WinTV geluid problemen!

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
Ik heb een probleem met mijn WinTV Go! in combo met mijn SB Live!

Als ik namelijk 1x de instellingen van mijn geluidskaart verander, bijvoorbeeld van 4 naar 2 speakers (wat wel eens nodig is voor bijvoorbeeld LAN's, waar ik maar 2 speakers meeneem) en vervolgens als ik thuis ben weer terug, doet het geluid van mijn WinTVtje het niet meer :( In windows 98 was dat makkelijk op te lossen door bij systeem ff de SBLive weg te gooien, te rebooten, en hij deed het weer... maar in win2k en winxp is het opeens een stuk moeilijker. Ik heb zowel de drivers van WinTV als van SBlive al gedelete (en dus ook weer opnieuw erop gezet), maar niets schijnt te helpen ;(

Weet hier iemand waar dit aan ligt en HOE ik het makkelijk kan oplossen?
Ty

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op maandag 06 augustus 2001 22:05 schreef Terranca het volgende:
Ik heb een probleem met mijn WinTV Go! in combo met mijn SB Live!

Als ik namelijk 1x de instellingen van mijn geluidskaart verander, bijvoorbeeld van 4 naar 2 speakers (wat wel eens nodig is voor bijvoorbeeld LAN's, waar ik maar 2 speakers meeneem) en vervolgens als ik thuis ben weer terug, doet het geluid van mijn WinTVtje het niet meer :( In windows 98 was dat makkelijk op te lossen door bij systeem ff de SBLive weg te gooien, te rebooten, en hij deed het weer... maar in win2k en winxp is het opeens een stuk moeilijker. Ik heb zowel de drivers van WinTV als van SBlive al gedelete (en dus ook weer opnieuw erop gezet), maar niets schijnt te helpen ;(

Weet hier iemand waar dit aan ligt en HOE ik het makkelijk kan oplossen?
Ty
Heb zelf Win2K en soms heb ik dus ook geen geluid meer... als ik dan kijk bij de audio-properties in WinTV staat deze opeens op een andere input dan Line-in(waar me kabeltje in zit) Dit is dus echt klote, in Win98/ME heb ik dit niet... ook fullscreen in Win2K gaat niet(zonder res. change) dus imo zijn de drivers nogal buggy...

• Terranca
Daar ligt het niet aan.. die staat keurig op Line-in zoals altijd ... ik snap er echt helemaal niets meer van :(

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Geen IRQ?

Had zelf een IRQ conflict onder Win2k... na een poos stopte het geluid ermee... WinTV kaart een slot opgeschoven en nooit meer last van gehad.

Sja anders maybe sb drivers ofzo?

Zelf switch is ook regelmatig van 2 naar 4 naar surround maar het blijft werken... behalve dat line-in probleem dan.

• Terranca
Nou ik heb 'm ook al verschoven, maar nog steeds geen geluid :(

Ook SB drivers opnieuw gedaan, maar ook dat had geen succes

Ik raak echt radeloos hier :(

• Terranca
Ok ik ben er achter dat het aan de LINE-IN ligt.. als ik de kabel van me SBLive versterkertje direct op de TV kaart aansluit, krijg ik namelijk WEL geluid
hij staat dus BLIJKBAAR ergens op mute, maar ik kan het echt NIET vinden :(

Verwijderd

hmm, al in PCTV Vision geselecteerd dat playback de line-in moet zijn?

• Terranca
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:06 schreef tose het volgende:
hmm, al in PCTV Vision geselecteerd dat playback de line-in moet zijn?
Wtf is PCTV Vision??

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Advanced settings al eens geprobeerd van je volumeregelaar?

• Terranca
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:08 schreef blender het volgende:
Advanced settings al eens geprobeerd van je volumeregelaar?
Jepz.. en nergens staan een mute ding aangekruisd :? SNapper echt nix meer van

Verwijderd

WinTV gebruikt te Line-in Audio Mixer Input, maar ook een WinTV Volume Input.

Misschien dat deze op 0 staat ofzo.

Dit is in te stellen bij de WinTV software

• Terranca
Ok hij doet het weer... ik snap er echt niets meer van :) Weet ook echt niet wat ik gedaan heb ofzow.. :)

Ik heb idd een tijd zitten kloten met al die windows audio rotzooi en een beetje met wintv

Naja ik dank u allen :) Nou maar hopen dat hij het blijft doen :D

Verwijderd

Heb dat soort zooi ook vaak gehad.
Wat je je moet checken is idd of alle mute-shit uitstaat, maar ook of je line-in wel geselecteerd staat.
En dan nog als ik soms wilde opnemen kwam er gewoon geen geluid uit, terwijl ik tijdens mijn normale tv-beeld wel gewoon geluid had. Hele rare dingen daaro. :(
Heb hem daarom maar uit mijn pc geflikkerd, dat kaartje, ook omdat mijn 22" monitor toch wel klein is vergeleken met mijn 72cm televisie >:)
Pagina: 1