Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• SndR.7
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02-09 10:41
Hi all,

Ik zit in een sollicitatie procedure voor een functie in hartje Amsterdam. Nu woon ik in een dorp in het groene hart (zuid-holland)

Als alles straks doorgaat, is het parkeren in de stad natuurlijk drama en nog een vreselijk duur.

Ben nu aan het uitzoeken, hoe ik dit het beste kan gaan doen. Aangezien ik altijd redelijk dichtbij huis heb gewerkt. Verhuizen is geen optie.

Reiskosten worden vergoed, OV vergoeding nog niet echt overgehad.

De opties die ik nu heb is:
Met de auto naar een dorp ( a 5 km ) en de bus pakken en 1 keer overstappen om op Adam centraal te komen.
Of met de auto naar een grotere plaats ( a 10 km ) en daar de directe trein pakken naar Adam centraal.

Vanaf het centraal kan ik lopen. Of een OV fiets pakken?

Ik ben benieuwd hoe jullie je vanaf het buitengebied naar de grote stad verplaatsen voor werk.

Bedankt alvast voor de reacties 😉

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ligt vooral ook veel aan de functie welke je bij dat bedrijf gaat bekleden. Als jij regelmatig in een 'buitendienst' moet werken én je daar een leaseauto voor kunt krijgen via die nieuwe werkgever dan zal er ook iets qua parkeren op 'standplaats' geregeld moeten worden.

Als dat niet zo is dan is een vergoeding middels bijvoorbeeld een NS Business Card een héle nette en werkbare regeling.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:00
Definieer buitengebied.. klinkt echt als Bodegraven ofzo, dit.

Kan je bij die grotere plaats goed parkeren? Overstappen met de trein zou ik zo min mogelijk doen.
Hoe ver is het vanaf Amsterdam Centraal?

Hou trouwens rekening met Corona en OV enzo. Dat gaat nu nog niet zo lekker.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01-12 19:42
Op de P+R parkeerplaatsen kun je na 10u voor €1,- de hele dag parkeren. Voor 10u kost het €10,-.
(Mits je gebruik maakt van openbaar vervoer)
Ze hebben alle een goede verbinding dus zou vanuit daar prima te doen moeten zijn.

Anders kijken of je via werkgever een parkeerplaats kan krijgen, ik zelf betaal 150,- per maand en sta heerlijk onder kantoor geparkeerd.

• SndR.7
Het betreft een binnenfunctie.

Ben woonachtig in omgeving Ter Aar.
Vanuit mijn vroegere ervaring was het parkeren bij de grotere plaats wel ok, ben er al een paar jaar niet meer geweest zou eens langs moeten rijden. In het dorp kan ik gratis parkeren dat zal bij de grotere plaats wel niet zo zijn. Maar zoals ik zei moet ik er even langsrijden om te kijken.

[Voor 4% gewijzigd door SndR.7 op 21-05-2020 15:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:25
Vouwfiets geen optie?
Scooter/brommer?

[Voor 30% gewijzigd door President op 21-05-2020 15:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 04-12 13:35

Basszje

Reisvaap!]

Is de Schipholbus geen optie? Die rijdt vrije baan dus geen last van files. Ding is volgens mij vrij punctueel. Dus daar ben je dan zo, vermoed dat dat de busoptie is in je TS :)

Anders zou ik het laten afhangen van humeur en gemak. Hoe makkelijk / snel kan je parkeren bij de station. Directe trein is leuk, zeker met vertragingen maar als je elke dag 15 minuten naar een plek moet zoeken is dat ook niet.

Derde optie zou kunnen zijn om een trajectkaart voor beide opties te grabbelen ( weet niet wat je plaatsen zijn ) en dan laten afhangen van de dagelijkse humeur. Beetje afwisseling kan goed zijn bij de dagelijkse sleur.

Also, als alles weer normaal is, ga dan beide opties een keer in de spits doen ( met slecht weer ). Ik weet niet wat je 'grotere plaats' is, maar zowel vanuit Leiden als Woerden kan de directe trein echt een sardientjesexpres zijn. Dat is ook nog een overweging.

