[LCD] LG 47LB570V-ZB & Ziggo Humax box & Netflix

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi555
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 16:11
Hoi allen,

Ik heb recent een LG 47LB570V Smart TV gekregen uit 2014. Alleen kan ik maar niet uitvogelen wat nou de beste manier is om Netflix op mijn TV te krijgen. Ik dacht in eerste instantie aan een lange 10 meter HDMI kabel van mn PC naar de TV, maar dat leek me niet zo efficiënt.

Ik dacht dus; misschien een internetkabel van mijn Ziggo Humax box (https://www.ziggo.nl/klan...tvangers/humax-irhd-5300c) naar de TV, maar hier zit maar één LAN aansluiting op. En die heb ik in gebruik voor digitale televisie vanaf de router. Tenslotte kan je natuurlijk een wifi USB aansluiten op de smart TV, maar ik vraag me of de TV dit wel herkent?

Overigens heb ik geen idee hoe ik in dat 'hoofdmenu' kom om de Netflix app te installeren: pricewatch: LG 47LB570V Zilver (zie eerste afbeelding van het product). Ik heb namelijk de originele afstandsbediening niet meer, was ook in eerste instantie geen probleem aangezien de TV de Ziggo Humax box herkende en ik dus de afstandsbediening daarvan gebruik.

Er zit wel een fysieke multi knop aan de onderkant van de TV maar ik kan dat LG menu nergens vinden - behalve dan het standaard settings menu.

Hoe gaan jullie om met het streamen? Want misschien zijn er nog betere alternatieven in mijn situatie?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:01
Als ik het goed lees, heeft de TV smartphone remote controle.Probeer even de app de downloaden en wanneer je internetverbinding hebt, kijken of daar alle functionaliteit in zit.
De oplossing vwb aansluitingen, kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij zit Netflix standaard op kanaal 150 (Videoland op 151) bij Ziggo. Ik weet niet of dat bij de Humax ook werkt, maar volgens mij wel als de Humax met het internet verbonden is.

Verder nog twee andere opties:

Een switch aan je internet kabel hangen en van daaruit naar je TV en naar je Humax. Dan heb je beide met internet verbonden. Vervolgens m.b.v. de TV bedieningsapp op je telefoon de Netflix-app installeren op de TV.

Een Chromecast aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi555
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 16:11
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb de LG TV Plus app gedownload. Echter deze kan mijn TV niet vinden. Ik zie nu net bij de specificaties van mijn TV dat deze geen ingebouwde wifi heeft, dus dat zal denk ik daarbij blijven.

Overigens heb ik geen kanaal 150, dat krijg je zo te zien alleen bij een Mediabox XL of Next.

Maar het woord 'Chromecast' heb ik vaker al voorbij horen komen, ik zal er eens naar kijken!