Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zwerfkat aankomen lopen, wat te doen.

Pagina: 1
Acties:

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19-06 21:34
Hi Tweakers,

Ik heb in het begin van de corona crisis een zwerfkat opgevangen en nu weet ik niet zo goed wat ik er mee aan moet. Daarom jullie advies gevraagd.

Half maart is er een kater aan komen lopen in ons flatgebouw. Hij is toen een nacht opgevangen op de gang van ons gebouw. Echter bleek dat hij beter opgevangen moest worden omdat hij moe, uitgehongerd en wat afwezig leek. Nadat de Dierenambulance aangaf niet te kunnen komen i.v.m. de corona crisis heb ik besloten hem tijdelijk in huis te nemen.

We hadden toen namelijk nog het vermoeden dat de kater een baasje had. Nadat ik een melding heb gemaakt op Amivedi is een vrijwilliger langskomen om te checken of hij gechipt was, dit bleek niet het geval. Na een maand opzoek te zijn geweest naar het baasje hebben we de hoop opgegeven en ben ik opzoek gegaan naar een nieuw baasje.

Dit verloopt helaas minder voorspoedig dan verwacht waardoor ik nu een beetje ten einde raad ben.
Zelf wil ik de kat niet houden omdat ik heel klein woon en veel van huis ben. Het asiel geeft aan dat omdat ik hem in huis heb genomen het mijn verantwoordelijkheid is, dus 2 maanden wachtlijst + ~350 aan kosten.

Wat adviseren jullie om te doen? Ik heb wat rond gevraagd in mijn omgeving maar er is weinig interesse, dat hij niet gechipt en 'geholpen' is lijkt ook niet te helpen. O-)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:22
Gewoon op straat zetten...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Arm beestje! Heb je hem al weer eens naar buiten gelaten om te kijken wat ie doet? Voor hetzelfde geld vindt ie toch z'n oude nestje terug. Overigens is het asiel bij jou in de buurt niet het enige asiel, natuurlijk. Heb je al eens verder gezocht?
Ja, persoonlijk vind ik dat ook zielig... Maar bij mijn oude appartement hadden we ook een 'buurtkat'. Deze leefde op straat en wist overal wel wat te eten te scoren. Was ook geliefd bij iedereen en wist overal een aai te halen. De slet! :P

Wellicht dat hij het inderdaad prima redt als je hem op straat zet en gewoon regelmatig een bakje eten geeft.

[Voor 27% gewijzigd door u34186 op 21-05-2020 11:16]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:23
Volgens mij moet je de kat gewoon buiten zetten en negeren. Een kat komt terug als hij krijgt wat hij wil.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:04
Klinkt heel stom, maar Marktplaats??

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:57
Ik had hem naar buiten gedaan en kijken wat hij doet, als ie zijn baasje niet kan vinden komt hij wel terug.

Kleine woning maakt trouwens niet uit dan kan je alsnog wel een huisdier hebben maar als je vaak weg bent is dat een probleem idd.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Dr Pro schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:05:
Klinkt heel stom, maar Marktplaats??
Hoezo stom? Klinkt als een prima idee. Verhaal erbij en er is echt wel iemand die zich over het beestje ontfermt...

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:41

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het asiel geeft aan dat omdat ik hem in huis heb genomen het mijn verantwoordelijkheid is, dus 2 maanden wachtlijst + ~350 aan kosten.

So far voor dierenwelzijn... Wat is dit voor belachelijk gebeuren? Ik zou eens kijken naar verschillende dieren stichtingen, daar zijn vaak genoeg spotjes voor op TV.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 23:00
Enige oplossing Telegraaf of AD bellen met dit trieste verhaal. Dan komt er vast wel iemand te hulp af op jouw verhaal.

Moeilijke situatie: je haalt zo'n kat in huis om 'm tijdelijk te helpen en daarna word je geconfronteerd met een wachtlijst voor het asiel en hoge kosten. 350 euro is voor veel mensen een hoop geld. Aan de andere kant wil je dat beestje ook niet laten inslapen (goedkoper dan afstand doen) of zo maar op straat dumpen.

[Voor 65% gewijzigd door CyberMania op 21-05-2020 12:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Probeer een andere dierenopvang, desnoods wat verder weg.

