Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrakkis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-07-2022
Hallo,

Ik heb recent een nieuwe pc gekocht met een Pure Base 500dx kast. Nu heb ik alle hardware installed en werkt allemaal prima, behalve de LED verlichting. Al heb ik zo mijn vermoeden hoe dit komt, alleen kom ik er zelf niet uit.

Wat ik zo zie en heb gelezen, is dat ik een ARGB kabel heb en een sata connector (?). De ARGB heb ik in mijn moederbord geprikt (Asus ROG Strix Z390-F Gaming) in de poort net onder de SATA ingangen, maar ik heb echt geen idee waar die SATA connector naar toe moet.. Dit is ook de enige kabel dit nog over is en niet ergens in mijn mobo zit.

En zijn de led strips in de kast hetzelfde kabeltje als de led strip in de front panel ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kan geen youtube vid meer zien! 8)7
...

Beste antwoord (via Arrakkis op 22-05-2020 10:30)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:01
Nee je moet hem aansluiten aan 1 van je voedingskabels.
( het is dezelfde poort als de poort van bijvoorbeeld je SSD )

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Bedoel je niet de stroomaansluiting?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1xMCTKXXXXXXOXpXXq6xXFXXXl/15-Pin-SATA-Power-Kabel-Man-vrouw-2-SATA-Splitter-90-Graden-Power-Adapter-Kabel-14.jpg

Maak er anders een foto van.

[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 22-05-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrakkis
Hij ziet er idd zo uit. Er staat sata op vandaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqPKYojyqGbYxp_2fboC-xCXy9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbZ5dx4pFGdyiLgfc2bwM7QJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_0yIOPfb8FXVEFuj0C0FFqmqDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGDoA8SQxPZ5eAjBYIMilr6Q.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Die moet aan je voeding aangesloten worden. ( de ledstrip heeft stroom nodig namelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrakkis
Haha, ja zon vermoeden had ik al. Nu heb ik dat gister geprobeerd, alleen kan het zijn dat mijn voeding daar geen poort voor heeft of zie ik iets over het hoofd?

Voeding is Cooler Master silent pro 700w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrakkis
Ik zie hier geen ingang voor die sata kabel toch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4LnxNDhoiYQYXJa2rHiIpN2nio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdMmoWfG1JrIL91kRtJrNgRk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
Nee je moet hem aansluiten aan 1 van je voedingskabels.
( het is dezelfde poort als de poort van bijvoorbeeld je SSD )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je voeding heeft een kabel die naar SATA gaat. Daar moet je deze kabel aan koppelen. (Vaak is dit dezelfde uitgang als die van HDD)
*Zoals corporalnl al zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrakkis
Ohh oke, dan ga ik dat proberen asap. Ik laat weten of het is gelukt. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrakkis
wh00p wh00p hij doet t !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcHk_aRVK_fROqXOXOEt4eRXl7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLKy7iq3lJohygpaGbud0X3o.jpg?f=fotoalbum_large

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Ik heb ook een issue hiermee. Het heeft wel gewerkt bij mij (heb die SATA connector ook aangesloten). Maar toen ik een paar dagen geleden door de patronen aan het cyclen was gingen de LED's ineens uit en sindsdien krijg ik ze niet meer aan.

Heb geprobeerd om de SATA connector op een andere kabel van de voeding aan te sluiten. Ook gekeken of de connector op de front panel goed zit. Daar lijkt in ieder geval niets aan de hand te zijn. Meer mensen met een vergelijkbaar probleem?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzieh_man
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-05-2024
Hoi,

Ik heb deze case dus op het oog, maar ik weet niet zeker of ik de LED's kan gebruiken. Zo heeft mijn moederbord alleen maar RGB aansluitingen met 4 pinnetjes.
Moet ik de RGB aan het moederbrod aansluiten of kan het ook gewoon via SATA power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:20
@Arrakkis weet jij waar ik de H vormige kabel in kan stoppen? Hij ziet er zo uit. Heb op mijn mobo gezocht maar heb geen idee... (Asus B550-F) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6qRcvGmSegzx0-9rZmcoM96R38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpbwZcQAJnDfBTCgfJU4LCx5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• east15558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-03 12:26
Dat is volgens mij de front panel usb-c aansluiting. Wordt helaas door veel moederborden niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:20
east15558 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:56:
Dat is volgens mij de front panel usb-c aansluiting. Wordt helaas door veel moederborden niet ondersteund.
Je hebt gelijk, het is idd een 10GB/s USB Gen 2 aansluiting. Dit moederbord ondersteund deze helaas niet. Jammer, nu heb ik 1 los kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berke Mete
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-02-2021
Michali schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:39:
Ik heb ook een issue hiermee. Het heeft wel gewerkt bij mij (heb die SATA connector ook aangesloten). Maar toen ik een paar dagen geleden door de patronen aan het cyclen was gingen de LED's ineens uit en sindsdien krijg ik ze niet meer aan.