[Voor 17% gewijzigd door Basszje op 21-05-2020 15:29]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Koptelefoontje Bij een NS Business Card hoort 'automagisch' het gratis kunnen parkeren op alle P&R parkeerplaatsen ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 04-12 17:34
Wel eens gedacht aan een motor rijbewijs? Er is namelijk niets makkelijker dan een motor.
- Niet in een trein gepropt
- Niet wachten voor de trein of in de file
- Je komt fit en fruitig aan op het werk/thuis (dit is echt een heel groot verschil met openbaar vervoer in de spits of autorijden)
- Je kunt hem recht naast de deur tussen de fietsen parkeren
- Kou lijden doe je ook niet als je goede kleding koopt
- Vrije gevoel wat je er van krijgt

Ik rij een traject wat normaal bomvol staat met file en ben hooguit 5-10min langzamer dan wanneer er geen file is. Ik vind het heerlijk en wil niet meer anders.

[Voor 11% gewijzigd door Furion2000 op 21-05-2020 16:49]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:43
Koop een barrel en zet deze als tweede fiets op Amsterdam Centraal. Gefeliciteerd, je hebt zojuist de terugkerende kosten van een ov-fiets bespaard door enkele tientjes uit te geven!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Furion2000 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:48:
Wel eens gedacht aan een motor rijbewijs? Er is namelijk niets makkelijker dan een motor.
- Niet in een trein gepropt
- Niet wachten voor de trein of in de file
- Je komt fit en fruitig aan op het werk/thuis (dit is echt een heel groot verschil met openbaar vervoer in de spits of autorijden)
- Je kunt hem recht naast de deur tussen de fietsen parkeren
- Kou lijden doe je ook niet als je goede kleding koopt
- Vrije gevoel wat je er van krijgt

Ik rij een traject wat normaal bomvol staat met file en ben hooguit 5-10min langzamer dan wanneer er geen file is. Ik vind het heerlijk en wil niet meer anders.
Als je m'n User Icon bekeken had dan zou je misschien kunnen gaan denken dat ik écht wel iets met motoren heb.... >:)

Ra-Ra waarom adviseer ik de TS dan niet om met zo'n machientje te gaan rijden als Woon-Werk oplossing?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:18

Rukapul

Moderator General Chat
SndR.7 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:55:
Ik ben benieuwd hoe jullie je vanaf het buitengebied naar de grote stad verplaatsen voor werk.
Geen haar op m'n hoofd die zo'n tijdrovende / onhandige / dure dagelijkse woonwerkreis zou overwegen.

Weet je of dit aansluit bij je beoogde quality of life?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 05-12 14:54
Met de auto naar een dorp ( a 5 km ) en de bus pakken en 1 keer overstappen om op Adam centraal te komen.
Of met de auto naar een grotere plaats ( a 10 km ) en daar de directe trein pakken naar Adam centraal.

Ik zou kiezen voor de optie met de minste overstappen. Dat is het meest ontspannen. Mits de treinen redelijk vaak gaan, zou ik dus rechtstreeks naar de grote plaats met het station gaan.

Als het in tijd weinig uitmaakt, dan zou ik in Amsterdam gewoon gaan lopen. Ik vind het altijd behoorlijk ontspannend om na het werk even een stukje te wandelen in mijn hoofd leeg te krijgen, terwijl je op de fiets vaak juist zit te stressen vanwege het andere verkeer.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Division
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 13:52
Ik woon een kwartier rijden buiten Amsterdam centrum, maar ik heb geleerd dat;

- Auto is geen optie. Zelfs aan de rand van de stad, op de Zuidas, is geen plaats. Forget about it.
- OV (Tram en Metro) zit PROP vol, heeft vaak last van vertragingen. De bus is wel ok.
- Fiets is lekkerst voor fietsafstand, maar als je op fietsafstand woont dan weet je dat wel.

Wat ik in de afgelopen 10 jaar Amsterdam heb leren appreciëren: Uber. Altijd in de buurt, deur tot deur, snelheid van auto zonder het parkeergezeik. Perfect voor A-B / B-A vervoer binnen de stadsranden wanneer je tijd en ruimte je iets waard is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 04-12 16:09
P&R Zeeburg is vaak wel plek, direct naast de ring, en je staat binnen 10 minuten op CS met tram 26.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Pedelec; 50 km/h electrische snelfiets overwogen? Is waarschijnlijk het vlotste en allicht nog het goedkoopste ook..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02:06

Jeoh

blaat

Half uurtje (10km) fietsen naar de stad en dan de trein pakken lijkt mij de beste optie. Overstappen is nooit fijn. Met de auto naar Amsterdam is een beetje als jezelf scheren met een kaasschaaf.