Je kan de kat ook verkopen - bijvoorbeeld via Marktplaats - er zijn altijd genoeg mensen op zoek naar een huisdier.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CyberMania
XWB schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:22:

Je kan de kat ook verkopen - bijvoorbeeld via Marktplaats - er zijn altijd genoeg mensen op zoek naar een huisdier.
Probleem is dat het beestje niet ingeënt is en niet gecastreerd schijnbaar. Dus dat maakt het lastiger te verkopen dan een gewone 'huis'kat.

Tip: bel een ander dierenasiel. Zeg dat je een zwerfkat bent tegengekomen en dit weekend uit medeleven mee naar huis hebt genomen. Misschien vergoeden ze dan wel de medische kosten, inentingen, chippen en castreren voordat ze m opnemen. Dus niet vertellen al twee maanden in huis.

[Voor 32% gewijzigd door CyberMania op 21-05-2020 12:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zou de kat sowieso laten castreren en inenten alvorens op Marktplaats te zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 10:34

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zspirit
Bedankt voor alle reacties en adviezen!
Heel fijn dat jullie mee willen denken.

Wat betreft het op straat zetten, dat kan maar ik heb na wat buurt onderzoek kunnen vaststellen dat hij al een tijd rondzwerft. Daarnaast kan ik moeilijk zien of hij terug komt aangezien ik in een appartementen complex woon.

Wat betreft Marktplaats, ik vind het lastig. Als ik bedenk wat voor figuren ik tegen ben gekomen op Marktplaats vind ik dat toch link met een levend wezen. Ik kan hem moeilijk hier op V&A zetten :P .

Het asiel was overigens wel behulpzaam maar die volgen gewoon de regels, zit nu te denken om de dierenambulance te bellen en hem gewoon mee te laten nemen. Dan wordt hij in ieder geval "geholpen" en gechipt. Het nadeel is dat ik dan moet gaan lopen liegen en daar houd ik niet zo van. Ik ben vooral verbaasd dat er zo hard over gedaan wordt. Hierdoor denk ik voortaan wel 3x na voor ik een dier in nood help. Dat is toch niet wat je wil lijkt mij.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
An sich is een kat erg makkelijk als je vaak van huis bent. Zet zo’n brokjes automaat neer en hij kan zich minstens een week redden. Her en der wat bakjes water en één of twee kattenbakken. Dat is natuurlijk niet voor de langere termijn, maar eventueel een kortstondige oplossing.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Als Marktplaats een stap te ver is Ook een grap over eten kan racistisch zijn., dan kan je het wellicht op Facebook Marketplace plaatsen. Het zijn toch wat mensen die meer in de buurt zitten, en wat meer contact met elkaar hebben. Ik het eerlijk gezegd met FB marketplace een betere ervaring dan Marktplaats zelf.

Maar als je het verkoopt of weggeeft, zorg dat het dier dan gezond is. Investeer daar zeker in.

[Voor 26% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 20:49]

Waar ga je heen?

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:48
Nvt

[Voor 99% gewijzigd door LA-384 op 21-05-2020 15:58]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beestje is waarschijnlijk ook niet voorzien van een 'chip' zodat de oorspronkelijk eigenaar/fokker (simpel) te achterhalen is?

Staat al in de OP dat dat NIET zo is... * Will_M moet beter leren lezen ;)

@Zspirit Gefeliciteerd met je éérste EIGEN nieuwe huisdier :9

[Voor 42% gewijzigd door Will_M op 21-05-2020 16:09]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 10:34
Zspirit schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:28:
Bedankt voor alle reacties en adviezen!
Heel fijn dat jullie mee willen denken.

Wat betreft het op straat zetten, dat kan maar ik heb na wat buurt onderzoek kunnen vaststellen dat hij al een tijd rondzwerft. Daarnaast kan ik moeilijk zien of hij terug komt aangezien ik in een appartementen complex woon.
[Afbeelding]

Wat betreft Marktplaats, ik vind het lastig. Als ik bedenk wat voor figuren ik tegen ben gekomen op Marktplaats vind ik dat toch link met een levend wezen. Ik kan hem moeilijk hier op V&A zetten :P .

