Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-05 19:50
Ik wil een Smart TV bestellen, van het merk LG, type 32LM6300PLA.
Wil deze enkel aansluiten middels WiFi of bedraad, dus LAN. Dus ZONDER Coax.
Nu vraag ik me af of ik dan enkel TV kan kijken wat geen probleem is overigens middels een app, dus in mijn geval met ZiggoGO omdat ik daar abonnee ben.

Of is het ook mogelijk TV te kijken zonder die app maar moet ik dan wel de TV verbinden middels een Coax kabel welke weer verbonden is met de kabel hier in de buurt?

Ik ben benieuwd, krijg hier geen duidelijkheid over met googelen.

Alvast bedankt en groet,
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je geen coax legt, kun je geen mediabox gebruiken dus die optie valt af. De Ziggo Go app kun je niet installeren op die LG televisie dus die route gaat hem sowieso niet worden.

Enige optie die over blijft is Ziggo Go installeren op een iOS of Android device, een Chromecast kopen en die in je tv steken om het beeld daarheen te casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
Kwartje begint te vallen maar nog niet helemaal. Begrijp ik eruit dat ik een gewone TV moet kopen, dus geen SMART TV. Wel met genoeg HDMI input om daar een Chromecast in te stoppen. Nooit geprobeerd maar het is dus mogelijk om met de ZiggoGO app welke ik op mijn smartphone en tablet heb te streamen naar de TV? En hoe is de kwaliteit van het beeld dan? Ben benieuwd, zou een optie kunnen zijn. Anders moet ik in de serre maar blijven kijken op mijn tablet wat ik behelpen en niet riant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:49
Nog beter, je kan de ziggo go app op je tv zetten, dan heb je je smartphone niet eens nodig.
De kwaliteit hangt af van je internet snelheid, het beste pak je een LAN - kabel en sluit je daarmee de tv aan. Als dit niet mooi afgewerkt kan worden kan wifi gebruikt worden, maar dat is altijd minder stabiel / snel / mooi.

Op zich heb je niet eens de app nodig: https://d2kczpytluapvy.cl...ansform/w742/high/img.jpg geeft aan dat je de coax in je ziggo kastje propt, en die met LAN verbind naar je TV .

[ Voor 33% gewijzigd door 99ruud99 op 22-05-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
Hoi Ruud, bedankt maar voor alle duidelijkheid, ik wil geen 2e kastje (Mediabox) van Ziggo met de verplichting om die te verbinden met Coax maar ENKEL de TV verbinden met Internet, bedraad of met WiFi. Uiteraard dan in combinatie met een (Ultra) Chromecast.

Ik haal misschien zaken door elkaar en vind het verwarrend, ik ben 61, Alzheimer light? Sorry.

Dus, wat is nu het beste? D vd V schreef dat ik de ZiggoGo app niet kan installeren op de LG. Kan het wel op een andere smart TV met Android? Of is een gewone TV sowieso beter en dan met een Chromecast (Ultra) streamen voor een beter beeld? Ik heb bedraad Internet met 250Mb en de verbinding via WiFi in de serre, ik heb een 2e modem, is met mijn smartphone Samsung A50 met Android 10 vaak > 200Mb.

Sorry maar graag in Jip en Janneke taal, ik vind het verwarrend en ligt aan mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:53:
Nog beter, je kan de ziggo go app op je tv zetten, dan heb je je smartphone niet eens nodig.
Ziggo praat/beloofd al jaaaaaren Ziggo Go voor Android TV maar het is er nog steeds niet. Alleen voor een beperkt groepje beta-testers. Er bestaat nog zoiets als sideloaden maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En gezien het verzoek om Jip & Janneke taal, zie ik topic starter dat niet doen. Of heb je een ander optie in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ah excuses, misschien een rare vraag, maar ik neem aan dat uw tablet een "android" is? of is het een apple?
Hoe zit dat met uw smartphone?
De chromecast is een kastje die van een gewone tv een smart-tv maakt, niets meer / minder.

Als u al een smart-tv koopt heeft u geen chromecast nodig. U kunt kijken of op uw mobiel u kunt "casten" (makkelijk gezegd: zeg even welke mobiel u heeft, dan zoeken wij het uit voor u) .
Als u dan iets wilt kijken, bijvoorbeeld youtube, klik je op je mobiel het filmpje aan, dan klik je op "cast" en dan speelt hij op de tv verder :)
Zelfde geldt voor ziggo app / netflix / noem er nog maar 100.

