Excel - Barcode Code128 genereren- niet scanbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheilbaerd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 19:48
Hoi

Ik probeer om op een snelle manier enkele honderden barcodes te kunnen genereren om te printen en te laten scannen. Na vrachten aan Google werk heb ik het een en ander op kunnen hoesten, maar kom steeds tot hetzelfde resultaat, het werkt niet.....

Ik heb een lijst met waardes, die ik wil converteren naar een Code128 barcode.
De omzetting naar barcode string gaat goed, en excel maakt er met de code128 font een barcode van.

De file print ik, en toch kan de scanner de barcodes niet uitlezen. Ook niet wanneer ik voor en achter er asterisks * plaats.

Excel sheet voorbeeld incl gebruikte functie code
https://gofile.io/d/LN73LO

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast dank voor je suggesties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tngOBbf4_aawhBTYrtCzM8qw5qU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x3y6fZ2QzeTobpEIbHx4aWrV.png?f=user_large

Beste antwoord (via gheilbaerd op 25-05-2020 13:13)

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:05
@RobIII doel je op mij? 2 t/m13 bevatten geen spaties, wel blokjes dat is dus wat anders 8)7 . Zoals je in mijn screenshot zie is het algoritme prima, blijft het font over. Code 128 kan prima spaties weergeven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Moet je je scanner nog programmeren om deze barcode op te pikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:53

Onbekend

...

Het *=teken aan het begin en einde moet je gebruiken voor code39, en dat hoeft niet voor code128. Gebruik jij versie A, B of C?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:17

g0tanks

Moderator CSA
Eerste stap is om uit te sluiten waar het aan ligt. Ligt het aan de scanner of je gegenereerde barcodes?

Er zijn vast wel apps voor je mobiel of websites waarmee je de barcodes kunt testen onafhankelijk van je scanner.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheilbaerd
Asterisks inderdaad bij 39 gebruiken (vergeten te melden) dat werkt, alleen heb ik code39 niet meer nodig, dus dat terzijde

Ik ben op zoek naar scanbare code128 barcode
Kolom A is de data
Kolom B is het herschrijven van kolom A tot een barcode
Kolom C is de barcode met data uit kolom B

Kolom c wil ik dus scannen
De scanner an sich werkt goed. Die scant ook andere codes zonder problemen. Echter krijg ik de door excel gegenereerde codes dus niet gescand

[ Voor 13% gewijzigd door gheilbaerd op 21-05-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:53

Onbekend

...

Welk fontje gebruik je precies?
En daarnaast kan je volgens mij geen spaties in een barcode zetten, en zo te zien heb je in bijna elke code een spatie zitten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheilbaerd
Onbekend schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:35:
Welk fontje gebruik je precies?
En daarnaast kan je volgens mij geen spaties in een barcode zetten, en zo te zien heb je in bijna elke code een spatie zitten.
De kolom A, brondata, heeft geen spaties.
Kolom B wordt met een code gegenereerd tot Barcode string welke het scanbaar en verwerkbaar zou moeten maken.

Font via google gevonden en gedownload

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:05
Er zitten waardes in welke niet in het barcode font gebruikt kunnen worden, zie de vierkante blokjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Montaner op 22-05-2020 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
gheilbaerd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:29:
[...]Font via google gevonden en gedownload
Misschien even iets specifieker... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
...bij mij werkt hij prima met de code128.ttf vanaf de site die in de macro wordt genoemd ( http://www.myonlinetraini...e-barcodes-with-excel-vba ). Heb je dezelfde font-file gepakt? Heb je een Windows PC of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Code 2 tot en met 13 bevatten een spatie, dat mag niet en zie je derhalve ook terug in de barcode als een blokje.

Daarnaast snap ik je barcode string niet. In Code128 zijn de getallen gewoon de getallen (1,2,3-0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
@pagani code 2 t/m 13 bevatten géén spatie. Die barcode strings zijn wat vreemd misschien, maar ze kloppen wel als ik de juiste code128.ttf erbij pak. Zal wel met de font en de verschillende tables te maken hebben.

BTW Spatie wordt wel ondersteund in Code128.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yqxNbV2/img.png

[ Voor 35% gewijzigd door Josk79 op 22-05-2020 12:46 . Reden: Spatie, plaatje ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ben ik nou simpel? In codes op rijen 2-13 zie je in de TS toch duidelijk de blokjes staan (zoals ook al door anderen aangegeven)? Dan heb je dús het verkeerde font óf het verkeerde algoritme.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
@RobIII doel je op mij? 2 t/m13 bevatten geen spaties, wel blokjes dat is dus wat anders 8)7 . Zoals je in mijn screenshot zie is het algoritme prima, blijft het font over. Code 128 kan prima spaties weergeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Josk79 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:16:
Nee ik had het tegen @gheilbaerd ;)
Ik snap niet hoe @gheilbaerd denkt dat die codes gescanned zouden kunnen worden met die blokjes. Op basis dáárvan had @gheilbaerd al conclusies (wat ik postte) kunnen trekken. Dat het algoritme goed is is inmiddels bewezen dus blijft het font over idd.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 22-05-2020 13:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:50

Roozzz

Plus ultra

Josk79 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:16:
Nee, zie screenshot van Ts. Die van jou is hoe het hoort.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Josk79 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:37:
@pagani code 2 t/m 13 bevatten géén spatie. Die barcode strings zijn wat vreemd misschien, maar ze kloppen wel als ik de juiste code128.ttf erbij pak. Zal wel met de font en de verschillende tables te maken hebben.

BTW Spatie wordt wel ondersteund in Code128.

[Afbeelding]
In de Barcode String staan overduidelijk spaties. Anyway, blijkbaar mag dat. Alsnog is het raar dat je voor een numerieke code dit gebrabbel eruit krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 22-05-2020 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
edit:
Never mind O-) :z

[ Voor 104% gewijzigd door Room42 op 22-05-2020 14:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
pagani schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:38:
[...]

In de Barcode String staan overduidelijk spaties. Anyway, blijkbaar mag dat. Alsnog is het raar dat je voor een numerieke code dit gebrabbel eruit krijgt.
Code128 kan twee cijfers in karakter proppen; daar komt dat vandaan.

Edit: en start/stop en controlekarakters

[ Voor 6% gewijzigd door Josk79 op 22-05-2020 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gheilbaerd
het issue lijkt opgelost, ondanks alle google bevestigingen van het reeds gebruikte Font, bleek deze niet te werken.

Alles was al goed, de spaties e.d. zijn toegestaan, het font is nu aangepast naar Libre 128 en het lijkt te werken,.

Allen dank voor de input en hulp!

https://fonts.google.com/...ly=Libre+Barcode+128+Text
Pagina: 1