Toon posts:

Laptop HDMI uitgang werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:15
Ik heb een Dell E5470, hier heb ik altijd 2 schermen op aangesloten gehad (HDMI en VGA). Soms direct via de VGA/HDMI uitgang interface, soms via een docking station.

Sinds een tijdje werkt HDMI uitgang niet meer, zowel via een docking station als via de HDMI poort niet.

Is dit op te lossen, door bijvoorbeeld een chip te vervangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:02
Wat werkt er exact niet meer. Wordt de HDMI niet meer herkent, je hebt geen beeld.
Staat de videosoftware wel goed? Staan de instellingen goed? is de HDMI poort gebogen?
Andere kabel geprobeert?

Een chip vervangen is niet makkelijk en daarbij meestal niet het probleem.

( daarbij mist er gewoon veel info om je te kunnen helpen )

[Voor 10% gewijzigd door corporalnl op 22-05-2020 11:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-nan
corporalnl schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:25:
Wat werkt er exact niet meer. Wordt de HDMI niet meer herkent, je hebt geen beeld.
Staat de videosoftware wel goed? Staan de instellingen goed? is de HDMI poort gebogen?
Andere kabel geprobeert?

Een chip vervangen is niet makkelijk en daarbij meestal niet het probleem.

( daarbij mist er gewoon veel info om je te kunnen helpen )
Laptop ziet niet dat er iets is aangesloten op de HDMI poort. Het is niet de poort zelf, want via een docking station (wat niet via de HDMI poort gaat) werkt ook niet.

Ik ben er zeker van dat het een hardware probleem is.

Ja, andere kabel, andere scherm, 2 verschillende docking stations, werkt allemaal niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corporalnl
Vanwaar ben je er van zeker dat het de hardware is?

Heb je de software nagelopen? Kloppen alle drivers, is er een update geweest tussendoor? Heb je de drivers geupdate? Wat is er gebeurt tussen de dag dat het werkte en de dag dat het niet werkte? Wordt de dockingstation wel herkent? ( dus andere poorten werken wel van de dockingstation )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:31

Dit ook al geprobeerd neem ik aan?

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-nan
daanwth schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:19:
[Afbeelding]
Dit ook al geprobeerd neem ik aan?
Ik draai geen Windows, maar uiteraard ook gedaan. In de kernel logging zie ik ook niks terug over een scherm dat aangesloten zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:31
c-nan schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:53:
[...]

Ik draai geen Windows, maar uiteraard ook gedaan. In de kernel logging zie ik ook niks terug over een scherm dat aangesloten zou zijn.
Ah oké, wel vreemd dat t op docking en op normale aansluiting gebeurt...

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-nan
daanwth schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Ah oké, wel vreemd dat t op docking en op normale aansluiting gebeurt...
Daarom denk ik dat er een HDMI chip kapot is. Ik hoopte op ervaringen van andere mensen. Zou zonde zijn als het volledig moederbord vervangen moet worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corporalnl
c-nan schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:53:
[...]

En als je als test dual boot maakt of evt een bootable windows?

Wat zie je als je in bios zit? ( pakt hij dan ook het scherm niet )

Daarnaast meer info geven helpt om jou te helpen. Moeten het nu er uittrekken.
Je hebt ook een aantal vragen overgeslagen die mogelijk relevant kunnen zijn.

[Voor 16% gewijzigd door corporalnl op 22-05-2020 15:34]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee