Ik zit met nogal een probleem, sinds een paar dagen crashen m'n games na een minuut (call of duty modern warfare) en bij GTA 5 online kan ik vaak wel 5-15 minuten spelen tot deze ook crasht.
Er wordt geen foutmelding gegeven, enkel een schermpje met dat het programma is afgesloten oid.
Voorheen geen last van gehad met deze configuratie:
750 watt bronze cert. psu
1650 super overklokt
Windows 10 op SSD
Toen kocht ik een M2 SSD en had ik Windows gekloond naar deze SSD. Geen problemen.
Toen kocht ik via een medetweaker een 2080ti.
Na enkele minuten spelen viel de hele computer uit. Te weinig stroom krijgt de videokaart tijdens het spelen dacht ik.
Nieuwe psu gekocht van 850 Watt met gold certificering.
Games werkten weer. Volgens mij wel af en toe een hinderlijke vastloper van het spel. Kan ik niet meer met zekerheid zeggen.
Call of Duty had een nieuwe update en daarna kon ik nog 1 avond zonder problemen gamen. Dag daarna kregen de games weer vastlopers.
Bios heb ik al geüpdatet. Alle sporen van gpu drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Windows opgestart vanaf m'n oorspronkelijke SSD. Niks wilt helpen. Is de GPU dan toch defect? Of zou een schone Windows installatie kunnen werken? Of iets anders?
Ik zit met m'n handen in m'n haren 😅
Alvast bedankt
O ja, de temperatuur van de gpu en cpu blijven onder kritieke niveaus. Dus aan de temperatuur kan het niet liggen.
Er wordt geen foutmelding gegeven, enkel een schermpje met dat het programma is afgesloten oid.
Voorheen geen last van gehad met deze configuratie:
750 watt bronze cert. psu
1650 super overklokt
Windows 10 op SSD
Toen kocht ik een M2 SSD en had ik Windows gekloond naar deze SSD. Geen problemen.
Toen kocht ik via een medetweaker een 2080ti.
Na enkele minuten spelen viel de hele computer uit. Te weinig stroom krijgt de videokaart tijdens het spelen dacht ik.
Nieuwe psu gekocht van 850 Watt met gold certificering.
Games werkten weer. Volgens mij wel af en toe een hinderlijke vastloper van het spel. Kan ik niet meer met zekerheid zeggen.
Call of Duty had een nieuwe update en daarna kon ik nog 1 avond zonder problemen gamen. Dag daarna kregen de games weer vastlopers.
Bios heb ik al geüpdatet. Alle sporen van gpu drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Windows opgestart vanaf m'n oorspronkelijke SSD. Niks wilt helpen. Is de GPU dan toch defect? Of zou een schone Windows installatie kunnen werken? Of iets anders?
Ik zit met m'n handen in m'n haren 😅
Alvast bedankt
O ja, de temperatuur van de gpu en cpu blijven onder kritieke niveaus. Dus aan de temperatuur kan het niet liggen.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchEZmoder op 21-05-2020 14:26 ]
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf