Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Compiler desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

Vraag

• Resilldoux
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-05-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk compileren van grote softwareprojecten (e.g. Chromium, qtwebkit, webkit-gtk). Met andere woorden, ik wil mijn huidige 9 jaar oude Gentoo binary package server (Intel 2500k) compleet gaan vervangen. Elke nacht compileer ik de nieuwste stable ebuilds zodat ik die als binary packages kan aanbieden voor m'n laptop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal € 2000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Af en toe kraak ik hashes, dus m'n twee GPU's neem ik mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk goede rekenkracht. Chromium compileren op m'n huidige 2500k duurt al gauw 8 uur. Dat wil ik qua tijd graag terugdringen. Ook wil ik de kast zo stil mogelijk maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snelle rekenkracht en een stille kast. Minimaal 2 PCIe slots voor m'n twee GPU's.

Ga je overklokken?
In principe zou ik uit willen gaan van de standaard instellingen.

Wat verwacht je van ons?
Voor bovenstaande budget zou ik een supersnelle (CPU), stille kast willen aanschaffen waar ik weer ruim 5 a 10 jaar mee kan compileren. Zou mooi zijn als ik bijvoorbeeld Chromium binnen een uur kan compileren ipv 8 nu. Wat voor samenstelling kan ik zo het beste aanschaffen? :)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Dan zou ik toch gaan denken aan een Ryzen 9 3950x
want dat is toch wel het belangrijkste als je rekenkracht wil hebben , en ook een snelle ram is dan aan te bevelen met een M 2 kaart die snel is

dan zit je rond de 53 minutes, achieving 33.3x parallelism

als je het een beetje goed wil doen moet je dit even lezen

https://textslashplain.co...my-new-chromium-build-pc/

[Voor 24% gewijzigd door ravw op 21-05-2020 11:47]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 10 Pro 64bits

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15-06 01:28
Geen antwoord op je vraag maar puur uit interesse als mede Linux (en ex Gentoo) gebruiker, wat is de reden dat je deze packages iedere nacht weer opnieuw compiled? Zijn er bepaalde redenen waarom je ten alle tijden de allernieuwste commits moet hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Resilldoux
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-05-2020
Hatsjoe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:48:
Geen antwoord op je vraag maar puur uit interesse als mede Linux (en ex Gentoo) gebruiker, wat is de reden dat je deze packages iedere nacht weer opnieuw compiled? Zijn er bepaalde redenen waarom je ten alle tijden de allernieuwste commits moet hebben?
Haha, ik compileer niet dezelfde packages iedere nacht opnieuw met de allernieuwste commits. Alleen als Gentoo nieuwe stable versies aanbiedt, dan compiler ik die. Bijvoorbeeld, in het geval van Chromium is dat ongeveer eens of twee keer per maand, vermoed ik. :)

• SuperToine123
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06 18:33
Ik denk dat een 3950X het beste is voor je. Ik heb even een lijstje gemaakt:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X€ 794,-€ 794,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 119,79€ 119,79
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 601 Window (Zwart/Zilver)€ 122,36€ 122,36
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 139,65€ 139,65
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 95,90€ 95,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 127,09€ 127,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.459,66

Uitleg:
- 3950X omdat het de beste CPU is voor multithread workloads
- De B450 Tomahawk MAX is gemaakt voor dit soort zware CPU's en zou dus geen problemen moeten geven voor de 3950X
- De Silent Base 601 is één van de stilste cases op de markt, omdat je zei dat je een stille PC wou ben ik voor deze gegaan
- Omdat een stille PC een prioriteit is ben ik gegaan voor een Dark Rock 4. Als het geluid niet belangrijk is kan je de CPU cooler wegdoen
- Voor de RAM ben ik gegaan voor 32GB, ik denk dat dit hgenoeg is. Als het niet zo is kan je upgraden naar 64GB als je wilt.
- Dit systeem gaat als alles onder full-load is rond de 500W gebruiken, om alles efficient te houden ben ik gegaan voor een 650W PSU, deze is van hoge kwaliteit en is efficient met de Gold certificatie
- Voor de SSD ben ik gegaan met een 1TB Nvme SSD. Als je meer opslag nodig hebt kan je gaan voor een 2TB Nvme SSD, zoals een Intel 660P

Hoop dat dit helpt!

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:07

Thomg

Aww yiss

Maak er een Dark rock pro 4 van.
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4

En een betere voeding van
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
of
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

En ik ben tevree.

Edit: Licht even toe welke GPU's je meeneemt voor ik een 550W voeding aanraadt :+

[Voor 8% gewijzigd door Thomg op 21-05-2020 13:55]

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15-06 21:54
Compilaties lenen zich uitstekend voor multi-core.
Daarom zat ik te denken aan Threadripper.
Maar de instap 24-core 3960X doet alleen al €1500 ofzo.
Dat gaat je budget niet trekken.
Dan is de 3950X 16-core consumenten processor voor zo'n €750 een betere optie.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True