Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

High-End Laptop windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baue22
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 26-05 19:33
Goedendag forum-leden,

Ik ben op zoek naar een nieuwe windows laptop.
Ik gebruik de laptop voor mijn werk (data verwerken vooral excel, python ed.). Maar ook voor video- en fotobewerken.
Het budget is ongeveer €2000 maar dit is erg flexibel, dus mocht het duurder uitvallen dan is dat maar zo.
Ik neem de laptop iedere dag mee naar kantoor dus hij moet enigszins compact zijn, ik heb nu 15 inch maar ben nu op zoek naar iets kleiner 14 of 13 inch.
De accuduur is niet enorm van belang aangezien ik vaak toegang heb tot een stopcontact (er vanuitgaande dat de meeste laptops in deze prijsklasse een degelijke batterij hebben).
Verder vind ik het fijn voldoende interne opslag te hebben. Momenteel heb ik 1500 gb ssd. Als het er niet standaard inzit maar wel uitbreidingsmogelijkheden heeft is dit natuurlijk ook goed.
En omdat ik de laptop voor grafische doeleinden gebruik zou ik een goede GPU erg fijn vinden.

Ik heb zelf al gekeken naar verschillende ZenBooks van acer en de XPS van dell. Maar omdat ze zo ongelofelijk veel verschillende modellen hebben weet ik simpelweg niet welke voor mij het beste is.

Op verzoek van CLB hier een aanvulling:
De aansluitingen die ik nodig heb zijn niet bijzonder: Een HDMI-poort een aantal USB-A poorten indien mogelijk een USB-C poort en dan zou ik het fijn vinden als er een ethernetingang inzit maar dit is zeker geen must (omdat ik weet dat die poorten om een of andere reden steeds minder vaak op een laptops te vinden zijn).
Verder zoek ik eigenlijk minimaal 16gb RAM.
De resolutie van het scherm moet minstens 1920x1080 zijn. Verder zijn er niet enorm veel eisen aangezien ik voor photoshop en premiere en andere monitor gebruik.
Ik heb nooit wat voor touch screen gehad dus dat hoeft er van mij ook niet op te zitten.
Ik hoef mijn laptop ook niet te gebruiken als tablet.
En mijn voorkeur voor een merk zou toch Acer of Asus zijn maar dit is niet noodzakelijk.

[Voor 32% gewijzigd door baue22 op 23-05-2020 12:42]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:02
Je wilt EN zware hardware EN een kleine laptop (die waarschijnlijk ook licht moet zijn).
Dat is een moeilijke combinatie :) Sorteert wel lekker makkelijk:
https://tweakers.net/lapt...zmSoxHNUkrsejgi7qrkH0spPw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:49
pricewatch: Lenovo ThinkPad P43s (20RH0016GE, Qwertz toetsenbord)

Dan zou ik deze pakken. ThinkPads zijn top. Bijna alle laptops hebben een M.2 slot waar je een 2TB drive zonder problemen in kunt prikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baue22
hjkv schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:35:
pricewatch: Lenovo ThinkPad P43s (20RH0016GE, Qwertz toetsenbord)

Dan zou ik deze pakken. ThinkPads zijn top. Bijna alle laptops hebben een M.2 slot waar je een 2TB drive zonder problemen in kunt prikken.
Deze heeft geen videokaart klopt dat? Ben ik dan wel in staat om premiere en photoshop zonder problemen te runnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baue22
Ik heb nu deze gevonden, Asus ZenBook Duo UX481FL-BM042T
Maar kan ik hier de opslag uitbreiden?

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Hou deze in de gaten, zou binnenkort te bestellen moeten zijn: de HP ENVY x360 Laptop 13-ay0003nd

https://store.hp.com/Neth...d=1D5H9EA&opt=ABH&sel=NTB

Windows 10 Home 64
AMD Ryzen™ 7 4700U processor (8 cores)
33,8 cm (13,3") FHD touchscreen
16 GB RAM - 1 TB PCIe® NVMe™ SSD
AMD Radeon™-videokaart (dedicated)

€ 1.098,99 incl. btw

• Xfade
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01:11
Denk dat hij de verkeerde lenovo gelinkt heeft.
pricewatch: Lenovo ThinkPad P43s (20RH001HMH)

Deze heeft een quadro ipv. integrated graphics. Minder prijzig en geen qwertz.
Die HP is ook wel leuk, maar dat is nog geen geweldige videochip lijkt me, een Vega 8 ofzo? Staat niet aangegeven.

[Voor 17% gewijzigd door Xfade op 23-05-2020 01:59]

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
baue22 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:53:
Deze heeft geen videokaart klopt dat? Ben ik dan wel in staat om premiere en photoshop zonder problemen te runnen?
Als je dat niet allemaal in je TS aangeeft is het voor Tweakers wel erg lastig zoeken natuurlijk... Wat heb je zelf gevonden en wat zijn daar de voor- en nadelen van, welke software gebruik je, wat voor aansluitingen heb je nodig, wat voor type scherm wil je of gebruik je altijd een externe, hoeveel opslag, hoeveel RAM, wat voor resolutie, wel of geen touchscreen, wil je 'm ook kunnen gebruiken als een tablet, heb je voorkeur voor een merk, specifieke wensen of eisen?

Kortom, vul de TS eens aan, daar heeft iedereen wat aan!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Is het wel zo handig deze bewerkingen op je laptop te doen? Klein en snel is zoals gezegd een lastige combi, plus dat de machine in z'n geheel warm kan worden wat oncomfortabel aanvoelt. Is een wat lichtere machine icm cloud rekenkracht misschien een handigere optie?

• baue22
CLB schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 02:20:
[...]

Als je dat niet allemaal in je TS aangeeft is het voor Tweakers wel erg lastig zoeken natuurlijk... Wat heb je zelf gevonden en wat zijn daar de voor- en nadelen van, welke software gebruik je, wat voor aansluitingen heb je nodig, wat voor type scherm wil je of gebruik je altijd een externe, hoeveel opslag, hoeveel RAM, wat voor resolutie, wel of geen touchscreen, wil je 'm ook kunnen gebruiken als een tablet, heb je voorkeur voor een merk, specifieke wensen of eisen?

Kortom, vul de TS eens aan, daar heeft iedereen wat aan!
Veel van de vragen die je stelt stonden al in de TS maar ik heb de rest er toch even bijgezet bedankt voor de tip!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik had een beetje dezelfde eisen en ben voor een xps 15 gegaan. Het is de kleinste laptop waar toch nog een 15" scherm in zit. Ik vond de xps 13 ook erg mooi maar het scherm was te klein voor die ene keer dat in zonder extern scherm werk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 23:43
Ik zou voor deze gaan

pricewatch: Lenovo Yoga C940-14IIL (81Q9000NMH)

Goeie build quality. Rappe hardware en heel mooi scherm met pen ondersteuning. Pen ook bijgeleverd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baue22
Cinemaskoop schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:42:
Ik zou voor deze gaan

pricewatch: Lenovo Yoga C940-14IIL (81Q9000NMH)

Goeie build quality. Rappe hardware en heel mooi scherm met pen ondersteuning. Pen ook bijgeleverd
Dankjewel dit is wat ik zoek!! Ik heb alleen nog de vraag of er ruimte is voor nog een m.2 ssd op het moederbord. Weet je hoe ik daar achter kan komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 23:43
Volgens mij kan dat niet. Wat wil je doen dan?
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True