Toon posts:

Laptop zonder keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude IBM monochrome laptop waarvan de keyboard-connectors op het moederbord geen goed contact maken (flatcable).
Ik wil hem nog gaan gebruiken als servertje.
Weten jullie een manier om hem te starten zonder toetsenbord?

Groeten,

Frans

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

zit er niet nog een ps2 aansluiting op waar je een extern toetsenbordje op aan kunt sluiten :? (USB zal haast niet :+ )

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Tis een monochrome laptopje....zal wel geen ps/2 aansluiting hebben (kenden ze toen nog niet of wel ??)

En frans.... Groeten wordt niet echt op prijs gesteld, aardig bedoelt, maar ze hebben het liever van niet.

-

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

IBM heeft de PS/2 aansluiting uitgevonden en heeft nauwelijks (misschien wel nooit) met de ons bekende DIN5 keyboard connector gewerkt. Waarschijlijk zit die PS/2 poort er wel op. Anders proberen die flatcable te herstellen (draadbruggen oid).

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn antwoorden op de reactie's:

1. Er zit inderdaad een ps/2 aansluiting op.
Een numeriek toetsenbordje werd hierop aangesloten, maar een "normaal" ps/2 toetsenbord wil hier niet op werken.
2. Van de groeten heb ik gelezen, dus: cu

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Wat voor laptopje is het (Processor, geheugen enz enz) ?? En wat wil je er op draaien ?? Wat je bijvoorbeeld kan doen is de harde schijf eruit halen en dan in je gewone computer hangen (mbv een 2,5" naar 3,5" adapter).

Dan kan je het een en ander erop installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 22:41 schreef Angelfire het volgende:
IBM heeft de PS/2 aansluiting uitgevonden en heeft nauwelijks (misschien wel nooit) met de ons bekende DIN5 keyboard connector gewerkt. Waarschijlijk zit die PS/2 poort er wel op. Anders proberen die flatcable te herstellen (draadbruggen oid).
De flatcables zijn ook niet meer 100% en ik heb al geprobeerd ze te solderen,
waardoor alles is weggesmolten. Daarom probeer ik hem zonder keyboard
te starten, maar krijg op een gegeven moment de functietoetsen in beeld
en moet de F1-toets ingedrukt worden om verder te gaan... !

F1 drukken ???!!! .... Hellluuuup, ik heb geen keyboard !!
Hoe krijg ik de laptop gestart??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:06 schreef Toewan het volgende:
Wat voor laptopje is het (Processor, geheugen enz enz) ?? En wat wil je er op draaien ?? Wat je bijvoorbeeld kan doen is de harde schijf eruit halen en dan in je gewone computer hangen (mbv een 2,5" naar 3,5" adapter).

Dan kan je het een en ander erop installeren.
386 - 33MHZ. met 2MB RAM
Ik wil met deze laptop bestanden overzetten via een op de LPT-poort
aangesloten MO-disk.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Iets trok mijn aandacht in een van de reply's :)

Ik heb hier nog een dode laptop liggen waarvan de HD het maybe nog wel gewoon doet. Weet iemand hoe ik dat ding aan een PC kan hangen en de data er af kan halen? Is van het bedrijf waar mijn oom werkt en ze wilden de info van de harde schijf wel hebben. Ik kreeg het ding niet aan de praat en heb dus gezegd, dat lukt me niet. Zou erg cool zijn als dat nu wel zou lukken. Wat voor kabels heb ik daar dan voor nodig? Kan ik die bij iedere PC shop halen en hoe pak ik zoiets aan. Ik hing vanmiddag een oude HD als slave er aan om te kijken wat er op stond en hij startte op die oude HD op :( Op dit gebied ben ik helaas een newbie. Wie kan mij helpen wat betreft die kabels en is er geen HD tutorial website ofzo? /me was software tweaker, pruts pas sinds kort ook met de hardware...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

die van mij is zonder adapter :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 07 augustus 2001 03:34 schreef VageGast het volgende:
Iets trok mijn aandacht in een van de reply's :)

Ik heb hier nog een dode laptop liggen waarvan de HD het maybe nog wel gewoon doet. Weet iemand hoe ik dat ding aan een PC kan hangen en de data er af kan halen?
Is van het bedrijf waar mijn oom werkt en ze wilden de info van de harde schijf wel hebben. Ik kreeg het ding niet aan de praat en heb dus gezegd, dat lukt me niet. Zou erg cool zijn als dat nu wel zou lukken. Wat voor kabels heb ik daar dan voor nodig? Kan ik die bij iedere PC shop halen en hoe pak ik zoiets aan. Ik hing vanmiddag een oude HD als slave er aan om te kijken wat er op stond en hij startte op die oude HD op :( Op dit gebied ben ik helaas een newbie. Wie kan mij helpen wat betreft die kabels en is er geen HD tutorial website ofzo? /me was software tweaker, pruts pas sinds kort ook met de hardware...
No problemo... gewoon een verloop-'stekker' halen. Da's een geval met aan de ene kant IDE(male) pinnen, aan de andere kant het laptop-formaat-flatcable(female) en ook nog een powerconnector.
Kep ook zo'n ding gekocht. Zat in een inbouwset om een 2,5" diskje te installeren in een 3,5" bay.
Ik heb ze bij elektronikazaken gezien (zoals Display; daar heb ik hem vandaan... iets van 30 gulden ofzo), ook bij de Vobis Zwolle kunnen ze zo'n geval wel leveren.
Ook bij Conrad heb ik ze gezien

edit:
ik ben ff voor je op zoek... ik heb al wel een inbouwslede... maar daar zie ik niets bij staan over zo'n stekker (welke uiteraard belangrijker is)
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202047310997186427&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=20774&TK_PAR[MEDIUM]=

ik zoek verder

[edit2]
* WFvN heeft hem weer gevonden :)
http://www.conrad.nl
dan zoeken naar gegevensadapter
artikelnummer 974145

directe link: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202047310997186427&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=6578&TK_PAR[MEDIUM]=

[/edit2]

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Coolio, dankjewel!

Ik ga direct aan de slag, effe die dingen halen en knutselen maar weer...

Ben benieuwd of ik de moeite nog moet nemen om mijn kast dicht te schroeven nowadays :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 07 augustus 2001 17:41 schreef VageGast het volgende:
Coolio, dankjewel!

Ik ga direct aan de slag, effe die dingen halen en knutselen maar weer...

Ben benieuwd of ik de moeite nog moet nemen om mijn kast dicht te schroeven nowadays :)
Don't bother...
Ik heb de kap van mijn computer omgebouwd tot iets nuttigers... een dienblad :P

* WFvN lult weer eens uit z'n nek... maar heeft inderdaad z'n kap gewoon NIET meer om z'n bak zitten... hij neemt de moeite niet meer om hem erop te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er al iemand een serieuze oplossing voor dit probleem gevonden?

Ik wil dus een IBM laptop, (de L40SX) met een 386-33MHz CPU en 2MB RAM,
opstarten en gebruiken ZONDER aangesloten intern toetsenbord.

Toepassingen voor dit systeem:
1. Als servertje om bestanden van de ene PC over te zetten naar een andere
via een externe MO-disk.
2. Als telefoon beantwoorder/registratie systeem met een externe ISDN modem.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk het toetsenbord vervangen.

Vraagje: Wie heeft er nog een liggen in de rommelbak??
Pagina: 1