Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Adobe Bridge vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:59

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
ik ben over gestapt naar Adobe Bridge (gratis met een adobe-account, niet verwarren met een maandelijks abonnement.) voor taggen en keyworden. Ik kan maar niet vinden waar ik file extenties aan elkaar kan koppelen. associëren. wat me essentieel lijkt voor een DAM achtig programma want als ik rawfiles heen en weer schuif zouden de XMP's en andere sidecars mee moeten gaan.
Zoek ik verkeerd of ter vergeefs?
En daar op volgend: kan ik in de filmstrip alleen de foto-files als thumpnail zien en niet de sidecars?
neemt een beetje veel ruimte in:
nog een dingetje:
ik kan kiezen tussen alleen aan gevinkte keyword selecteren of ook de rest van de tak naar de stam.
Dat laatste is voor zoeken de beste oplossing maar het maakt de keyword line onder de foto's wel erg "druk".
is er een instelling die alleen de aangeklikte keyword laat zien maar toch de route er na toe onthoud?
Kijk als ik een gezins persoon zoek in de familie string dan weet ik zijn/haar naam dus dan is de naam genoeg maar als ik alle gezinsleden wil verzamelen qua foto's dan moet wel alle namen(tags) van de leden gekoppeld zijn aan de zoek opdracht "gezin"

ik vrees als ik shift klik dat dan de "connectie" met zoeken is verdwenen.

Zijn er nog andere zaken die handig zijn om in te stellen in de voorkeuren?

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True