Toon posts:

Ombouw naar SLI/NVlink

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 23:41
Ik zoek een componenten advies voor ombouw naar SLI - NVLINK
Momenteel heb ik deze steup: gallery: Don_Gulio en wil upgraden naar NVLINK aangezien ik nog een 2e (identieke )RTX2080 heb. Hiermee hoop ik mijn framerate bij 5120 x 1440 flink op te kunnen schroeven. Hiervoor wil ik zoveel mogelijk de bestaande componenten hergebruiken.

Wat is je budget?
Geen specifiek budget, maar ik heb geen fancy componenten nodig. Ik heb een dichte kast dus aan LED tralala heb ik geen boodschap. Ik ben geen overklokker, dus veel high-end spullen zijn denk ik overkill?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben tevreden met de merken die er nu in zitten. Belangrijk is stabiliteit, gebruiksvriendelijkheid en dat het huidige geheugen herbruikbaar is.

Welk advies heb ik van mede-tweakers nodig?
Hoewel ik veel pc's in elkaar heb geklust, is SLI nieuw voor mij. Ik heb dus moeite om te bepalen
welk mobo de juiste is, of ik het geheugen beter ook maar uit kan breiden, of de voeding hier wel voor geschikt is qua aansluiting en vermogen. Maar, ook welke NVLINK je moet hebben (3/4 slots). Het zou super zijn wanneer jullie me kunnen helpen om tot een goede bestellijst te komen

Een voorlopige wenslijst staat hier..PSU moet er nog bij komen denk ik?

[Voor 5% gewijzigd door Don_Gulio op 21-05-2020 13:54. Reden: GTX aangepast...thx Nelis]

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56

De Nelis

en anders maar niet...

Welke frame rate haal je nu en bij welke games? Wat zijn de overige specificaties van je huidige systeem?

Dat gezegd hebbende zal SLI je sowieso geen aanzienlijk hogere frame rates geven op een dergelijke resolutie (überhaupt is het minimaal wat je meer krijgt tegenwoordig.)

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Don_Gulio
Hi Nelis,
De systeemspecs staan hier.
ik speel eigenlijk met name Apex Legends en Forza 4.

Bij Apex Legends haal ik in 1440 p denk ik zo'n 90 fps gemiddeld. In 1080 wel stabiel 120 (of flink in die richting), en dan speel ik dus ook een stuk beter. Maar 1440 ziet er veel mooier uit.

Qua hogere framerates zegt deze reviewer dat het >80% sneller gaat ten opzichte van een enkele kaart.

[Voor 9% gewijzigd door Don_Gulio op 21-05-2020 13:38]

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Don_Gulio schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:36:
Hi Nelis,
De systeemspecs staan hier.
ik speel eigenlijk met name Apex Legends en Forza 4.

Bij Apex Legends haal ik in 1440 p denk ik zo'n 90 fps gemiddeld. In 1080 wel stabiel 120 (of flink in die richting), en dan speel ik dus ook een stuk beter. Maar 1440 ziet er veel mooier uit.

Qua hogere framerates zegt deze reviewer dat het >80% sneller gaat ten opzichte van een enkele kaart.
Duidelijk, in je TS heb je het over een GTX, maar zie in de specs dat je een RTX 2080 hebt. Die 80% winst is in dit geval met de games in die video. Dat is geldt dan niet voor alle games, de een heeft meer profijt van SLI dan de ander, waarbij sommige helemaal geen voordeel hebben.

Apex lijkt nog wel issues te hebben (gehad) met SLI dus of je daar voordeel gaat halen weet ik niet.

https://www.reddit.com/r/..._perform_with_nvidia_sli/

https://answers.ea.com/t5...Apex-Legends/td-p/7427961

Welk moederbord heb je overigens? Die staat niet in de specs vermeld, wellicht heeft deze al SLI support?

• Don_Gulio
Dank, heb eea aangepast! Het huidige mobo is een MSI Z390-A PRO - heb ik ook in de link verwerkt.
Voor zover ik het snap ondersteund de huidge PSU geen 2 videokaarten...klopt dat? Aan welke specs zou die moeten voldoen?

Ik heb een gooi gedaan naar wat spullen in mijn wenslijst.

• Don_Gulio
Apex Legends lijkt het inmidels goed te ondersteunen (goed punt om over na te denken)

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

De voeding zou voldoende moeten zijn in dit geval.

Als moederbord zou ik voor deze gaan, dan heb je dual x16 PCIe slot voor SLI ipv. dual x8 en lever je geen prestaties in.

pricewatch: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon

3-slot nvlink is denk ik voldoende. pricewatch: Gigabyte Aorus Nvlink Bridge (3-slot)

• Don_Gulio
ok maar op de PSU heb ik toch veel meer aansluitingen nodig? En 3slot NVlink is dus afhankelijk vd afstand tussen de videokaarten...moelijk te vinden hoe dat nou zit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11

InFamous

excommunicado

De Nelis schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:09:
De voeding zou voldoende moeten zijn in dit geval.

Als moederbord zou ik voor deze gaan, dan heb je dual x16 PCIe slot voor SLI ipv. dual x8 en lever je geen prestaties in.

pricewatch: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon

3-slot nvlink is denk ik voldoende. pricewatch: Gigabyte Aorus Nvlink Bridge (3-slot)
Niet dual x16, maar x16/x4.

https://www.msi.com//Moth...-PRO-CARBON/Specification
3 x PCIe 3.0 x16 slots (support x16/x0/x4, x8/x8/x4 modes)

[Voor 10% gewijzigd door InFamous op 21-05-2020 14:27]

Formerly known as Ragdoll

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

InFamous schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:26:
[...]

Niet dual x16, maar x16/x4.
Oh verrek ja ik las het als x16 of x4 8)7
Don_Gulio schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:19:
ok maar op de PSU heb ik toch veel meer aansluitingen nodig? En 3slot NVlink is dus afhankelijk vd afstand tussen de videokaarten...moelijk te vinden hoe dat nou zit
Hij is modulair en beschikt over 4x 6+2 PCIe dus als je de bijbehorende kabels nog hebt zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Don_Gulio
terug van weggeweest!
Dank voor alle nuttige feedback.
Ik weet denk ik wat ik moet doen. Wensenlijst is aangepast, en ik zag dat de SLI brug ook bij het mobo zit. Eigenlijk heb ik dus alleen een nieuw mobo nodig. Zouden de 16GB RAM een bottleneck zijn?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee