Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ingesteld firmware wachtwoord wordt niet geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dellete
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 04-10 17:46
Beste,

Ik heb op mijn imac een firmwarewachtwoord ingesteld via Mac Recovery, maar hiermee kan ik mij dus niet meer inloggen in Mac Recovery. Nochtans ben ik zeker van het wachtwoord..

Hoe kan ik dit verhelpen, want ik wil uiteindelijk mijn fusion drive wissen en macOS herinstalleren..

Groet!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5Henk 'm!

• dellete
Het is opgelost, ik had net voor het instellen van het wachtwoord, de taal verandert.
Door de letters om te zetten van azerty naar qwerty is het gelukt.. oef :)

Beste antwoord (via Daedalus op 21-05-2020 16:42)

• dellete
Het is opgelost, ik had net voor het instellen van het wachtwoord, de taal verandert.
Door de letters om te zetten van azerty naar qwerty is het gelukt.. oef :)

Alle reacties

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:58
Dat is mazzel dan, anders had je met de machine naar Apple gemoeten (die kunnen een reset doen)

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:54
Ik heb nu dezelfde probleem, ik gebruikte deze Mac voor bepaalde labs en heb er een firmware/userpassword erop gezet maar sinds de Corona heb ik deze niet meer gebruikt tot nu... heb mijn meeste gebruikte (+20 karakters) op papier geschreven en ook aangepast naar een USkeyboard maar lukt me niet...

Is er een oplossing hiervoor of is effectief een tripje naar de AppleStore die nu gesloten zijn...

Welke keyboard wordt er opgestart voor de firmware?

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:30
JustSys schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:45:
Ik heb nu dezelfde probleem, ik gebruikte deze Mac voor bepaalde labs en heb er een firmware/userpassword erop gezet maar sinds de Corona heb ik deze niet meer gebruikt tot nu... heb mijn meeste gebruikte (+20 karakters) op papier geschreven en ook aangepast naar een USkeyboard maar lukt me niet...

Is er een oplossing hiervoor of is effectief een tripje naar de AppleStore die nu gesloten zijn...

Welke keyboard wordt er opgestart voor de firmware?
USinternational. Maar je hebt het over firmware/userpassword. Dit zijn twee volledig verschillende wachtwoorden. Userwachtwoord is best makkelijk te herstellen (Tijdens opstarten van de Mac CMD+R, dan kom je in de recovery terecht. Daar kies je Hulpprogramma's--> Terminal. In het Terminal vul je dan resetpassword in en kan je het user wachtwoord herstellen).

Firmware is in principe alleen door Apple te doen maar zij willen onomstotelijk bewijs zien dat jij de eigenaar bent van de Mac. Daarna wordt een speciaal geprapeerde USB stick gemaakt in Amerika voor jouw Mac waarmee de firmware kan worden hersteld. Het is niet, binnen lopen, herstellen naar buiten lopen

• JustSys
Via CMD+R komt em al direct achter de firmware password vragen. Enigste wie dit kan oplossen is volgens mij Apple zelf. Maar ja nu met de lockdown...

Ik ben zowel het firmware als de userpassword vergeten.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
JustSys schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:52:
Via CMD+R komt em al direct achter de firmware password vragen. Enigste wie dit kan oplossen is volgens mij Apple zelf. Maar ja nu met de lockdown...

Ik ben zowel het firmware als de userpassword vergeten.
Dan wordt het helemaal verrekte lastig, want als ingelogde user is het op de Terminal een stuk makkelijker om wat pogingen te wagen aan je firmware wachtwoord met behulp van firmwarepasswd. Heb je ook geen recover met iCloud gebeuren?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• JustSys
WhatsappHack schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:10:
[...]

Dan wordt het helemaal verrekte lastig, want als ingelogde user is het op de Terminal een stuk makkelijker om wat pogingen te wagen aan je firmware wachtwoord met behulp van firmwarepasswd. Heb je ook geen recover met iCloud gebeuren?
Ik ga vanavond eens proberen om te kunnen aanmelden via de useraccount zowel Azerty als US keyboard.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True