Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

kloksnelheid of latency?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fr3d27
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10-04 16:44
Ik heb een vraag over geheugen.
Voor mijn nieuwe pc, met AMD 3600 ryzen cpu icm met MSI of asrock B450, kijk ik naar de juiste geheugenmodule.

Mijn vraag is dan:

Is het belangrijker dat de kloksnelheid 3000-3200 mHz hoog is of de latancy zo laag mogelijk is in mijn budget.
Ik wil voor de 16GB geheugen ongeveer €80,- uitgeven.

Is het nog steeds zo dat gSkill en crusial de te kiezen geheugen modules zijn of kan ik ook
hyperX en corsair kiezen?

Alvast bedankt!
Fred

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Fr3d27 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:45:
Is het belangrijker dat de kloksnelheid 3000-3200 mHz hoog is of de latancy zo laag mogelijk is in mijn budget.
Ik wil voor de 16GB geheugen ongeveer €80,- uitgeven.
Er zijn vast wel reviewers die dit hebben gebenchmarkt. Wat heb je gevonden en waarom is dat onduidelijk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02:06
Gskill is niet altijd goed, en zelfs Crucial is niet altijd goed. Ook die hebben verschillende types met bepaalde chips.
Maar tegenwoordig is dat minder belangrijk dan bij de eerste generatie Ryzens, dus niet teveel druk om maken.

Kloksnelheid is nog steeds belangrijker, maar tussen 3000 en 3600 merk je al niet zoveel meer.
Bij een enkele game (op hoge fps) kan dit nog wel 10% schelen, maar meestal 2% of minder.

Kijk daarna naar true latency, die zou ik zoeken in 10ns of lager.

https://tweakers.net/gehe...UYdhXjDwpFTttQ-p4RxV7Kf0A

Als hiertussen ook nog een kitje staat die op de QVL van het moederbord staat zit je zeker goed, maar ook kitjes die daar niet op staan werken in 99,9% van de gevallen prima.

Persoonlijk zou ik voor deze gaan, wel (net) boven budget.
https://tweakers.net/pric...;1523190;1523746;1523738/

Wil je wat besparen gewoon voor zo'n kitje van 7 tientjes gaan, hooguit dat ze niet lekker werken (op de gewenste snelheid), daar kun je dan mee leven of ze alsnog omruilen.

[Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 22-05-2020 11:59]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True