Het asiel was overigens wel behulpzaam maar die volgen gewoon de regels, zit nu te denken om de dierenambulance te bellen en hem gewoon mee te laten nemen. Dan wordt hij in ieder geval "geholpen" en gechipt. Het nadeel is dat ik dan moet gaan lopen liegen en daar houd ik niet zo van. Ik ben vooral verbaasd dat er zo hard over gedaan wordt. Hierdoor denk ik voortaan wel 3x na voor ik een dier in nood help. Dat is toch niet wat je wil lijkt mij.
Liegen? Dat begrijp ik niet. Jij hebt een kat van straat gehaald om het leven van de kat te redden. _/-\o_
Nu heb je er geen tijd meer voor c.q. zin in. De katten opvang is nu aan de beurt, Nogmaals de Poezenboot!

"Hierdoor denk ik voortaan wel 3x na voor ik een dier in nood help."

Denken staat vrij 3 x denken ook... Echter dier in nood ALTIJD helpen!

[Voor 5% gewijzigd door Speedster op 21-05-2020 16:44]

• RvV
  • Laatst online: 13:03
Bij ons in de buurt heb je "Stichting Superkatten" die dat soort dingen regelt. Goed zoeken of je bij jezelf ook zoiets in de buurt kunt vinden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Jeroenneman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:14:
Het asiel geeft aan dat omdat ik hem in huis heb genomen het mijn verantwoordelijkheid is, dus 2 maanden wachtlijst + ~350 aan kosten.

So far voor dierenwelzijn... Wat is dit voor belachelijk gebeuren? Ik zou eens kijken naar verschillende dieren stichtingen, daar zijn vaak genoeg spotjes voor op TV.
Omdat je dan sneu-neuzen krijgt die wel een dier in huis hebben genomen bewust er in eens geen ''zin'' meer in en dan tegen asiel kunnen zeggen ''ja niet van mij deze kwam aanwandelen wille jullie even overnemen''

Liegen valt wel mee hij is aankomen wandelen was/is in nood, je hebt hem niet adopteerde of geclaimd. Dat die al aantal dagen in huis zit hoef je niet te vertellen en maakt de kat geen kraker ''ik ben binnen en ik slaap ''

[Voor 38% gewijzigd door 42dpi op 21-05-2020 16:49]

Si vis pacem, para bellum

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:42
XWB schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:22:

Geluk dat het geen kitten is, genoeg kittens die als slangenvoer worden opgehaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Als je geen problemen met de kat hebt en na onderzoek van een DA, waarom zou je de kat niet houden? Als de kat ook lief is, is het alleen maar leuk en je kan goed vinden met de kat, dan is het toch alleen maar leuk? Als niemand zich meldt, dan zou ik er vanuit gaan dat er ook niemand ooit nog de kat zal komen halen. Asiel willen ze niet hebben en bij de dierenbescherming betaal je ook al € 200 ervoor.

Ik had ook bijna een poes meegenomen. Ze kwam elke keer naar mij toe als ik met de auto bij de klant daar was en aan het spinnen met aaien als ik daar was. In de auto kwam ze al en lag op mijn schoot en had een keer snoepjes meegenomen en at uit mijn hand. Kopjes tegen mij aan en lag zo lekker en zo lief. Kreeg likje, ja dat was zo'n lief beestje en had zo graag willen meenemen en uiteindelijk hoorde ik van de buurt daar waar ik toen was, dat ik haar zo had mogen meenemen, maar ik was helaas te ziek om te verzorgen. Ze was niet echt meer welkom in de eigen woning vanwege de hond en haar eigen kitten en ging toen maar over straat zwerven en kwam alleen maar thuis om te eten en was ook 's nachts buiten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Dit zal ongeveer zijn zoals de eerste katten bij mensen zijn gaan leven.
Oh wat een zielig beestje weet je wat ik zorg dat hij gezond is en wat te eten en drinken krijgt.
Oh kak nu heb ik een kat.

Gefeliciteerd @Zspirit u bent nu een kattenmens!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:46

Aganim

I have a cunning plan..

Wel kattenmelk of anders lactosevrije melk hoop ik? Gewone melk is niet goed voor wat oudere katten, aangezien ze geen lactase meer aanmaken en dus geen lactose kunnen afbreken. :)

Verder top dat je je over het beestje hebt ontfermt, wij hebben een reteschuw 'tuindier' waar we nog niet helemaal zeker van zijn of het een zwerfkat is.. Je ervaringen met het asiel houd ik iig in het achterhoofd als we hem zouden opvangen. Langer dan een paar dagen houden is geen optie ivm zware kattenallergie :'(

• KatirZan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-06 18:57

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Nadeel van katten is dat ze blijven hangen waar ze het naar hun zin hebben. Maar zoals al een paar keer is gezegd, bel de poezenboot!

Wabbawabbawabbawabba

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:19
Ontwormen en vlooien/teken/etc druppels geven.
Knappen ze vaak al behoorlijk van op, i.c.m. eten en drinken geven.

Corsair 200R - CM V550M - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 5,0 1,34v - Noctua NH-D15S- 16gb G-skill CL15 3600 @ CL14 1,44v - MSI GTX 970 Gaming - Samsung 970 EVO 512 - Windows 10 Pro 64

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Vraag desnoods bij een kattencafé of ze nog plaats hebben.
Er zijn er een aantal door heel Nederland: https://www.dierenarts.nl/10-x-kattencafes-in-nederland/

Acties:
  • +7Henk 'm!

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:14:

Sorry maar waar denk je dat een asiel zijn geld vandaan haalt? Denk je dat er een soort magische geldmachine bestaat waarmee dierenasielcentra tientallen hokken kunnen onderhouden, voer kunnen kopen, uitlaten van al die honden, dierenarts kosten etc etc etc?

Of dat dat uitkomt van iedereen die een tientje doneert? Of dat stichting dierenlot genoeg geld heeft om dat te doen voor alle asielen in NL?

Sorry ik moet er toch echt even met gestrekt been in, maar wat een naïviteit dat een dierenasiel maar gewoon van de lucht kan leven. Daar gaan ook echt geen belastingcenten heen dat is ook allang wegbezuinigd overal. En daar waar er nog centjes zijn komen ze echt niet uit.

Reken zelf maar eens wat een kat alleen al aan voer en grint kost en bedenk je hoeveel mensen actief op zoek zijn naar een ongecastreerde kater zonder medische geschiedenis en geen idee wat voor een trauma’s in het kopje. Ik kan het je vertellen, dat zijn er niet veel.

Dus die 350,- om in ieder geval kostendekkend te zijn is nog spotgoedkoop ook.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
@KelvinX Ik deel je mening dat er tegenwoordig niet meer geld naar dierenopvang gaat en ze zijn aangewezen op donateurs. In mijn ogen zouden ze ook moeten stoppen met al dat fokken en eerst in asielen moeten kijken voor een geschikt dier. Te veel mensen die één of meerdere aanschaffen en het daarna dumpen in het dierenasiel.

Weet even geen oplossing voor TS dan inderdaad hopen dat iemand de kat wilt opvangen. Op straat zetten weet ik niet of werkt, de kat kan dit nu als zijn huis zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

TS moet de kosten ook nog wel kunnen betalen, niet iedereen heeft deze bedragen zo liggen. Verder is paar dagen na goed eten geven weer op straat zetten de beste optie. Kat hoeft niet uit de buurt te komen. zo lijkt het ook uit OP, moe, uitgehongerd, niet helemaal fris.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yezpahr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-06 01:06
Uit eigen ervaring heb ik geleerd dat je een zwerfkat eerst goed moet onderzoeken voor je hem/haar binnenhaalt.
1. Is het echt een zwerfkat? Je had al mensen gevraagd hierover dus dat zal wel goed zitten in jouw geval.
2. Is hij/zij echt ziek? Zieke katten moet je niet binnenhalen, ze kunnen je huis/omgeving besmetten voor andere katten. Altijd naar een dierenkliniek brengen en zien of ze de zorg kunnen overnemen. (kan vaak niet)
3. Heeft de kat vlooien? Daar kom je namelijk niet makkelijk van af, besef goed wat je doet.
4. Is de kat gewond? Dan komt de dierenambulance toch wel? Anderhalve meter afstand houden is niet zo moeilijk voor hun...
5. Check de chip. Dat heb je gelukkig geprobeerd dus het zal wel een zwerfkat zijn.
6. Controleer winkels/lantaarnpalen richting winkels/ophangborden enzovoorts voor een a4-tje met een gemiste kat erop.
7. Controleer websites (zoals ami vedi).