Nog beter: Alleen naar kantoor als het nodig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Hi all,

Ik zit in een sollicitatie procedure voor een functie in hartje Amsterdam. Nu woon ik in een dorp in het groene hart (zuid-holland)

Als alles straks doorgaat, is het parkeren in de stad natuurlijk drama en nog een vreselijk duur.

Ben nu aan het uitzoeken, hoe ik dit het beste kan gaan doen. Aangezien ik altijd redelijk dichtbij huis heb gewerkt. Verhuizen is geen optie.

Bedankt alvast voor de reacties 😉
Met goed weer fietsen naar station om direct naar A'dam centr. gaan. vergeet geen mondkapjes ivm Coronamaatregels.

Hackus Goes 3x7 @80%

Acties:
  • +1Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:52
bombadil schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:40:
Pedelec; 50 km/h electrische snelfiets overwogen? Is waarschijnlijk het vlotste en allicht nog het goedkoopste ook..
Dit, of een 45km scooter oid. Je kan bijna helemaal langs de Amstel met nauwelijks stoplichten etc, het is 36 km dus je bent binnen een uur op je werk, zonder parkeerkosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

euchromatic schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Dit, of een 45km scooter oid. Je kan bijna helemaal langs de Amstel met nauwelijks stoplichten etc, het is 36 km dus je bent binnen een uur op je werk, zonder parkeerkosten.
Dat zou ik dan ook eerder doen, eventueel een 125cc als het haalbaar is (rijbewijs) maar in Amsterdam zal je dat waarschijnlijk niet veel tijd schelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:11

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Will_M schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:47:
@Koptelefoontje Bij een NS Business Card hoort 'automagisch' het gratis kunnen parkeren op alle P&R parkeerplaatsen ;)
Goedkoop is het wel, maar gratis zeker niet (overal). Bij station Groningen kost parkeren E15,-, maar met Business Card slechts E4,-

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Langs de N207 heb je volgens mij bus 470, dan ben je zo op Schiphol. Vanaf daar de trein pakken naar CS. Of misschien naar Zuid en dan de metro 52, beetje afhankelijk van waar je moet zijn. Heel veel sneller dan dat ga je het niet krijgen.
Als je toch met de auto gaat, kijken of je ergens in Amstelveen kan parkeren, bij de halte Uilenstede heb je volgens mij een parkeerplaats voor OV reizigers. Dan met de 5 of 6 tot aan zuid en dan met metro 52 naar de bestemming.

Ik ben zelf niet meer met het OV geweest in 2020 dus geen idee hoe goed dat straks te doen is gezien de beperkingen die er gelden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05-12 14:44

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik zou doen is kijken welke vorm van OV het dichts bij je werk stopt. Dan kijk je tot hoever die lijn gaat, en met een beetje geluk kun je bij het start/eindpunt goedkoop of gratis parkeren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:46

Waarom moet je 5 km met de auto afleggen? En maar afvragen waarom er verkeersproblemen zijn 8)7 . Fietsend duurt het bijan even lang., of anders een scooter, hoef je ook geen zorgen te maken qua parkeren bij het station. Idem voor 10 km. Met een electrische fiets heb je die afstand in minder dan een hlaf uur afgelegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:49
Volledig eens met crazy one. Dat je niet naar Amsterdam fietst snap ik nog wel.
Zou er een beveiligde/achter een deur plek zijn voor je dure fiets? (Ik neem aan dat zo'n speed pedelec duurder is dan mijn studenten fiets a 30 euro.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CrazyOne schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Waarom moet je 5 km met de auto afleggen? En maar afvragen waarom er verkeersproblemen zijn 8)7 . Fietsend duurt het bijan even lang., of anders een scooter, hoef je ook geen zorgen te maken qua parkeren bij het station. Idem voor 10 km. Met een electrische fiets heb je die afstand in minder dan een hlaf uur afgelegd.
Van dorp naar dorp gaat met de auto wel veel sneller natuurlijk. Zelfs als je maar 50 rijdt ben je er dan al in 6 minuutjes. Al zou ik het ook fietsen (voor de lichaamsbeweging, daar ben je anders ook tijd aan kwijt dus het is niet dat het fietsen verloren tijd is). Speed pedelic lijkt me een beetje duur om hier speciaal voor aan te schaffen, voor veel minder geld koop je dan een bromfiets (wat een speed pedelic eigenlijk ook is, als je per se mee wilt fietsen kun je ook een puch met trappers kopen ;) ).