De mediabox heeft u nodig als u tv wilt kijken zonder vertraging (+- 1 seconde, is enkel belangrijk bij nieuwjaar-aftelling). Anders kan u ook uit de voeten met de app. MAAR dit is altijd minder kwaliteit (gevoeliger voor wifi snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Casten betekent wel dat de tablet of telefoon de hele uitzending aan moet blijven staan. Of dat heel erg wenselijk is vraag ik me af. Nu zal TS misschien niet zoals de gemiddelde tiener met de telefoon in de vingers TV gaan zitten kijken maar toch, handig is het totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32
Het makkelijkste is om een TV op de coax aan te sluiten, maar dat wil je niet. Maar waarom wil je dat niet? Je hebt al Ziggo, dus dat is gewoon verreweg het makkelijkste en werkt met alle soorten en maten TV's. Kabel inpluggen, de TV automatisch zenders laten scannen en klaar is Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
Hoi mannen,

Wees gerust, ik kom niet uit een ei en ik weet er echt wel iets van alleen denk ik vaak TE ingewikkeld. Ik heb zowel een Android Smartphone, Samsung A50 met Android 10 en een oudere tablet met Android 5. Updaten gaat daar niet mee. Ja, ik heb ook een chromecast in mijn Eerste TV, een Panasonic uit 2006. Maar D vd V heeft geschreven dat ik de ZiggoGo app NIET kan installeren op een LG, waarschijnlijk omdat dit geen Android toestel is. Maar dan nog...D vd V schreef ook dat Ziggo Go niet beschikbaar is voor Android, dus...... Dus wat kan ik nu het beste doen? Een gewone TV kopen, geen SmartTV en dan een Chromecast kopen?

@upje : ik wil geen 2e kastje met Coax omdat ik dan vanaf kastje 1 een splitter krijg en deze moet doorlussen met dik Coax kabel naar de serre, rotzooi, kabel wegwerken, gat boren in de muur, moeilijk moeilijk....Nog afgezien van die € 4 extra per maand en daarnaast wil ik de TV behalve in de serre ook nog eens naar een andere locatie verplaatsen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een gewone TV is duurder dan een smart TV dus koop die laatste en gebruik het smart deel niet :)
Er is (nog) geen Ziggo Go app voor android TV, en aangezien die LG daar op draait, dus ook niet boor die TV. Dus je hebt een ander device nodig om Ziggo Go te kunnen draaien.

Met een Chromecast die je aan je TV hangt kun je van je tablet of telefoon naar de GC casten. Niet ideaal, maar het werkt. Hou er wel rekening mee dat je nietalles van de Ziggo Go app op je telefoon of tablet kunt casten; voor sommige programma's weigert ie dat.

Praktisch gezien geef je aan dat waar de TV moet komen te hangen (serre) er geen coax beschikbaar is en daar alleen wifi hebt. In jouw geval zou ik een streamer kopen die NLziet kan draaien. Kost je ook een paar centen per maand maar je kunt ook vrijwel alles qua NL TV zien, en er ook naar casten. Van wat ik af en toe hoor zou de nVidia Shield daarvoor momenteel het beste zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:26
Een LG met Android TV? Echt niet...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
Nee, dat dacht ik ook Eagle, LG heeft een andere besturing maar doet ff niet ter zake. Ik heb trouwens een 2e modem in de serre waar ik de TV ook eventueel bedraad mee kan aansluiten. Dus een SmartTV kopen en dan toch een Chromecast erin stoppen om te kunnen casten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Die tv hoeft niet aangesloten te worden. Chromecast er in stoppen en die in je WiFi netwerk opnemen.

Ziggo Go op je telefoon installeren en casten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
En Ziggo vertelde me dat dit niet ging werken....dat ik per se een Coax kabel nodig heb, zijnde een Mediabox voor het signaal. Min of meer vertelde Coolblue me dit ook. Ik had de TV al besteld maar weer geannuleerd vanwege deze zaken. Maar even concreet : welke TV met het formaat 32 inch kunnen jullie mij adviseren? Ik vond die LG eigenlijk wel top. Kan dat nog steeds of moet ik een TV kopen die op Android draait. En welke adviseren jullie me dan? Budget € 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Wil je een losse Chromecast kopen? Dan maakt het niet uit.

Koop je een 4k tv(totaal onnodig) dan moet je een Chromecast ultra kopen. Maar met UHD ben je allang ver genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Laat gewoon die LG komen. Chromecast er in en klaar. Als je een abonnement hebt bij Ziggo kun je Ziggo Go gebruiken. Installeer dat op een iOS of Android telefoon/tablet en kijken maar.

