Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greta1994
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05-2020
Mijn vraag
Mijn ouders willen graag het beeldmateriaal dat we hebben gemaakt met de JVC GR-D720E digitaliseren. Nou heb ik hier een aantal vragen over:
1. Is het überhaupt nog mogelijk om het te digitaliseren? Ik kom fora tegen van ca. 10 jaar geleden waar het al lastig was om beeldmateriaal te digitaliseren.
2. Met welke kabel kunnen we dit het beste doen?
3. Met welk programma kunnen we dit het beste doen? We hebben computers met zowel OS X (MacBook Pro uit 2015 met Catalina) als Windows 10 in huis om de zoektocht naar software makkelijker te maken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
JVC GR-D720E, heeft Mini DV videobanden evenals een DV aansluiting

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled maar kom sterk verouderde informatie tegen.

Ps. Ik heb geen idee of dit in het juiste forum staat

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:45
Hij heeft firewire. Ik zou kijken voor insteek kaarten voor een PC.

Voorheen heb ik dit wel geïmporteerd met een hele oude Mac die firewire aansluitingen had.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:55
1. Ja, heb ik een aantal maanden terug ook gedaan (ook een jvc camera)
2. Firewire(je kan voor een pc PCI insteek kaarten kopen mocht je moederbord er geen hebben)
3. WinDV, op windows iig, zo heb ik het gedaan: https://www.videohelp.com/software/WinDV

Informatie op google is idd oud, maar werkt nog wel. Heb volgens mij geen drivers hoeven installeren, alleen WinDV en de camera ingesteld op verbinden met pc(of dergelijke functie). WinDV neemt op wat je op je camera afspeelt(daar op play drukken en in WinDV op opnemen), dit zie je ook op je pc. Duurt dus net zolang als je gefilmd hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:00
Mijn ouders willen graag het beeldmateriaal dat we hebben gemaakt met de JVC GR-D720E digitaliseren.
Aangezien DV staat voor Digital Video hoef je niets te digitaliseren, alleen te importeren. Firewire is hier inderdaad de aangewezen manier voor, als je voor een insteekkaartje gaat let dan even op de aansluiting (FW400 of FW800) en welke interface (PCI of PCIe) je nodig bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greta1994
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05-2020
Helaas hebben we hier geen PC in huis, alleen laptops (mijn fout om dat niet meteen te vermelden, oeps). Zo'n insteekkaart is dan geen oplossing zeker? En uit de reacties begrijp ik dat dit het beste op Windows gedaan kan worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:55
Nou ik heb het op windows gedaan, heb geen ervaring op een MAC dus of het een beter dan het ander is kan ik niet zeggen.

Die insteekkaarten passen idd alleen in PC's.

Weet niet welke macbook je hebt, Apple heeft wel verloopjes(thunderbolt naar firewire). Of er zit een firewire aansluiting op als je oudje hebt. Heb alleen geen ervaringen met Apple producten dus daar kan iemand anders je beter mee helpen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee