Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videogames, vooral RPGs, simulatiespellen en een af en toe FPS met vrienden. Daarnaast internetten, Office, en eenvoudige data analyses in R en Python - geen heftige ML o.i.d..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000 exclusief randapparatuur (toetsenbord en scherm)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel mijn muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minstens 16 GB RAM. Verder hoop ik de PC een beetje future-proof te maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wegens beperkte ruimte mag de kast maximaal 36 cm hoog en 40 cm diep zijn. Vandaar de voorkeur voor een mITX. Zo heb ik ook mijn scherm gekozen, hoewel er betere op de markt zijn. Ik heb een lichte voorkeur voor stille componenten ten opzichte van prestaties.
Ga je overklokken?
Nee, ik houd het voorlopig bij de BIOS-opties
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog wat vragen voordat ik daadwerkelijk overga tothet kopen van de componenten.
Ik geloof dat de ASRock meteen zou moeten werken met de CPU, maar klopt dat wel? Ik heb ook getwijfeld over de Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi, maar ik weet niet of die genoeg aansluitingen heeft voor de ventilatoren van de Node 304 (die ik erg mooi vind).
Ook vraag ik me af of ik niet beter nog een maandje kan wachten en moet gaan voor een B550-moederbord. Die extra paar tientjes heb ik er wel voor over.
Ten slotte vraag ik mij af of ik niet beter een andere voeding kan nemen, misschien 550 of 600 Watt?
Alle tips worden gewaardeerd. Alvast bedankt!
Videogames, vooral RPGs, simulatiespellen en een af en toe FPS met vrienden. Daarnaast internetten, Office, en eenvoudige data analyses in R en Python - geen heftige ML o.i.d..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000 exclusief randapparatuur (toetsenbord en scherm)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel mijn muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minstens 16 GB RAM. Verder hoop ik de PC een beetje future-proof te maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wegens beperkte ruimte mag de kast maximaal 36 cm hoog en 40 cm diep zijn. Vandaar de voorkeur voor een mITX. Zo heb ik ook mijn scherm gekozen, hoewel er betere op de markt zijn. Ik heb een lichte voorkeur voor stille componenten ten opzichte van prestaties.
Ga je overklokken?
Nee, ik houd het voorlopig bij de BIOS-opties
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog wat vragen voordat ik daadwerkelijk overga tothet kopen van de componenten.
Ik geloof dat de ASRock meteen zou moeten werken met de CPU, maar klopt dat wel? Ik heb ook getwijfeld over de Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi, maar ik weet niet of die genoeg aansluitingen heeft voor de ventilatoren van de Node 304 (die ik erg mooi vind).
Ook vraag ik me af of ik niet beter nog een maandje kan wachten en moet gaan voor een B550-moederbord. Die extra paar tientjes heb ik er wel voor over.
Ten slotte vraag ik mij af of ik niet beter een andere voeding kan nemen, misschien 550 of 600 Watt?
Alle tips worden gewaardeerd. Alvast bedankt!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 | € 362,11 | € 362,11 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Wit | € 78,- | € 78,- |
1 | Monitoren | Asus VG245Q Zwart | € 197,93 | € 197,93 |
1 | Toetsenborden | Sharkoon PureWriter RGB Kailh Red (Qwerty US) | € 67,90 | € 67,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GM 500 | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 124,04 | € 124,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.246,83 |