Mijn eigen katten zijn regelmatig verwend door buren die denken dat het zwerfkatten zijn (of gewoon de kat willen toe-eigenen).
De moeder-poes ziet er niet zo goed uit omdat ze heel oud is en ze haalt alle vuilniszakken op de buurt leeg die buiten zijn gezet door luie en stomme mensen.
Helaas lijkt dat erop dat ze een zwerfkat is dus veel mensen sturen òf de dierenambulance erop af of ze nemen de poes zelf in huis tegen haar wil in. Gelukkig is ze gechipt, maar het risico blijft dat er een heks tussen zit die gewoon niet wil checken of de kat gechipt is. Eenzame mensen doen dat vaak.

De andere kat van ons is ook al een paar keer een aantal dagen weggeweest en toen hij terug kwam was hij niet mager ofzo en had ook geen honger, die zat dus ook bij mensen binnen vermoedden we.

Je hebt de juiste stappen wel gezet, dus jouw kat is waarschijnlijk blij met zijn nieuwe huisje.
Wat ga je ermee doen?

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 21:41

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

KelvinX schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Sorry maar waar denk je dat een asiel zijn geld vandaan haalt? Denk je dat er een soort magische geldmachine bestaat waarmee dierenasielcentra tientallen hokken kunnen onderhouden, voer kunnen kopen, uitlaten van al die honden, dierenarts kosten etc etc etc?

Of dat dat uitkomt van iedereen die een tientje doneert? Of dat stichting dierenlot genoeg geld heeft om dat te doen voor alle asielen in NL?

Sorry ik moet er toch echt even met gestrekt been in, maar wat een naïviteit dat een dierenasiel maar gewoon van de lucht kan leven. Daar gaan ook echt geen belastingcenten heen dat is ook allang wegbezuinigd overal. En daar waar er nog centjes zijn komen ze echt niet uit.

Reken zelf maar eens wat een kat alleen al aan voer en grint kost en bedenk je hoeveel mensen actief op zoek zijn naar een ongecastreerde kater zonder medische geschiedenis en geen idee wat voor een trauma’s in het kopje. Ik kan het je vertellen, dat zijn er niet veel.

Dat kan allemaal wel, maar dan zetten mensen de kat dus gewoon weer op straat.

En ik heb zelf een kat. Voor 350 euro kan ik die een héle tijd onderhouden. En gezien de spotjes op TV (die ook niet gratis zijn) lijkt me dat sommige dieren stichtingen toch prima in de slappe was zitten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• CyberMania
[b]Jeroenneman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:06:

En ik heb zelf een kat. Voor 350 euro kan ik die een héle tijd onderhouden. En gezien de spotjes op TV (die ook niet gratis zijn) lijkt me dat sommige dieren stichtingen toch prima in de slappe was zitten.
Dat weet je niet. Misschien doen sommige tv-zenders ook wel aan MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) tegelijk een verlaagd tarief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik kan hem moeilijk hier op V&A zetten :P .
Nou....

Vraag & Aanbod overig

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KelvinX
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Sure. Reken je ook de huur, gas water licht, dierenarts, vrijwilligersvergoedingen mee? Met 20+ katten is er altijd wel eentje die iets heeft.

Als je denkt dat dieren stichtingen in de slappe was zitten, heb je het nooit van dichtbij gezien. Het is of tientjeswerk, of er is een budget voor radio en tv en wat er overblijft is tientjeswerk. Reclame is duur maar levert veel op. Maar bijvoorbeeld Stichting Dierenlot adverteert echt niet tijdens de finale The Voice. Die rijden inmiddels met 100 dierenambulances rond. Klinkt veel, kost veel. De budgetten gaan omhoog maar de kosten ook.

