Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• netxplorer
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 07-10-2020
Hallo,

Ik zou graag het hdmi signaal van een scarlet digirecorder splitten (of desnoods switchen) en dan over de bestaande cat6 utp bekabeling naar de andere kant van de kamer sturen.

Bedoeling is om via een 2de tv ook vanuit de open keuken te kunnen kijken. Als ik gewoon een 2de digirecorder zou huren is het probleem dat opnames op de harde schijf zelf gebeuren en ik vanuit de living niet de opnames van de digirecorder in de keuken kan bekijken en omgekeerd.
Vandaar het idee om dezelfde digirecorder voor beide plaatsen te gebruiken via een splitter in combinatie met hdmi over utp.

Ik weet niet of die scarlet digirecorders gebruik maken van hdcp.

Er bestaan blijkbaar veel modellen splitters en hdmi over utp in uiteenlopende prijsklassen. Welke zouden goede prijs/kwaliteit toestellen zijn om dit te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Destijds een drietal König setjes gehad voor hdmi over CAT5/6. Dat werkte prima alleen waar het een oudere set vermoed ik, er waren 2 kabels nodig tussen zender en ontvanger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:08
netxplorer schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:48:
Er bestaan blijkbaar veel modellen splitters en hdmi over utp in uiteenlopende prijsklassen.
Let er op dat je bij HDMI over UTP de kabel verder nergens voor kunt gebruiken (netwerk etc), het is een directe 1 op 1 verbinding van één of twee UTP kabels. Wil je het signaal transporteren over je bestaande netwerk dan zoek je HDMI over IP, maar die zijn vaak een stuk duurder.
tafkaw schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:31:
Wij werken met een LKV373a van Ali, werkt prima.
Interessant, die kan dus ook gewoon over het netwerk. Dan gaat mijn verhaal hierboven niet echt op dus :)

[Voor 21% gewijzigd door Nielson op 22-05-2020 10:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:18
Wij werken met een LKV373a van Ali, werkt prima.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee