron of oven-stroomkabel ook niet opgehoopt maar zoveel uitgerold liggen. Ik dacht misschien is het vanwege de hitte ofzo. Gelukkig zitten hier echte experts want ik weet echt niks van elektronica dus vandaar mijn vraag ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
CyberMania schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:16:
[...]

Ik bedoel meer normaal mag bijv. een magnetron of oven-stroomkabel ook niet opgehoopt maar zoveel uitgerold liggen. Ik dacht misschien is het vanwege de hitte ofzo. Gelukkig zitten hier echte experts want ik weet echt niks van elektronica dus vandaar mijn vraag ook.
Dat gaat om grote haspels van 25 meter edg. Die mag je bij grote belasting (kw's) niet opgerold gebruiken. Een kabel van e magnetron maakt niet zoveel uit, die kan je hooguit 1 keer samenvouwen voordat deze te kort wordt :) De PC voedings kabels kunnen veeel meer aan dan dat jij er van vraagt, dat is nooit een probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:57
hans_lenze schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:51:
Ehm..
Ja, maar die foto is duidelijk fake news. De kabels in beide kabelgootjes zijn identiek, is er gewoon in gephotoshopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:15
Hier gebruik ik tyraps aan een metalen haakje om exact hetzelfde voor elkaar te krijgen onder mijn bureau.

En dat werkt al menig jaar zonder storing, en hier loopt gebundeld;

- ethernetkabel
- 4 voedingskabel (2x monitor, pc en 2.1 geluidsset)
- audiokabeltje naar tweede speaker
- draad toetsenbord
- verlengsnoer usbkabel
- 2x hdmi/dvi kabel monitor

dus een mooie koker met exact hetzelfde doel gaat ook zeker zonder problemen werken.

Daar komt bij dat bij mij op kantoor in de kabelgoot tussen de dubbele bureaus een veelvoud aan combinatie van deze bekabeling ligt en dat ook zonder storingen verloopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
leecher schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Ja, maar die foto is duidelijk fake news. De kabels in beide kabelgootjes zijn identiek, is er gewoon in gephotoshopt.
Hoe denk je dat product foto's gemaakt worden? Zo goedkoop mogelijk, dus erg veel photoshop :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:03
CyberMania schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:16:
[...]

Een oven gaat doorgaans gerust 2000+ watt doorheen, een pc of laptop amper 60 watt...
En game pc,s hebben doorgaans 600+ watt voedingen maar dat betekend niet dat het er overheen gaan, in praktijk zit het er ver onder.

Enige probleem is een netwerkkabel en stroomkabel in 1 goot dat zou in theorie "overspraak" kunnen geven echter is de kans zo minimaal omdat het maar om een kleine lengte gaat, wil je zeker zijn pak je gewoon een (S)FTP netwerkkabel.

Ik heb hier een onkruidbrander van 2000 watt en daarvan is de verlengsnoer ook warm als ik klaar ben en hem ga oprollen.

Kortom je kan het gerust bundelen zolang je maar geen vage krappe bochten gaat maken en alles er super strak in maakt.

@Tadango PC voeding kabels kunnen ook 0,75 mm2 zijn = max 670W, dat komt wel redelijk in de buurt, zoveel "rek" zit er nou ook weer niet in, je hebt ze ook met 1,5mm2 = 2.300 watt dan is het ruim inderdaad.

[Voor 32% gewijzigd door mr_evil08 op 22-05-2020 22:24]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadango
@mr_evil08 Dat is opgerold, niet recht door een goot, dan mag er snel 800 - 1000W doorheen (1320VA)

En een goede PC verbruikt inderdaad 400-500W maximaal. Marge zat, en warm wordt die kabel dan echt niet.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True