Je maakt het in mijn ogen echt veel te moeilijk en krijgt blijkbaar uit meerdere hoeken onjuiste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19
Coaxkabel trekken is een eenmalig klusje. Verder heb je helemaal geen extra decoder nodig, die zit al ingebouwd in je lg tv.
Je hoeft zelfs geen ci kaart te hebben, bij instellen als netwerk-id niet 5555 maar 4444 instellen. Je kan dan alle zenders zonder omwegen ontvangen, alleen de meesten niet in hd. Maar op een 32" tv zie je dat verschil nauwelijks.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luvene
Ik raak in de war door die sukkels van Ziggo en in mindere mate door Coolblue. Ik heb dus sowieso een Chromecast nodig, ook al heb ik een Smart TV. Dat is toch wel licht balen. Net getest op mijn TV in de woonkamer. ZiggoGo werkt gewoon. Voor Jan Lul dus geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
Zit er nu aan te denken om een PC Monitor in de serre te plaatsen die uiteraard HDMI aansluitingen heeft en een goede reactietijd om Blur te voorkomen tijdens sportwedstrijden. Dit zou toch ook moeten werken als ik het allemaal zo lees op Internet. Chromecast erin en klaar. Alleen is een dergelijke monitor in verhouding "duur" t.o.v. een Smart TV maar vind het alleen 3x K.. dat ik dan een Smart TV moet kopen en toch ook weer een Chromecast vanwege het streamen omdat ik de Smart TV zonder kastje/coax wil aansluiten.Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:04
Ik wou dat ook nog opperen (monitor gebruiken) maar heeft misschien als nadeel dat er geen afstandsbediening bij zit. Zeker als een monitor duurder blijkt zou ik lekker voor een Smart TV gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Josk79 op 23-05-2020 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Naar mijn menig ben je het weer onnodig moeilijk aan het maken.

Je koopt gewoon een tv. Dat deze bepaalde “smart” functies heeft, boeit toch compleet niet. Zelf maak ik daar bijvoorbeeld nooit gebruik van.

De tv-markt is nu eenmaal zo dat het er op zit. Een aparte productielijn opzetten waar het niet op zit, zal voor de fabrikanten alleen maar duurder zijn.

Ja, een monitor kan net zo goed. Maar je levert er wel een stukje gebruiksvriendelijkheid mee in door het ontbreken van een afstandsbediening.

Had gisteren toch alsnog die LG besteld. Had je hem vandaag in huis gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvene
@S1NN3D Met alle respect hè ;-) Ja, je hebt zeker een punt! Ik doe graag moeilijk, nee, lees, trek veel in twijfel en heb eigenlijk geen trek om iets te kopen wat ik eigenlijk niet nodig heb. Voor die LG ben ik € 299 kwijt + nog een Chromecast van € 30. OK, dan heb ik wel een 32 inch monitor. En die afstandsbediening? Daar kan ik toch niet mee zappen, OK, ja, wel voor geluid, heb je gelijk in. Ik weet het gewoon ff niet, vind het een hoop geld om een dergelijke TV te kopen waar ik alleen mee stream via een chromecast terwijl ik een Smart TV heb. Dat is mijn mening. Ik ga eens kijken voor een 2e hands PC Monitor met een HDMI aansluiting. Ik hoop iets te kunnen kopen voor maximaal € 100. Dan komt er nog een chromecast bij. Alles met elkaar wil ik er dan € 150 aan uitgeven voor een Monitor maar die moet dan wel een goede reactie snelheid geven met betrekking tot sport kijken op de Monitor. Schurfthekel aan Blur. Twijfel, twijfel, twijfel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 13:05
S1NN3D schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:33:
Die tv hoeft niet aangesloten te worden. Chromecast er in stoppen en die in je WiFi netwerk opnemen.

Ziggo Go op je telefoon installeren en casten maar.
Je kunt niet alle uitzendingen van Ziggo 'casten'. Formule 1 uitzendingen - om maar iets te noemen - staan dat niet toe.

Never mind, blijkt inmiddels wel te kunnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 23-05-2020 10:21 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Let wel, de meeste monitoren hebben geen, of belabberd geluid ingebouwd.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:56

FeaR

In GoT we trust

bartvl schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:06:
Let wel, de meeste monitoren hebben geen, of belabberd geluid ingebouwd.
Plus geen beeldverbeterende software zoals elke tv dat wel heeft. Of dat een voor- of nadeel is hangt af van het gebruik.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Rossi46 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:06:
Je kunt niet alle uitzendingen van Ziggo 'casten'. Formule 1 uitzendingen - om maar iets te noemen - staan dat niet toe.
Dat kan inmiddels al best een tijdje wel hoor :)

@TS: koop de goedkoopste televisie die je goed vindt, trek een Chromecast van Marktplaats voor €12,50 inclusief verzending en klaar. Goed beeld, geluid, bediening en niks lastigs, je doet echt te moeilijk.

[ Voor 46% gewijzigd door CLB op 23-05-2020 10:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 13:05
CLB schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Dat kan inmiddels al best een tijdje wel hoor :)
Ja? Vorig jaar - ergens halverwege seizoen ofzo - nog niet, dacht ik. Anyway, prima, is dat in ieder geval geen issue meer ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Grootste beperking die ik ken is dat het terugkijken van uitzendingen vaak niet kan via de Chromecast. Maar voor NPO uitzendingen kun je daar bijvoorbeeld NPO start weer gebruiken.
In mijn ervaring is de beeldkwaliteit ook dik in orde!

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1