Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Hallo,

Al een aantal jaren hebben wij op de begane grond een Asus AC87U staan en op zolder een Asus N66U in repeatermode (2,4GHZ omdat 5Ghz niet werkt op dit type router). Wij hebben de PC's op zolder staan en hebben helaas geen bedrade mogelijkheden. Aan de N66U hangt één PC bedraad, de andere twee verbinden er draadloos naar toe.

De afgelopen weken/maanden merk ik dat de snelheden op zolder steeds trager worden. Regelmatig valt het internet zelfs helemaal weg. Daarom wil ik dit nu robuust oplossen zodat we op zolder zonder problemen kunnen internetten.

Ik zou graag advies van jullie willen. Ik zit er namelijk aan te denken om op de zolder een RP-AC68U repeater te plaatsen en daarmee het signaal van de AC87U te versterken. Omdat die 150 euro kost wilde ik toch jullie advies vragen hierover. Is dit de beste/snelste optie om te kiezen of adviseren jullie juist wat anders? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:46
Het is dat je geen draad kan trekken... Hoe ontvangt de ASUSN66U zijn signaal? via wifi?
Dan zouden de pc's datzelfde signaal ook moeten kunnen ontvangen lijkt me?

Is het een optie om de router van zolder naar de 1e verdieping te halen? Dan krijgt hij sterker signaal aan, dus heeft het versterken daadwerkelijk nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
robuust oplossen is iemand professioneel kabel laten aanleggen....
die N66U van de zolder kan dan naar accespoint modus en je hebt totaal geen nieuwe appartuur nodig..

als je toch echt liever geld uitgeeft aan nieuwe apparaten , check dan eerst met een SSID app'je wat je ontvangst boven is... als dat onder de -70 is moet je al niet eens beginnen aan repeaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 13:58

SpamLame

niks

@ijske iemand professioneel kabel laten aanleggen kost ook gewoon geld.

Kabel (laten) trekken is het best.
Dan kan je nog WiFi, MOCA en power line overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

lier

MikroTik nerd

SpamLame schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:58:
@ijske iemand professioneel kabel laten aanleggen kost ook gewoon geld.

Kabel (laten) trekken is het best.
Dan kan je nog WiFi, MOCA en power line overwegen.
Een nieuwe router kost ook geld maar lost het probleem niet echt op. Je kan altijd een kabel trekken, het kost alleen meer moeite dan een ander (draadloos) apparaat neerzetten. Uiteindelijk is het afhankelijk van de eisen, robuust betekent gewoon bedraad. Per definitie zou je vaste apparaten van een kabel aansluiting moeten voorzien.

Eerst het probleem, dan de oplossing