Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:00
Ik heb een pc in elkaar gezet van wat budget onderdelen welteverstaan een

I5-2400
Intel H61M moederbord
8GB Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 geheugen

En dan heb ik een passief gekoeld 1GB asus videokaart erin gezet omdat mijn moederbord geen hdmi / displaypoort heeft en mijn monitor alleen hdmi / displaypoort. Maar dat is eigenlijk tijdelijk tijdens de installatie.

Ik had een bestaande SSD erin gezet waar windows 10 op stond en toen kwam ik wel in de bios waar ik zag dat de cpu en het geheugen netjes gedetecteerd waren maar bij het opstarten kreeg ik alleen een wit streepje. Nu begrijp ik dat je niet zo een windows installatie in een andere pc kan dumpen met hele andere hardware (kwam uit laptop) dus ik heb met de media creation tool op een usb stick de setup voor windows 10 64 bit gezet maar als ik boot vanuit de usb stick krijg ik alleen zwart beeld. Hij loopt niet echt vast van numlock kan ik nog gewoon aan en uit zetten..

is er enig zichtbaar probleem voor jullie wat hier de reden van is want ik kan ook niet een duidelijke oplossing op internet vinden hiervoor.

Wat ik ook nog geprobeerd heb ik de ram eruit te halen en het te vervangen door 1 stick
Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0 - 4GB 1600mhz die ik ook nog heb liggen.
Ik krijg dan eerst een waarschuwingsscherm dat het aantal ram in de pc lager ligt dan voorheen en daarna weer het zwarte scherm.

[Voor 12% gewijzigd door arjanvr op 21-05-2020 15:36]

• arjanvr
Ik heb voor de zekerheid de ssd en hdd losgekoppeld maar dit gaf zelfde resultaat

• arjanvr
Ik gebruik nu een USB hdd voor windows te installeren en nu zie ik wel windows logo dus het lijkt opgelost

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True