En daar hoort ook gewoon bij dat dit soort liefdadigheidswerk ook inkomsten zijn. 350,- voor die kat? En de dierenambulance kan de tank weer een x volgooien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:14
Jeroenneman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Waarom denk je dat ze ze allemaal(lukt nog niet altijd). Gechipt willen hebben. Zodat het baasje veel makkelijker terug kan vinden.

En ik heb zelf als vrijwilliger gewerkt. En met regelmaat wordt er afstand gedaan van een ziek dier en dierenarts kosten zijn te hoog. En dan enkele weken later komt een familie lid hem weer gezond adopteren.

Het is voor een hoop mensen ook een moment van nadenken. Als ze 350 euro moeten betalen. Maar de keerzijde is inderdaad dumpen. Ik denk dat er ook geen goede oplossing voor is.

Al moet ik zeggen dat de afstandkosten met erg hoog zijn.

https://www.dierenasielal...ieven-dierenasiel-almere/

Als hij gezond is. Ben je met 150 euro klaar.

[Voor 8% gewijzigd door loki504 op 21-05-2020 20:01]

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
[...]

Andersom is het ook naïef te denken dat mensen die een aangelopen kat in uit nood in huis hebben gehaald dat gaan betalen. Dan gaat zo een kat gewoon weer de straat op.

Maar goed, positief gedacht, de kat heeft kunnen aansterken. Is er niet een poezenliefhebber met een groot hart in de buurt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 22:53
Zoek een katten forum op. Misschien is daar makkelijker iemand te vinden die nog een maatje zoekt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:32
CyberMania schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:21:
Enige oplossing Telegraaf of AD bellen met dit trieste verhaal. Dan komt er vast wel iemand te hulp af op jouw verhaal.

Moeilijke situatie: je haalt zo'n kat in huis om 'm tijdelijk te helpen en daarna word je geconfronteerd met een wachtlijst voor het asiel en hoge kosten. 350 euro is voor veel mensen een hoop geld. Aan de andere kant wil je dat beestje ook niet laten inslapen (goedkoper dan afstand doen) of zo maar op straat dumpen.
Vergeet niet SBS6 Hart van Nederland!1!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:40
Gewoon naar een ander asiel en niet je eerlijke verhaal vertellen, maar zeggen “deze kwam gisteren aanlopen”, dan lossen zij het verder maar op ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: januari 2009

-36-

Trust me. I'm an amateur

Tikje onethisch misschien, maar als je het beestje de beste kans op een goed tehuis wilt geven dump je hem in een luxe nieuwbouw vinex wijk met veel jonge gezinnetjes ed. dan heeft hij zo een nieuw huisje of iemand met voldoende budget die zich erover ontfermt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
[...]

En waarom zou TS die effe een goede daad doet gelijk verantwoordelijk moeten zijn en alles moeten dokken? Als een goede daad zo wordt afgestraft dan zal het vast niet al te lekker gaan.

Als ik @Zspirit zou zijn, zou ik max de kat een ontvlooi/da-beurt geven en niet in huis halen. En buitenshuis laten met een bakje voer.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:25
mvrhrln schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:49:
[...]

Geluk dat het geen kitten is, genoeg kittens die als slangenvoer worden opgehaald.
klopt inderdaad, had vorig jaar een nestje op mp staan gratis op te halen kreeg gelijk telefoon van iemand die zij dat ze dan voor de slangen gegooid werden en of ik er een prijs bij wou zetten, heb dit direct gedaan want ik schrok daar wel van. gelukkig allen goed terchtgekomen en nog wat aan over gehouden zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KelvinX
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:59:
[...]

En waarom zou TS die effe een goede daad doet gelijk verantwoordelijk moeten zijn en alles moeten dokken? Als een goede daad zo wordt afgestraft dan zal het vast niet al te lekker gaan.

Als ik @Zspirit zou zijn, zou ik max de kat een ontvlooi/da-beurt geven en niet in huis halen. En buitenshuis laten met een bakje voer.
Volgens mij is dat definitie van "een goede daad". TS wilt een goede daad doen en komt er nu achter: duur.

