Welke toners gaan in deze printers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:00

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
In de buurt worden twee zakelijk gebruikte printers aangeboden, en het lijkt mij interessant om er 1 over te nemen om mijn huidige printer te vervangen. Er zijn echter 3 dingen die ik me afvraag:
- Kunnen deze printers draadloos printen?
- Kunnen ze dubbelzijdig printen?
- Welke toners gaan er in, en hoe lang zal zoiets meegaan bij thuisgebruik? Dit om de kosten in te schatten (heb nu enkel ervaring met inktprinters)

Het betreft deze printers:

HP LaserJet 100 Color MFP M175a (vraagprijs 45 euro)
HP Laserjet Pro M1536dnf (vraagprijs 80 euro)

Ik had gehoopt deze informatie ergens op de product pagina te zien, maar ik kan enkel de Color variant terugvinden op de "which cartridge works with my HP printer?" pagina. Daar gaan HP 126A toners in, en een setje daarvan kost me hier zo'n 50-60 euro, maar hoe lang doe ik daar bij normaal thuisgebruik dan mee? Droogt het ook uit, of juist niet omdat het laser is? Ik print zeker maandelijks, soms vaker en meer dan zo een papiertje.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Die m1536 is geen wifi, wel bekabeld netwerk. d = duplex, n = netwerk, f = fax. Voor wifi moet er w in het modelnummer zitten.

m175a heeft alleen USB 2.0.

Wat toners betreft, 123inkt en printabout kunnen je dat vertellen, incl hoeveel pagina's je ermee kunt printen. Uitdrogen is bij laserprinters geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
_JGC_ schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:29:
Die m1536 is geen wifi, wel bekabeld netwerk. d = duplex, n = netwerk, f = fax. Voor wifi moet er w in het modelnummer zitten.

m175a heeft alleen USB 2.0.

Wat toners betreft, 123inkt en printabout kunnen je dat vertellen, incl hoeveel pagina's je ermee kunt printen. Uitdrogen is bij laserprinters geen issue.
Aha duidelijk, thanks! Wanneer ik met een laptop met dezelfde router verbind als waar de printer op aangesloten is, kan ik dan alsnog via het draadloos netwerk printen? De m175a valt dan in ieder geval al af.

Mooi dat uitdrogen geen issue is. Hopelijk kan ik dan lang met die toners doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Ja dat kan gewoon. Verder ondersteunt ie ook airprint, dus mocht je willen printen vanaf een iPhone of iPad kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Inmiddels staat de HP LaserJet Pro M1536dnf vrolijk in mijn huis. Het aansluiten wil echter nog niet echt lukken. Ik heb de manual erbij gepakt en ik wil hem via het netwerk aansluiten. Wanneer ik dat echter probeer te doen volgens de instructies, dan gebeurd er weinig wanneer ik hem automatisch op het netwerk probeer aan te melden. Wanneer ik op de OK knop klik dan duurt het een seconde of 2 en staat er een * bij wat aan moet duiden dat het klaar is volgens mij maar vervolgens zie ik nergens een IP adres en kan ik hem ook niet vinden via Windows. Ik zou hem handmatig kunnen proberen aan te melden maar ik heb geen idee welke subnet mask e.d. ik dan zou moeten gebruiken. Weet iemand raad?

-EDIT- eigenlijk ontschiet dit het doel van dit topic, dus ik maak wel even een nieuwe aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 24-05-2020 11:35 ]