[Voor 25% gewijzigd door Marzman op 22-05-2020 10:24]

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15:25
Je kan kijken of je in Amsterdam Noord ergens nog gratis je auto kwijt kan. De OV verbindingen naar centraal zijn daar prima. Je kan het ook prima fietsen.

Vroeger kon je in Noord makkelijk gratis parkeren. Met de noord-zuid lijn is het op veel plekken betaald geworden. Bovendien zal je niet de enige zijn die dit doet.

Andere opties zijn Buitenveldert of Osdrop. In Buitenveldert zal het wel moeilijk zijn om een plekje te vinden met de zuid-as en noord/zuid lijn in de buurt.

Ik zou serieus een motor overwegen. Hoewel ik me afvraag of je die ook zomaar gratis op de stoep kan zetten in de omgeving van centraal station.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of kijken waar de treinen stoppen en trams stoppen. Misschien zit er wel ergens een dorp vlakbij Amsterdam waar trams komen (heb je rond Parijs ook met de metro) of een kleiner station waar veel treinen komen. Desnoods parkeer je de auto dan 5 minuten wandelen van dat station (want je zal niet de enige zijn).

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michielgb
  • Laatst online: 00:48
@SndR.7 Waar precies in "hartje Amsterdam"? Klinkt gek, maar het scheelt nogal of dat bij CS om de hoek of onder het Vondelpark is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

retoohs schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:31:
Je kan kijken of je in Amsterdam Noord ergens nog gratis je auto kwijt kan. De OV verbindingen naar centraal zijn daar prima. Je kan het ook prima fietsen.
Dit is natuurlijk geen bijzonder goede optie als je vanuit het groene hart komt. Eerst om Amsterdam heen rijden met alle problematiek om dan het OV te pakken, dan zijn er legio opties om niet eerst om Amsterdam heen te moeten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Furion2000
Will_M schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:53:
[...]

Als je m'n User Icon bekeken had dan zou je misschien kunnen gaan denken dat ik écht wel iets met motoren heb.... >:)

Ra-Ra waarom adviseer ik de TS dan niet om met zo'n machientje te gaan rijden als Woon-Werk oplossing?
Ik probeer te begrijpen waarom ik dat had moeten doen en waarom je die vraag aan mij stelt. Volgens mij maak je ergens een sprongetje die ik niet begrijp.

Kun je je nader verklaren?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Furion2000 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:18:
[...]

Ik probeer te begrijpen waarom ik dat had moeten doen en waarom je die vraag aan mij stelt. Volgens mij maak je ergens een sprongetje die ik niet begrijp.

Ik snap hem ook niet, zijn usericon niet en waarom we moeten gaan raden ook niet. In Amsterdam lijkt een motorscooter me best gemakkelijk. Je staat vooraan bij de verkeerslichten dus je bent iedere keer in een keer mee als het groen is ipv dat je overal een kwartier of langer moet aanschuiven. In de winter wordt het een ander verhaal misschien.

Een bromfiets kan ook, in Amsterdam zal dat niet langzamer zijn, maar de TS komt niet uit Amsterdam. Die woont ergens in een dorp in het groene hart van Zuid Holland (bij Dordrecht ofzo?)

[Voor 12% gewijzigd door Marzman op 22-05-2020 11:25]

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:18
Vraag je werkgever of zij een company Parkmobile hebben. Een van mijn opdrachtgevers zit ook in Amsterdam aan de gracht. De medewerkers en externen worden gewoon aan de Parkmobile toegevoegd van het bedrijf, zodat ze zelf geen declaraties hoeven in te dienen. Als je voor 07:00 de stad in rijdt is er voldoende parkeerplek langs de grachten en heb je nog geen last van laad- en losverkeer. Vanaf 07:00 uur kost iedere minuut later je twee minuten extra reistijd.

[Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 22-05-2020 11:28]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 18:41

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Furion2000 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:18:
[...]

Je rijdt motor maar kent Yamaha niet? :?