Mag je van mij best op ctrl-Z drukken en die kat weer op straat pleuren maar dan is het niet bepaald een goede daad of wel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:58

Reacher

oldschool

Out of the box:

Als je nu de kat voor een apk naar de dierenarts brengt, het noodzakelijke onderhoud laat plegen zodat dit makkertje een zorgeloos leven kan leiden samen met je. Heb je een goede daad verricht, een vriend voor het leven, een goed gevoel omdat je het juiste hebt gedaan, in sommige geloven zal deze actie je alleen maar voordelen opleveren, etc.

Als de euro’s een probleem is willen er echt wel wat tweakers financieel een steentje bijdragen. Ik zou iig wel wat bijdragen aan de crowdfunding.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Punt is wel: als je de kat ongesteriliseerd op straat zet, draag je bij aan het probleem van zwerfkatten: de kat gaat dan onherroepelijk voor nageslacht zorgen. Daarom zou ik het/haar sowieso laten steriliseren, maar goed dat moet je er wel voor over hebben.

Overigens vind ik een beperkt aantal zwerfkatten in een buurt, zeker als ze enigszins gesocialiseerd zijn, niet echt een probleem, en zelfs wel gezellig.

Note to self: being good is often more important than being right.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
KelvinX schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 06:08:
[...]

Volgens mij is dat definitie van "een goede daad". TS wilt een goede daad doen en komt er nu achter: duur.

Mag je van mij best op ctrl-Z drukken en die kat weer op straat pleuren maar dan is het niet bepaald een goede daad of wel?
Op de man. Als iemand een plastic beker van aso va straat pak en in een vuilnisbak gooit, is ie dan gelijk verantwoordelijk voor het schoonmaken van de hele wijk?
Dat iemand grenzen stelt aan hoeveel hij wilt uitgeven in de vorm van moeite en/of geld betekent niet dat hij iets heeft gedaan uit goede wil. En als je iets doet vanuit goede wil, dan is het een goede daad.

Zal eens nalaten om de kinderbescherming te bellen als een kind mishandeld wordt. Moet ik straks dat kind adopteren volgens sommigen hier. Hoeveel kost een extra bakje havermout in de ochtend nou immers...

[Voor 1% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 09:04]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-06 08:09

zomertje

Barisax knorretje

Over welke regio/plaats praten we hier? Er zijn stichtingen die hiervoor zorgen. Ik vind het bedrag van het asiel erg hoog trouwens.

Edit: dierenbeschermings asielen rekenen voor afstand doen 50 tot 70 euro geeft een snel onderzoekje aan.

[Voor 29% gewijzigd door zomertje op 22-05-2020 10:07]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 19-06 22:15

TommyGun

Stik er maar in!

zomertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:02:
Over welke regio/plaats praten we hier? Er zijn stichtingen die hiervoor zorgen. Ik vind het bedrag van het asiel erg hoog trouwens.
Mee eens.

Regio Geldrop: http://www.stichtingstraatkat.nl/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:57
-36- schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:43:
Tikje onethisch misschien, maar als je het beestje de beste kans op een goed tehuis wilt geven dump je hem in een luxe nieuwbouw vinex wijk met veel jonge gezinnetjes ed. dan heeft hij zo een nieuw huisje of iemand met voldoende budget die zich erover ontfermt.
Dat gaat niet werken, mensen in een vinex wijk hebben doorgaans smetfrees en denken gelijk aan vlooien/ongedierte etc daar wordt hij echt niet binnengelaten, hooguit de dierenambulance gebeld van daar loopt een kat xyz.

Is een aanname maar zeer realistisch.
Het is gewoon maar hoe open iemand over een ander staat, doorgaans maak je meer kans bij "arme" mensen dan "rijke" mensen dat de kat een onderdak krijgt.

[Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 22-05-2020 10:13]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Dat gaat niet werken, mensen in een vinex wijk hebben doorgaans smetfrees en denken gelijk aan vlooien/ongedierte etc daar wordt hij echt niet binnengelaten, hooguit de dierenambulance gebeld van daar loopt een kat xyz.

