De laatste 2 maanden heb ik al 2 keer ruitschade opgelopen door steenslag, net zo veel als in de 20 jaar ervoor. Het kan toeval zijn, maar ik ben nu meer gaan letten op troep op de weg, en het valt me op dat vluchtstroken volledig bezaaid liggen met kleine steentjes. Omdat ik er eerder niet op lette weet ik niet of dat altijd zo was, of dat er sinds de crisis gewoon niet meer wordt schoongemaakt. Sowieso weet ik niet of snelwegen uberhaupt geveegd worden, dus ik ben benieuwd of meer mensen dit gemerkt hebben.
Ook bij sommige kruispunten na de snelweg zie ik dikke lagen steentjes liggen. Vorige week denderde een onoplettende vrachtwagen voor me even over de vluchtstrook, en dat gaf een enorme stofwolk.
In mijn herinnering waren snelwegen (in ieder geval in ons land) altijd gewoon schoon. Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe voorruit, maar als het klopt dat er nu niet meer wordt geveegd wacht ik liever even.
Edit: Bij de laatste steenslag heb ik op mijn dashcambeelden het steentje gevonden. Het gekke was ook dat er alleen op grote afstand andere voertuigen reden.
Ook bij sommige kruispunten na de snelweg zie ik dikke lagen steentjes liggen. Vorige week denderde een onoplettende vrachtwagen voor me even over de vluchtstrook, en dat gaf een enorme stofwolk.
In mijn herinnering waren snelwegen (in ieder geval in ons land) altijd gewoon schoon. Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe voorruit, maar als het klopt dat er nu niet meer wordt geveegd wacht ik liever even.
Edit: Bij de laatste steenslag heb ik op mijn dashcambeelden het steentje gevonden. Het gekke was ook dat er alleen op grote afstand andere voertuigen reden.
[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 22-05-2020 11:06 ]
:strip_exif()/f/image/KSEPXfIBoRb2VpehHe3pxySK.jpg?f=fotoalbum_small)