Ik denk dat Will_M doelt op de nadelen van een motor:

- omkleden naar geschikte werkkleding (ligt aan de functie, maar een pak onder een motorpak gaat hem niet worden)
- een motor neerzetten naast de fietsen bij de ingang kan niet zomaar overal, het wordt in ieder geval niet overal gewaardeerd
- je bent nog flink wat tijd kwijt aan het halen van je rijbewijs
- TS dient nog een motor aan te schaffen

"Haal een motorrijbewijs" is niet echt een oplossing waar de meeste iets mee zullen kunnen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Furion2000
Jeroenneman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Je rijdt motor maar kent Yamaha niet? :?

Ik denk dat Will_M doelt op de nadelen van een motor:

- omkleden naar geschikte werkkleding (ligt aan de functie, maar een pak onder een motorpak gaat hem niet worden)
- een motor neerzetten naast de fietsen bij de ingang kan niet zomaar overal, het wordt in ieder geval niet overal gewaardeerd
- je bent nog flink wat tijd kwijt aan het halen van je rijbewijs
- TS dient nog een motor aan te schaffen

"Haal een motorrijbewijs" is niet echt een oplossing waar de meeste iets mee zullen kunnen.
Ik rij motor, ken Yamaha, maar begrijp niet waarom zijn account en logo relevant zijn voor mijn reactie. Had ik niet mogen reageren na het zien van zijn logo? 8)7 Dat soort dingen gaan door zijn reactie door mijn hoofd, maar het is te vroeg om te stellen dat hij dat zo bedoelde....

- Een pak onder een goed motorpak kan gewoon
- Per stad is dat verschillend, maar in Amsterdam mag hij gewoon op de stoep als er een rolstoel langs past
- Je bent er net zo lang mee kwijt als je dat wil (snelcursus, meerdere lessen per week) en ik draag het aan als optie voor TS, wat let iemand om eerst 3 maanden met het openbaar vervoer te gaan?
- Of een auto of iets anders, het is een 'optie'

Vind het een beetje zoeken naar tegenargumenten en vallen ook een beetje in het niet als je net zoals ik bent en een hekel hebt aan files en niet hutje mutje op elkaar wilt staan in een trein. Maar hey, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen en ik beredeneer liever in oplossingen.

Ik formuleer het helemaal niet stellig zoals "haal een motorrijbewijs", ik vraag of hij al aan die optie gedacht heeft en geef mijn mening.

[Voor 14% gewijzigd door Furion2000 op 22-05-2020 11:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 05-12 12:26
Michielgb schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:42:
@SndR.7 Waar precies in "hartje Amsterdam"? Klinkt gek, maar het scheelt nogal of dat bij CS om de hoek of onder het Vondelpark is.
Dit. Sommige locaties in het centrum lenen zich bijvoorbeeld wel voor een Q-park abonnement, andere locaties zijn simpelweg onmogelijk te bereiken met de auto. Als je richting Oost werkt is een auto sowieso geen optie, aangezien je waarschijnlijk vanaf de A4 de ring oprijdt. Zonder locatie is het onmogelijk om je zinnig advies te geven.

[Voor 11% gewijzigd door Bulder op 22-05-2020 11:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
TS geeft in de opening aan dat het op wandelafstand van centraal is...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 05-12 12:26
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:44:
TS geeft in de opening aan dat het op wandelafstand van centraal is...
Wandelafstand is verschrikkelijk relatief, en ook dan maakt het flink uit welke kant je op wandelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndredB
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 11:11
Ik rijd nu een paar jaar in een Quest: een velomobiel (www.velomobiel.nl). Heerlijk, door weer en wind (tot windkracht 6), 19km per dag enkele reis. Krijgt er goede conditie van, etc, etc. Radiootje aan boord. 35-40 min enkele reis, wel douchen bij aankomst.
Daarvoor een gewone ligfiets, maar dit is relaxter.
Route: Woerden - Utrecht (Croeselaan)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• retoohs
Napo schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Dit is natuurlijk geen bijzonder goede optie als je vanuit het groene hart komt. Eerst om Amsterdam heen rijden met alle problematiek om dan het OV te pakken, dan zijn er legio opties om niet eerst om Amsterdam heen te moeten.
Welke opties dan?

Het zou leuk zijn als je bij station zuid kan parkeren maar parkeerplekken gaan daar voor 90k over de kop dus gratis en makkelijk parkeren is uitgesloten. Je kan wel verder in het zuiden parkeren maar dan ben je weer 35-40 min van centraal. Dan kan je net zo goed helemaal met OV.

In Osdrop is de OV verbinding ook minder. In Oost (zeeburgereiland) is een P+R maar is niet gratis natuurlijk. Je rijdt dan ook een stuk om de stad heen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
Je geeft zelf de oplossing al, een groter stuk met het OV. Dus op 5 of 10 km van huis de trein nemen, mits die rechtstreeks gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SndR.7
Bedankt voor jullie reacties.

@President @Furion2000
Een brommer/scooter of motor zie ik beide niet zo zitten eigenlijk ( in het verleden wel eens gedaan)

@Basszje
Is de schipholbus niet alleen voor mensen die op Schiphol zelf werken?
Met deze bus kan je op vertoon van je ACN / Schiphol pas toch gratis reizen?

@Fulgora
Heb ik ook aan zitten denken, maar het is 8 min lopen vanaf centraal

@Rukapul
Dit is voor mij ook een redelijke nieuwe manier van reizen naar het werk (anders dan met de auto en geen parkeerrpoblemen) ben alleen op zoek naar ideeen en benieuwd hoe andere zoiets doen.
Een quality of life issue zal dit niet worden.

@Rubbergrover1
De overstap is trouwens op Schiphol centrum dus dat is misschien ook niet ideaal.
Lopen is voor mij ook geen probleem :)

@creator1988
Zeeburg ga ik even naar kijken, thanks!
Q park Nieuwedijk is ook een optie (abbo) mits ik met werkgever wat kan afspreken over de kosten.

@bombadil
Heb ik inderdaad ook naar gekeken.
Zou ik ook eventueel zakelijk kunnen leasen, i.p.v. reiskosten, parkeer abbo of iets dergelijks.

@Jeoh
Het is mogelijk om 1 dag thuis te werken, scheelt toch weer 1 dag reizen ;)

@Hugo__Boss
Precies die bus moet ik pakken naar Schiphol Centrum om daarover te stappen.

@Michielgb
Singel / Herengracht

@CrazyOne
Ik merk ook wel dat ik wel ge(ver)wend ben om met de auto te reizen voor woon werk verkeer, dus moet ik ook wel even de knop omzetten. Wat tevens niet erg is :)

@AndredB
Gaat dat passen met mijn lengte denk je? (2.05M)

Ik ga de volgende opties allemaal nog even na. (OV opties / Speedpedelec / parkeerplaats in A'dam)

Volgende week hoor ik meer over de sollicitatie, ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken zover :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:33

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Nog een mogelijke optie: Je kunt in Amsterdam ZO (Gein/Reigerbos) nog gratis parkeren. En dan met de metro (20 minuten) naar CS.

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

retoohs schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:31:

Vroeger kon je in Noord makkelijk gratis parkeren. Met de noord-zuid lijn is het op veel plekken betaald geworden. Bovendien zal je niet de enige zijn die dit doet.

Andere opties zijn Buitenveldert of Osdrop. In Buitenveldert zal het wel moeilijk zijn om een plekje te vinden met de zuid-as en noord/zuid lijn in de buurt.

Ik zou serieus een motor overwegen. Hoewel ik me afvraag of je die ook zomaar gratis op de stoep kan zetten in de omgeving van centraal station.
Lekker iemand anders z’n straat vol parkeren nadat je om heel maar heen rijd... Het eerste heb je ook onderin Amstelveen, niet in De Bijlmer maar dat zit meer uit de richting. Anyway, maak niet van jouw probleem een ander z’n probleem en doe dit allen als er toch ruimte zat is (ook een uur na aankomst).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:06

Wootism

aaibaar

Heb een aantal jaar gewerkt in een kantoor aan het Leidseplein.
Mijn auto parkeerde ik voor €8 /dag in P+R Olympisch Stadion en vanaf daar met mijn business-OV kaart met de tram naar Leidseplein.

Ging perfect. Mijn werkgever vergoedde ook de parkeerkosten en dat laatste maakt natuurlijk wel een verschil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:42
De auto is maximaal 45 minuten rijden en kost je rond de 700.- extra boven de standaard kilometervergoeding. Als we er van uit gaan dat OV en auto per kilometer gelijk aan elkaar zijn betaal je voor grofweg een halvering van de reistijd. Zeker de komende jaren zijn files met een half uur vertraging verleden tijd.
De vraag is of de 45 minuten per dag, 12 uur per maand opweegt tegen die 700.- welke je aan de Qpark doneert.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:04

Erasmo

Laadpaaljager

P&R Rai is ook een goede optie als je vanuit het zuiden komt, je loopt vanuit de parkeergarage de NZ lijn in en stapt een halte voor CS uit, vanwaar je kan lopen of een kroegfiets kan stallen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:38

g0tanks

Moderator CSA
SndR.7 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:20:
@Basszje
Medewerkers kunnen inderdaad met het Jaarbonnement Schiphol (JAS) en op vertoon van hun Schipholpas gratis reizen binnen het Schipholgebied. Echter de bussen van het Schipholnet zijn gewoon publiek toegankelijk. De bussen die dat niet zijn (bijv. Capital Programme) zien er ook niet uit als een normale lijnbus.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
Q park Nieuwedijk is ook een optie (abbo) mits ik met werkgever wat kan afspreken over de kosten.
Zeeburg is voor jou aan de verkeerde kant van de stad. Terwijl de tarieven gelijk zijn aan RAI. Ik zou als ik jou was daarom eerder naar p en r RAI gaan. Heel veel parkeerruimte, aan de zuidelijke ring, en na 6 minuten in de metro sta je op het Rokin. Ideaal. Ik denk dat je dan misschien ook sneller op je werk bent dan als je in de spits met de auto het centrum in moet en dan nog van de garage naar je werk lopen. En het scheelt ruim 400 euro per maand in de kosten.

Volgens mij is in jouw buurt het parkeren bij een station ook niet gratis, dus dan is de auto naar een station in de buurt ook niet heel handig; kun je net zo goed doorrijden naar RAI. Of met een (electrische) fiets naar een station in de buurt.

[Voor 16% gewijzigd door Rubbergrover1 op 23-05-2020 07:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• retoohs
GoldenSample schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:11:
[...]

Lekker iemand anders z’n straat vol parkeren nadat je om heel maar heen rijd... Het eerste heb je ook onderin Amstelveen, niet in De Bijlmer maar dat zit meer uit de richting. Anyway, maak niet van jouw probleem een ander z’n probleem en doe dit allen als er toch ruimte zat is (ook een uur na aankomst).
Ik heb me nog nooit schuldig gevoeld over waar ik parkeer. Zolang het maar volgens de regels is. Dat de ene straat dan vol staat en de andere leeg is aan de marktwerking van het parkeerbeleid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 04-12 16:09
SndR.7 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:20:
Bedankt voor jullie reacties.

@President @Furion2000
Een brommer/scooter of motor zie ik beide niet zo zitten eigenlijk ( in het verleden wel eens gedaan)

@Basszje

@Fulgora
Heb ik ook aan zitten denken, maar het is 8 min lopen vanaf centraal

@Rukapul
Dit is voor mij ook een redelijke nieuwe manier van reizen naar het werk (anders dan met de auto en geen parkeerrpoblemen) ben alleen op zoek naar ideeen en benieuwd hoe andere zoiets doen.
Een quality of life issue zal dit niet worden.

@Rubbergrover1
De overstap is trouwens op Schiphol centrum dus dat is misschien ook niet ideaal.
Lopen is voor mij ook geen probleem :)

@creator1988

@bombadil
Heb ik inderdaad ook naar gekeken.
Zou ik ook eventueel zakelijk kunnen leasen, i.p.v. reiskosten, parkeer abbo of iets dergelijks.

@Jeoh
Het is mogelijk om 1 dag thuis te werken, scheelt toch weer 1 dag reizen ;)

@Hugo__Boss
Precies die bus moet ik pakken naar Schiphol Centrum om daarover te stappen.

@Michielgb
Singel / Herengracht

@CrazyOne
Ik merk ook wel dat ik wel ge(ver)wend ben om met de auto te reizen voor woon werk verkeer, dus moet ik ook wel even de knop omzetten. Wat tevens niet erg is :)

@AndredB
Gaat dat passen met mijn lengte denk je? (2.05M)

Ik ga de volgende opties allemaal nog even na. (OV opties / Speedpedelec / parkeerplaats in A'dam)

Volgende week hoor ik meer over de sollicitatie, ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken zover :)
Q-park nieuwendijk is iets van 700 euro per maand (!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:18
GoldenSample schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:11:
[...]

