Toon posts:

USB C moederbord laptop laden?

Pagina: 1
Acties:

• Fietnetje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-01 09:15
Hoi,

Op mijn moederbord van mijn DESKTOP zit USB-C
pricewatch: MSI MPG X570 Gaming Plus

Op mijn LAPTOP zit volgens mij ook USB-C

Nu wil ik mijn laptop opladen via mijn DESKTOP, kan dit en zoja welke kabel heb ik dan nodig?

Bedankt alvast.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
De uitgang van je desktop gaat nooit genoeg energie leveren om je laptop op te kunnen laden. Als je laptop al op kan laden via USB-C, dan zal je 'm in het stopcontact moeten doen (of eventueel een powerbank die genoeg energie kan leveren).

[Voor 14% gewijzigd door Hahn op 21-05-2020 20:13]

The devil is in the details.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55
Wat @Hahn zegt idd, als je er mee wilt kunnen laden had de USB-C poort PD (power delivery) moeten ondersteunen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:06

g0tanks

Moderator CSA
Aan het modelnummer van je laptop hebben we waarschijnlijk meer dan een wazige foto, maar gezien de plaatsing van de USB-C poort vermoed ik dat je laptop normaal niet via USB-C oplaadt. Dat maakt het al onwaarschijnlijk dat het überhaupt kan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Fietnetje
g0tanks schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:19:
Aan het modelnummer van je laptop hebben we waarschijnlijk meer dan een wazige foto, maar gezien de plaatsing van de USB-C poort vermoed ik dat je laptop normaal niet via USB-C oplaadt. Dat maakt het al onwaarschijnlijk dat het überhaupt kan.
Het is een zelfbouw laptop, dit is het modelnummer iig:
http://s472165864.onlineh...70HJ1%20SM%2020170126.pdf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Het is inderdaad een USB-C poort, maar er staat niets in over power delivery dus opladen via USB-C gaat hem niet worden. Datzelfde geldt voor de USB-C poort op je moederbord. Die zal max iets van 7.5W kunnen leveren terwijj de oplader van je laptop normaal 120W levert.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:20
@g0tanks De power distribution switch is maximaal 3 Ampère. Dus 15 Watt voor deze Type C poort op 5V.

• Fietnetje
@g0tanks prima bedankt, dan moet ik een 2e voedingskabel voor mijn laptop gaan kopen. Nog een klein vraagje..

Op mijn moederbord zitten deze USB aansluitingen:
USB 2.0 Poorten4 x
USB 3.1-Gen1 Poorten6 x
USB 3.1-Gen2 Type A 1 x
USB 3.1-Gen2 Type C 1 x

Ik heb een portable SSD schijf die ik wil aansluiten op de snelste USB aansluiting ( 3.1-Gen2 Type A denk ik?) Maar hoe kom ik erachter waar deze aansluiting zit? Voor op de DESKTOP zitten 2 USB aansluitingen en de rest zit aan de achterkant..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Fietnetje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:45:
Ik heb een portable SSD schijf die ik wil aansluiten op de snelste USB aansluiting ( 3.1-Gen2 Type A denk ik?) Maar hoe kom ik erachter waar deze aansluiting zit?
In de handleiding van je moederbord staat exact beschreven welke poort wat is.

• Fietnetje
@g0tanks Bedankt, ik ga het even uitvogelen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee