Aliexpress RGB fans en Aura Sync

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28
Voor een bepaalde build ben ik voor het eerst gaan kijken naar iets met RGB en ik kwam via Aliexpress op deze RGB fans met Aura Sync.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Ik vroeg me dus af, zijn deze RGB fans ook te gebruiken op een moederbord zonder RGB header? Zo ja, hoe werkt dit precies?
Ik las ergens dat een USB header genoeg kan zijn, maar ik zie geen overeenkomst met de 3-pin aansluiting.
Ik ben vooral op zoek naar fans die op afgespeelde muziek kunnen sync'en, niet alleen maar RGB zelf.
Is dit dan een goede optie? Zijn er andere goedkope alternatieven of is er misschien een bepaalde software die dit voor je kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-07 16:35

Thomg

Aww yiss

RGB fans op non RGB moederbord Whoops, de fans in jouw link hebben proprietary connectors.

Je hoeft geen Aura Sync te gebruiken, als je de poort niet hebt kan je ook de bijgeleverde remote gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 21-05-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Gewoon de meegeleverde afstandsbediening gebruiken en aansluiten op het meegeleverde controller doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
Thomg schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:46:
RGB fans op non RGB moederbord Whoops, de fans in jouw link hebben proprietary connectors.

Je hoeft geen Aura Sync te gebruiken, als je de poort niet hebt kan je ook de bijgeleverde remote gebruiken.
Ok, maar werkt de beschreven muziek sync ook zonder dat ik Aura Sync of een RGB header heb?
Ludwig005 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:54:
Gewoon de meegeleverde afstandsbediening gebruiken en aansluiten op het meegeleverde controller doosje.
Duidelijk, maar waar gaat de 5V 3-pin naartoe op een non-RGB header moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik vermoed echter niet dat je hiermee muziek kan syncen. Hoe kan de controller weten wat voor muziek je afspeelt? Lijkt me dat de controller deze informatie krijgt over de ARGB header...

Zucht, typische aliexpress posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Als je een moederbord hebt zonder RGB header vermoed ik dat je de kabels op de controller moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Niet vermoed, moet. Coolmoon heeft een proprietary all-in-one connector voor de RGB fans, de meeste fabrikanten hebben een standaard 3/4 pin connecter en een (A)RGB connector. Los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
Thomg schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:01:
Ik vermoed echter niet dat je hiermee muziek kan syncen. Hoe kan de controller weten wat voor muziek je afspeelt? Lijkt me dat de controller deze informatie krijgt over de ARGB header...

Zucht, typische aliexpress posts...
Zoiets dacht ik dus ook. Aangezien ik geen RGB header heb, neem ik liever geen risico om de zogenaamde sync te proberen en kan ik net zo goed elk setje gewone RGB fans halen.
Pagina: 1