Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Nesmelliw
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-10 22:40
Welk moederbord / CPU is compatible met mijn RAM?

Ik ben recent in bezit gekomen van Kingston 4x8Gb KVR32N22S8/8 RAM sticks. Verzegeling verbroken dus kunnen niet (gratis) geretourneerd worden :F . Nu heb ik toevallig ook plannen om een nieuwe pc samen te stellen, waarvoor ik deze sticks graag wil gebruiken. Na een Google-zoektocht kom ik niet verder deze lijst op verschillende sites (https://www.provantage.co...y-kvr32n22s8~7KIN93K4.htm)

De borden uit de gegooglede lijst zijn duurder (200ish) dan het prijspunt dat ik zelf in gedachten had (100ish)

Zijn dit de enige type moederborden die compatible zijn met dit type RAM? Of is er een grote kans dat
andere moederborden met DDR4 slots en >= 3200MHz limieten ook gaan werken? En zijn er op CPU gebied zaken om rekening mee te houden?

Ik snap dat de normale werkwijze andersom is (welk RAM past bij mijn systeem i.p.v. welk systeem past bij mijn RAM) maar gezien ik al € 150,- in de RAM heb zitten wil ik graag de mogelijkheden verkennen.

Ruwe systeem opzet:
CPU: Ryzen 5 3600
mATX formfactor i.v.m. kleine case wens
Mobo optie: ASRock B450M Pro4-F

In hoeverre het relevant is; De gebruiksfuncties zijn 3d modelleren/sculpten, video- en beeldbewerking en af en toe casual gamen.

1000 maal dank _/-\o_

Beste antwoord (via Nesmelliw op 21-05-2020 23:19)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Geheugen met een CAS latency van 22! wil je sowieso niet gebruiken lijkt me, toch terug sturen of verkopen?

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:45
Het beste kijk je in de gebruiksaanwijzing van je moederbord voor de compatibiliteitslijst of QVL

Je geheugen zijn 4 modules, zo te zien Single Rank.
Je CPU is een Matisse generatie.
Op je gekozen Asrock moederbord zou je geheugen op 2933 Mhz moeten kunnen draaien.

[Voor 47% gewijzigd door GarBaGe op 21-05-2020 18:31]

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Nesmelliw
Hoi GarBaGe,

Voor de ASRock in de beschrijving heb ik inderdaad gekeken. Er staat van alles tussen, maar deze niet. Is er een makkelijke manier om dit te reverse-searchen?

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:41
Nesmelliw schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:30:
Hoi GarBaGe,

Voor de ASRock in de beschrijving heb ik inderdaad gekeken. Er staat van alles tussen, maar deze niet. Is er een makkelijke manier om dit te reverse-searchen?
Die lijst is niet alles he. Vaak helemaal niks aan de hand.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Geheugen met een CAS latency van 22! wil je sowieso niet gebruiken lijkt me, toch terug sturen of verkopen?

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:30
Ik verwacht dat als je het gewoon probeert het wel werkt, gezien je zegel toch al verbroken hebt.
Nadeel kan zijn dat het niet op volle snelheid gaat.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Gewoon proberen met een bord van je keuze. Werkt het niet dan heb je pech en zal het, naar ik verwacht, op geen enkel AM4 bord werken.
Overigens zou ik mijn verlies nemen en ram met een fatsoenlijke CL halen want CL22 gaat de prestaties aanzienlijk beperken.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Verkopen in V&A en 16GB kopen met lagere CL.(16)
B450m pro4 zonder f, is de betere van de twee.

Hackus Goes 4x15 @60%

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:32
Hoe lang geleden heb je ze binnengekregen?

Een zegel verbreken kan gewoon om ze te testen, dat recht heb je.

• Nesmelliw
White Feather schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:58:
Hoe lang geleden heb je ze binnengekregen?

Een zegel verbreken kan gewoon om ze te testen, dat recht heb je.
Bedankt voor de tip! Ik heb het zojuist opgezocht en inderdaad, ondanks wat de webwinkel stelt en in hun algemene voorwaarden staat, heb ik gewoon retour recht. Ik heb de sticks gisteren binnen gekregen dus aan het termijn gaat het niet liggen.

Bedankt voor alle antwoorden. Ik weet voortaan ook naar de CL/CAS waarde te kijken :9
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True