Dat straat volparkeren in de randstad is tussen 07:00 en 15:00 uur. Precies de tijd dat de mensen in die straat ook de auto pakken naar elders. Er is dus juist sprake van een optimale bezetting van parkeerplaatsen.

Als je om 07:00 centrum in rijdt dan is er op de grachten echt voldoende plek. De bewoners zijn dan zelf ook op weg naar hun werk.
creator1988 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Q-park nieuwendijk is iets van 700 euro per maand (!)
Tja, als je als werkgever in centrum zit, dan weet je dat je behalve kantoorruimte ook parkeerplaatsen moet betalen voor je medewerkers. Ik vind de Parkmobile prima van mijn opdrachtgever. Er is op straat voldoende plek. Maar als ik zelf alles administreren dan zoekt hij maar lekker een ander. TS moet gewoon bij het sollicatiegesprek een parkeerplek eisen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of het wel wenselijk is om iedere dag om 07:00 in centrum te willen zijn. Nu met corona is vertrekken om 15:00 uur prima, maar als straks de corona maatregelen worden afgezwakt dan wordt de terugreis echt een stuk minder leuk. De omleidingen zijn tot daar aan toe, maar de toeristen zijn gewoon echt irritant. Vooral de toeristen die bij zebrapaden blijven wachten en niet oversteken. Fietsers zijn wat voorspelbaarder gelukkig, die doen maar wat.

[Voor 38% gewijzigd door Trommelrem op 23-05-2020 11:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02:52
Ach, ik heb niet al te lang geleden mijn auto + werkplek op een bedrijvenpark ingewisseld voor een werkgever die midden in de stad zit tegen één die vrijwel niets vergoedt voor woon/werkverkeer. Gelukkig wogen het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarden daar ruimschoots tegenop.

Ik heb zelf geen auto weer terug gekocht. Voor woon/werk is voor mij de oplossing bus + Swapfiets op een P+R (= ook een OV-Knooppunt) in een fietskluis helemaal prima. Als ik privé een auto nodig heb doe ik dat uit een deelprogramma, maar dat blijkt vrijwel nooit te zijn. Uiteraard, na een jaar heb ik die Swapfiets helemaal zelf betaald, maar het is toch ook zeer handig om bij een defect snel te kunnen wisselen zonder bijkomende kosten. En altijd nog goedkoper dan het laaste stuk met het OV.

In de bus heb ik al heel wat boeken gelezen, en tegenwoordig gaat de bus net zo snel als het overige verkeer, dus afgezien van het laaste eindje door mijn eigen woonplaats scheelt het echt niet veel in reistijd.

Ik heb dus absoluut geen spijt dan dit paradigmawissel, zeker niet nu ik al een paar maand effectief niet meer naar mijn fysieke werkplek hoef. Dan had ik al maanden betaald voor een auto waar ik vrijwel niets mee zou doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05-12 14:44

SeatRider

Hips don't lie

retoohs schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Ik heb me nog nooit schuldig gevoeld over waar ik parkeer. Zolang het maar volgens de regels is. Dat de ene straat dan vol staat en de andere leeg is aan de marktwerking van het parkeerbeleid.
Lees: totdat de bewoners het zat zijn en dan maar betaald parkeren aanvragen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:09

ultimateharry

Team Slayer:-)

Trommelrem schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Tja, als je als werkgever in centrum zit, dan weet je dat je behalve kantoorruimte ook parkeerplaatsen moet betalen voor je medewerkers. Ik vind de Parkmobile prima van mijn opdrachtgever. Er is op straat voldoende plek. Maar als ik zelf alles administreren dan zoekt hij maar lekker een ander. TS moet gewoon bij het sollicatiegesprek een parkeerplek eisen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of het wel wenselijk is om iedere dag om 07:00 in centrum te willen zijn.
Een werkgever die op loopafstand van CS zit zal dit echt niet snel gaan regelen voor werknemers met een binnenfunctie. Moderne werkgevers in ieder geval niet.
Daarnaast gaan auto’s nog verder ontmoedigd worden in Amsterdam (Centrum). Parkeerplekken worden opgeheven, autoluwe zones ingesteld etc.
Met de auto naar Amsterdam centrum doesn’t make sense.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True