Heb geprobeerd om de SATA connector op een andere kabel van de voeding aan te sluiten. Ook gekeken of de connector op de front panel goed zit. Daar lijkt in ieder geval niets aan de hand te zijn. Meer mensen met een vergelijkbaar probleem?
Ik heb nu hetzelfde, heb je een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Berke Mete schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:00:
[...]

Ik heb nu hetzelfde, heb je een oplossing gevonden?
Ja gelukkig wel. Ik had geprobeerd om die plaat eraf te halen en dat contact ding los te schroeven om te kijken of het hielp als ik handmatig contact zou maken (om uit te sluiten dat het niet een issue daar is). Dat maakte allemaal geen verschil.

Daarna weer de plaat erop en toen probeerde ik maar om het knopje om te switchen tussen de LED patronen ingedrukt te houden om te kijken wat er gebeurt. Na 15-30 sec ingedrukt houden schoot hij ineens weer aan, dus het leek erop alsof ie een reset deed oid. Sindsdien geen issues meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berke Mete
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-02-2021
Je bent een baas man, het is gelukt thanks maat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discord
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27
Ik vraag me af of er additionele RGB hardware te daisychainen valt aan de bestaande RGB van de case.

Iemand een idee?

Ben voornemens deze kast aan te schaffen maar wilde graag E.E.A. checken vooraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 18:54

made

.. made by made ..

Welke fans zitten er in deze case?
Pure wing 2 140 @900rpm zijn dat deze https://tweakers.net/pric...gs-2-140mm/specificaties/
Of deze
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 140mm

Die laatste is geen 900rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj_vr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
Michali schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:39:

Beetje necro’en dit, maar voor de toekomstige lezers: kan het zijn dat je het knopje om te cyclen even ingedrukt hebt gehouden? Daarmee sync je namelijk de leds met je moederbord (mits je ook de rgb op je mobo hebt aangesloten). Prima functie, want met de juiste software kan je dus al je rgb-fancypancy-zut gelijk trekken en met dezelfde software aansturen. Weer ff drie seconden inhouden en de leds aan de voorzijde en de strip in de case doen weer hun eigen ding.

M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
pj_vr schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Beetje necro’en dit, maar voor de toekomstige lezers: kan het zijn dat je het knopje om te cyclen even ingedrukt hebt gehouden? Daarmee sync je namelijk de leds met je moederbord (mits je ook de rgb op je mobo hebt aangesloten). Prima functie, want met de juiste software kan je dus al je rgb-fancypancy-zut gelijk trekken en met dezelfde software aansturen. Weer ff drie seconden inhouden en de leds aan de voorzijde en de strip in de case doen weer hun eigen ding.
Dat had het inderdaad opgelost, maar ik moest hem eerder ergens tussen de 15-30 sec ingedrukt houden. Zie ook m'n reactie van 19 augustus. Heb overigens verder geen leds aangesloten en niet op m'n mobo ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-03 16:05

axg

UrbanSnEAky schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:13:
@Arrakkis weet jij waar ik de H vormige kabel in kan stoppen? Hij ziet er zo uit. Heb op mijn mobo gezocht maar heb geen idee... (Asus B550-F) [Afbeelding]
Je kunt wel een adapter kopen, maar het zal enkel als USB3 gen1 werken en niet het vermogen kunnen leveren om snel te laden.

https://www.amazon.nl/InL...id=pla-698676450601&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:56
ik ben op zoek naar software om deze led een andere kleur te geven of uit te zetten , maar kan ze nergens vinden

ik heb de AsrPolychromeRGBSetup(v2.0.71) egdownload maar die zegt .... je heb geen GPU .. maar het moet mijn kast zijn die aangestuurt word ? op de oficele site kan ik ook niets vinden

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jparez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-04 17:24
Ik heb dezelfde case en kon dus als. Ik de ARGB strip aan had staan het alleen bedienen met het knopje op de behuizing en niet met de RGB software van het moederbord

Nu ben ik er uiteindelijk achtergekomen dat als. Ik dat kleine knopje op de behuizing I gedrukt houd dan sprint hij automatisch over op rgb software gestuurd

Als je het knopje vervolgens nogmaals ingedrukt houd springt het weer terug op knopje bediening

En ja de sata stekker moet altijd aangesloten zijn maar dat is inpricipe wel beter want dan word de argb header van het moederbord ook ontlast
Pagina: 1