In Oktober ga ik verhuizen naar een nieuwe woning. Daar willen wij graag zonnepanelen op leggen en nu heb ik 2 offertes van 1 bedrijf binnen gekregen.
Nu is er gisteren een adviseur lang geweest. Deze reageerde vrij snel terwijl anderen mailen en niet meer van zich laten horen.
Het dak ziet er als volgt uit. Tussen de rode lijnen is mijn dak. Onder de gele lijn is circa na 19:00 schaduw (gisteren in ieder geval) Aangezien er op een deel schaduw is in de vroeg ochtend en in de avond word er geadviseerd optimizers te gebruiken. Nu blijkt er een nieuw product te zijn, de Enphase omvormers waardoor er geen omvormer in huis komt.
[URL="error[/URL]
Mijn wensen zijn:
circa 4000 kwh (aangezien er een airco, elektrisch koken bij komt.)
Zwarte panelen ivm kleur van het dak.
Verbinding om uit te kunnen lezen hoeveel de panelen opwekken en of ze nog werken.
Aanbieder 1:
17 x 330wp Phono Solar panelen.
1x Solar Edge omvormer
17x Solar Edge optimizers
Totale watt piek 5610
Verwachte Kwh 1e jaar 5710kwh
totaal €6872 (€1193 btw)
terug verdien tijd 4 jaar en 5 maand
Aanbieder 2:
17x Enphase omvormers
Totale wp 5610
Verwachte 5658kwh
€7743 (€1344 btw)
terug verdien tijd 5 jaar
Enphase micro's 25 jaar garantie
Solar edge omvormer 12 jaar garantie
Solar edge optimizers 25 jaar garantie
ESDEC Onderconstructie 20 jaar garantie
Zonnepanelen 330wp 30 jaar vermogens garantie
Montage installatie incl DC-kabels 6mm en toebehoren 5 jaar garantie
Het voordeel van de Enphase micro's zou de garantie en dat er geen zware omvormer binnenshuis komt te hangen zijn. In beide situaties mocht er iets kapot gaan dan zal volgens de adviseur/verkoper het bedrijf dit herstellen.
Volgens de verkoper kunnen er circa 17 panelen op het dak. bovenste rij 5, dan 4 dan 3 en daarna weer 5.
Nu vraag ik mij alleen af of dit indien minder panelen (aangezien ik geen 5k kwh nodig heb) redelijke offertes zijn? Ik kan zelf niet veel ervaringen/reviews vinden over de Solar panelen.
Wat is jullie mening hierover?
Nu is er gisteren een adviseur lang geweest. Deze reageerde vrij snel terwijl anderen mailen en niet meer van zich laten horen.
Het dak ziet er als volgt uit. Tussen de rode lijnen is mijn dak. Onder de gele lijn is circa na 19:00 schaduw (gisteren in ieder geval) Aangezien er op een deel schaduw is in de vroeg ochtend en in de avond word er geadviseerd optimizers te gebruiken. Nu blijkt er een nieuw product te zijn, de Enphase omvormers waardoor er geen omvormer in huis komt.
[URL="error[/URL]
Mijn wensen zijn:
circa 4000 kwh (aangezien er een airco, elektrisch koken bij komt.)
Zwarte panelen ivm kleur van het dak.
Verbinding om uit te kunnen lezen hoeveel de panelen opwekken en of ze nog werken.
Aanbieder 1:
1x Solar Edge omvormer
17x Solar Edge optimizers
Totale watt piek 5610
Verwachte Kwh 1e jaar 5710kwh
totaal €6872 (€1193 btw)
terug verdien tijd 4 jaar en 5 maand
Aanbieder 2:
17x Enphase omvormers
Totale wp 5610
Verwachte 5658kwh
€7743 (€1344 btw)
terug verdien tijd 5 jaar
Enphase micro's 25 jaar garantie
Solar edge omvormer 12 jaar garantie
Solar edge optimizers 25 jaar garantie
ESDEC Onderconstructie 20 jaar garantie
Zonnepanelen 330wp 30 jaar vermogens garantie
Montage installatie incl DC-kabels 6mm en toebehoren 5 jaar garantie
Het voordeel van de Enphase micro's zou de garantie en dat er geen zware omvormer binnenshuis komt te hangen zijn. In beide situaties mocht er iets kapot gaan dan zal volgens de adviseur/verkoper het bedrijf dit herstellen.
Volgens de verkoper kunnen er circa 17 panelen op het dak. bovenste rij 5, dan 4 dan 3 en daarna weer 5.
Nu vraag ik mij alleen af of dit indien minder panelen (aangezien ik geen 5k kwh nodig heb) redelijke offertes zijn? Ik kan zelf niet veel ervaringen/reviews vinden over de Solar panelen.
Wat is jullie mening hierover?
[ Voor 10% gewijzigd door Aspireone246 op 23-05-2020 23:27 ]