Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Willen we dit soort profiterisme op Tweakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-11 14:39
Even iets van mij afschrijven en natuurlijk ook benieuwd naar de mening van andere Tweakers. Gaat om deze advertentie:

*knip*

Wordt op Steam verkocht voor 1079 euro en er is een queu van zo'n 8 weken vanwege vraag en productie tijdens Corona.

Nu probeert deze "Tweaker" het te slijten voor 1750 euro..... Hoogste wat ik uberhaubt op MP aan biedingen heb gezien is 1300~1400 euro voor de Valve Index. Ook veel maar nog acceptabel (en wat een gek er voor geeft).

Ik begrijp volledig dat als je hem zelf, na lang wachten en veranderende omstandigheden, hem niet meer wilt hebben, je gebruik maakt van de vraag en hem voor een winst verkoopt. Echter wel binnen het redelijke, tenminste dat zou ik verwachten van Tweakers.

Nu heeft deze persoon dus in de wachtrij gestaan, daarmee iemand die hem wel heel graag wilt deze unit ontzegd, puur om hem weer voor een exorbitante prijs proberen te verkopen. Persoonlijk vindt ik dat erg laag en gedrag dat niet past bij Tweakers en we ook niet zouden moeten tolereren/aanmoedigen op dit platform.

Nu zit er bij mij ook een klein stukje emotie in omdat ik ook al lang wacht maar hier gaat voor mij wel een morele grens over. Dit is puur profiterisme, "scalper" gedrag.

Dat het op Marktplaats gebeurt, ala, maar dat willen we toch niet op Tweakers?

[Voor 4% gewijzigd door Microkid op 21-05-2020 16:31]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:13
Vraag en aanbod. Je HOEFT het niet te kopen. Als ik een laptop van 200 euro voor 1000 euro te koop wil zetten dan is dat aan mij.

Met andere woorden, maak je niet zo druk.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:13
Vroeger was Tweakers echt een hecht clubje waar mensen elkaar nog eens iets gunden in de V&A, maar nu is het een stuk groter en is het clubgevoel echt wel verdwenen. Goedkope ad's worden opgekocht door handelaren die het daarna weer duurder in de V&A of op marktplaats zetten.

Deze advertentie is daar een goed voorbeeld van, gewoon de hoofdprijs vragen ipv een Tweaker iets gunnen. Niks mis mee, maar vroeger vond ik het een stuk leuker om dingen te kopen/verkopen op Tweakers.

[Voor 11% gewijzigd door Fable op 21-05-2020 12:40]

opzoek of op zoek? het is best simpel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:53
V&A != Tweakers. V&A is deel van Tweakers. Wat daar gebeurd vertegenwoordigd niet heel Tweakers en haar bezoekers, mods, devs etc. De heerlijke oneline 'dat willen we toch niet op Tweakers' vind ik daarom een beetje dramatisch. :P
Wat de gek er voor geeft. Je hoeft het niet te kopen. Het feit dat het artikel in de PW staat voor een hogere prijs maakt dat deze advertentie 'goed voor de dag komt' terwijl de kenner beter weet. Gefeliciteerd, u bent een kenner.
Er zijn Tweakers die quasi-nostalgisch met elkaar handelen. Er zijn er ook tussen die kei harde (op het vuile af) centen na jagen.

• Farezz
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19:49
Wat een gezeur. Leef en laat leven. Volgens mij stijgt de corona sommige mensen echt naar hun hoofd.

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:02

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Oh jee, er is iemand op V&A die probeert dikke winst te maken! Vlug, pak de digitale hooivorken en fakkels!
/s

Sure, het is niet netjes om er ~75% bovenop te gooien maar aan de andere kant staat er niemand met een geweer op je gericht je te dwingen het artikel uit die advertentie te kopen. Ikzelf zou denken: "Hahaha, moet je die grapjas nou zien. Zal mij benieuwen of 'ie iemand gek genoeg zal vinden!"

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• JZX81_Drift
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 27-11 23:22

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

In de PW staat ie op bol.com Plaza voor 2k, vanuit die beredenering is 1750 zo slecht nog niet?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
@Flight777 Ga je ook zo naar Bol.com doen? Misschien heeft deze Tweaker 'm daar wel gekocht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:39
Ah! De vroeger was alles beter discussie. Vroeger op Tweakers gebeurde dit niet! Hecht clubje! Blabla. Keur dit gedrag af door te stemmen met je porto. Die misplaatste nostalgie discussie wordt toch wel zo oud inmiddels...

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:53
WouterL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:54:
Ah! De vroeger was alles beter discussie. Vroeger op Tweakers gebeurde dit niet! Hecht clubje! Blabla. Keur dit gedrag af door te stemmen met je porto. Die misplaatste nostalgie discussie wordt toch wel zo oud inmiddels...
Vroeger, toen de misplaatste nostalgie discussie er nog niet was!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Intelligo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:25:
Vraag en aanbod. Je HOEFT het niet te kopen. Als ik een laptop van 200 euro voor 1000 euro te koop wil zetten dan is dat aan mij.

Met andere woorden, maak je niet zo druk.
Dit dus.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True