Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor het grootste gedeelte ga ik de pc gebruiken voor games (1440p) zoals World of Warcraft, Call of Duty en andere diverse games. Verder gebruik ik mijn pc ook als ik thuis werk voor tekenprogramma's zoals Revit (3d tekenprogramma), Recap (pointclouds maken), en gewoon voor excel werkzaamheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum ligt op 1100-1200 euro wat ik wil uitgeven maar goedkoper mag ook. Dit bedrag is exclusief GPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker ik neem mijn huidige MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G videokaart mee ik ga pas een andere videokaart kopen zodra de 3000 series van Nvidia op de markt zijn. verder neem ik nog een samsung evo 850 2TB ssd mee van me oude pc. ik heb verder nog een 1440p 165hz scherm van Acer Predator.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur en een videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk maar ik zit op dit moment nog heel erg te twijfelen tussen AMD of Intel. dit vooral omdat intel ook met de nieuwe i9-10900k nog steeds net ietsjes beter lijkt te zijn dan AMD maar wel tegen een premium prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te duur, liefste wel een behuizing waar fans al geïnstalleerd zijn zodat ik die niet los hoef aan te schaffen. daarnaast RGB is geen must als ik hiermee de kosten nog veel lager kan maken vind ik dit ook goed.
Ga je overklokken?
Ja, maar meestal houd ik gewoon bij de base overclock die in de bios staat van het moederboord vaak. in dit geval is dat dus de turboboost clock naar 4,6ghz.
Wat verwacht je van ons?
Goed en onderbouwd advies, ook graag inziens van hoe ik dingen anders kan doen. en misschien wat tips voor het bouwen van de pc zelf het is inmiddels alweer 5 jaar geleden sinds ik mijn huidige pc heb gebouwd. Dit betreft nog een i7-6700k met ddr3 werkgeheugen toen die tijd was ddr4 net nieuw en hartstikke duur dus toen niet gedaan.
Optie 2:
Alvast bedankt allemaal
Voor het grootste gedeelte ga ik de pc gebruiken voor games (1440p) zoals World of Warcraft, Call of Duty en andere diverse games. Verder gebruik ik mijn pc ook als ik thuis werk voor tekenprogramma's zoals Revit (3d tekenprogramma), Recap (pointclouds maken), en gewoon voor excel werkzaamheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum ligt op 1100-1200 euro wat ik wil uitgeven maar goedkoper mag ook. Dit bedrag is exclusief GPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker ik neem mijn huidige MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G videokaart mee ik ga pas een andere videokaart kopen zodra de 3000 series van Nvidia op de markt zijn. verder neem ik nog een samsung evo 850 2TB ssd mee van me oude pc. ik heb verder nog een 1440p 165hz scherm van Acer Predator.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur en een videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk maar ik zit op dit moment nog heel erg te twijfelen tussen AMD of Intel. dit vooral omdat intel ook met de nieuwe i9-10900k nog steeds net ietsjes beter lijkt te zijn dan AMD maar wel tegen een premium prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te duur, liefste wel een behuizing waar fans al geïnstalleerd zijn zodat ik die niet los hoef aan te schaffen. daarnaast RGB is geen must als ik hiermee de kosten nog veel lager kan maken vind ik dit ook goed.
Ga je overklokken?
Ja, maar meestal houd ik gewoon bij de base overclock die in de bios staat van het moederboord vaak. in dit geval is dat dus de turboboost clock naar 4,6ghz.
Wat verwacht je van ons?
Goed en onderbouwd advies, ook graag inziens van hoe ik dingen anders kan doen. en misschien wat tips voor het bouwen van de pc zelf het is inmiddels alweer 5 jaar geleden sinds ik mijn huidige pc heb gebouwd. Dit betreft nog een i7-6700k met ddr3 werkgeheugen toen die tijd was ddr4 net nieuw en hartstikke duur dus toen niet gedaan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 438,- | € 438,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H700 Zwart | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2D3600C18 | € 99,55 | € 99,55 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 103,90 | € 103,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 103,- | € 103,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.088,35 | ||
Optie 2:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-10900K Boxed | € 549,- | € 549,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus Z490 Elite AC | € 237,99 | € 237,99 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H700 Zwart | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 97,90 | € 97,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 103,90 | € 103,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 103,- | € 103,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.277,56 | ||
Alvast bedankt allemaal
[ Voor 22% gewijzigd door Auditeq op 22-05-2020 15:22 . Reden: sommige antwoorden iets uit te breiden ]