Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-09 09:37
Goedemorgen allemaal. Ik ben nieuw op het forum en heb direct een vraag waar ik hoop hulp bij te krijgen. Ik kwam er namelijk niet helemaal uit op Google.

In het verleden (2000-2006) was ik veel bezig met computers (desktops) en het zelf bouwen en upgraden daar van. Maar ik ben er te lang uit geweest. De laatste tijd heb ik wel veel onderzoek gedaan naar videokaarten, processors etc. Ik wil nu echter een hulpvraag inzetten bij jullie.

Ik zoek een?
Mijn laptop is een Asus N550LF uit 2014. Ik heb de originele harde schijf in 2017 vervangen met een Samsung SSD 250GB. Ik zit nu alleen te twijfelen of ik wil gaan voor een nieuwe laptop (maar dan meteen hard een Alienware M15) of dat ik alles uit deze laptop kan halen. Ik gebruik deze laptop momenteel alleen voor internetten, Word/Excel en grafisch voor Team Fortress 2, Counter-Strike GO en Warcraft 3. Ik draai deze games 'aardig', maar wil er toch even meer uit halen. KAN ik deze laptop upgraden qua RAM en/of videokaart/processor? Dit zit er nu in;

250 GB 850EVO Samsung
8 GB Ram
Intel i7-4500 CPU @ 1.80 GHz (4 CPUs), ~2.4 GHz
Nvidia GeForce GT 745M 6GB

Heeft het nut om dit up te graden? Ik dacht zelf aan 16 GB ram, een snellere processor en een nieuwe videokaart. Maar ik weet niet of dit kan in deze laptop. Mocht ik later voor een Alienware gaan, is het doel om de nieuwste games te spelen erop.

Wat is je budget?
Voor de upgrade ca. €200 - 400. Mocht ik voor een nieuwe gaan zal dit logischerwijs €1500 - 2000,- worden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben bekend met Intel en Nvidia, maar ik sta open om te leren van AMD en Radeon.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit had ik net al verteld denk ik, maar;

Laptop ASUS N550LF uit 2014
250 GB 850EVO Samsung
8 GB Ram
Intel i7-4500 CPU @ 1.80 GHz (4 CPUs), ~2.4 GHz
Nvidia GeForce GT 745M 6GB

Gebruik: videogames Warcraft 3, TF2, Counter-Strike GO en GOG / Origin oldschool games

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Glorieus op 22-05-2020 12:04)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:53
Vrij simpel. Laptops zijn vrijwel NOOIT aan te passen qua videokaart. Dit zijn namelijk chips die al gebakken zitten op de printplaat. Zelfde geld voor de processor.

Alleen het geheugen en de HDD/SSD kan je vervangen/aanpassen.

Enige dat rest is dan een nieuwe laptop/pc kopen ben ik bang.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:53
Vrij simpel. Laptops zijn vrijwel NOOIT aan te passen qua videokaart. Dit zijn namelijk chips die al gebakken zitten op de printplaat. Zelfde geld voor de processor.

Alleen het geheugen en de HDD/SSD kan je vervangen/aanpassen.

Enige dat rest is dan een nieuwe laptop/pc kopen ben ik bang.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, vastgesoldeerd. Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
Bedankt voor jullie antwoord.

Heeft het denk je nut om het RAM geheugen naar 16GB op te krikken en een nieuwere SSD?
De laptop werkt echt prima hoor! Maar ik merk gewoon met TF2 en Warcraft 3 dat ik niet de hogere resoluties kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

De Nelis

en anders maar niet...

Glorieus schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:58:
Bedankt voor jullie antwoord.

Heeft het denk je nut om het RAM geheugen naar 16GB op te krikken en een nieuwere SSD?
De laptop werkt echt prima hoor! Maar ik merk gewoon met TF2 en Warcraft 3 dat ik niet de hogere resoluties kan kiezen.
Daar zal het geheugen of een andere SSD niets aan veranderen. De beperking komt vanuit de videokaart in dit geval.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Alienware is overigens niet de beste bang for buck, denk daar dus goed over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
Alright! Dank jullie wel voor de antwoorden!

@mitsumark Ja ik kijk al langere tijd naar reviews van MSI, Lenovo, Asus ROG etc.. Maar Alienware trekt mij vooral vanwege de looks en kwaliteit. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Glorieus schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:06:
Maar Alienware trekt mij vooral vanwege de looks en kwaliteit. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer af en toe.
Kwaliteit hebben alle populaire merken. Ik zou mij vooral laten leiden door bang-for-buck. Die looks gaan je niet meer FPS opleveren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
Goed punt, ik heb nog genoeg te lezen. Maar zoals deze dan, die voorbij kwam zojuist in het aanbiedingen forum.

https://www.dell.com/nl-n...es-17-7790-laptop/cng7737

Dit is wel een goede bang voor buck toch?
Pagina: 1