Is een aanname maar zeer realistisch.
Het is gewoon maar hoe open iemand over een ander staat, doorgaans maak je meer kans bij "arme" mensen dan "rijke" mensen dat de kat een onderdak krijgt.
'Vinex' en 'rijk' in één posting :X

Edit: ik zie nu pas je aanhalingstekens ;)

[Voor 3% gewijzigd door Roenie op 22-05-2020 10:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:43
Gewoon houden. Een warm nestje geven. Zo hebben wij nu ook 3 katten, allemaal aan komen lopen, in het begin was ik sceptisch maar ondertussen ben ik ook gewoon een kattenmens haha.

Ondanks dat je klein woont en veel van huis ben kan een kat prima alleen zijn !

Je hebt een goede daad verricht :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:08
Je doet een goede daad maar zit nu met het beestje in je maag. Als je diertje leuk vindt (hij is immers al even bij jou in huis), dan kun je hem misschien toch een warm mandje bieden.

Aangezien hij niet is gecastreerd, zou ik hem eerlijk gezegd niet zo weer op straat willen zetten. Hij leek ook niet helemaal gezond zei je? De ellende met ongecastreerde katers is dat ze nogal wat ziektes kunnen hebben. Besmettelijke en ook fatale ziektes (https://www.dgkcentrum-be...s/kat/352-felv-fiv-en-fip). Voordat hij weer buiten wordt gezet, zou ik deze ziektes in elk geval willen uitsluiten en in elk geval laten castreren.

Overleg met je plaatselijke dierenarts. Misschien kent hij het dier wel en misschien hangt er in de wachtkamer wil een briefje "Vermist".

Zoek inderdaad eens op opvangorganisaties voor katten. Daar zijn er best veel van en wie weet kunnen zij je verder helpen.

En inderdaad geen melk geven aan katten. Gewoon water is prima.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania

Edit: dierenbeschermings asielen rekenen voor afstand doen 50 tot 70 euro geeft een snel onderzoekje aan.
Dat geldt voor een 'gewone' huiskat die een medisch paspoort heeft, ingeënt is, geholpen en gechipt is. Anders komen deze kosten erbij voordat ze hem innemen. Vandaar dat TS op een bedrag van rond de 350 euro komt. En let er op: in Nederland zijn dierenartsen niet bepaald goedkoop.

[Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 22-05-2020 10:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KelvinX
  • Niet online
Je hoeft niet te reageren - en zeker niet op de man.

[Voor 90% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 09:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Voorstellen gezonde mensen of dieren dood te maken Is niet toegestaan.

[Voor 80% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 08:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Aannemende dat topicstarter enige mate van een goede doelen budget heeft, is de meest praktische oplossing om tegen dat budget af te schrijven. Oftewel, kat naar een (goedkoper) asiel brengen en de kosten aftikken. Voor zover het jaarbudget onvoldoende is breng je het in mindering op toekomstige bijdragen aan daklozen / natuurclubs / zielige kinderen / Afrika en uiteraard dierenclubs. Binnen een paar decennia zal het dan zeker gecompenseerd zijn.
zwerfkater schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:00:
[...]

klopt inderdaad, had vorig jaar een nestje op mp staan gratis op te halen kreeg gelijk telefoon van iemand die zij dat ze dan voor de slangen gegooid werden en of ik er een prijs bij wou zetten, heb dit direct gedaan want ik schrok daar wel van. gelukkig allen goed terchtgekomen en nog wat aan over gehouden zo.
Nog beter zou zijn om de opbrengst te gebruiken om de moederpoes te steriliseren.

En voor het grote plaatje zou slangenvoer potentieel ethischer kunnen zijn dan kittens doorschuiven zonder garantie op castratie/sterilisatie.

[Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 22-05-2020 12:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-06 08:09

zomertje

Barisax knorretje

Quote en reactie verwijderd.

[Voor 83% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 08:57]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Quote en reactie verwijderd.

[Voor 98% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 08:58]

Waar ga je heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Trollen, op de man en off topic mag je achterwege laten.

[Voor 93% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 08:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Je hoeft niet te reageren.

[Voor 195% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 08:59]

Waar ga je heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:44
Heb je niet zoiets als een buurtapp? Zoals nextdoor bijvoorbeeld. Misschien dat daar iemand het beestje herkent?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Klaar.

[Voor 97% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 08:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Klaar.

[Voor 153% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 09:00]

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:42
Ik heb ooit zwerfkatten (en een nestje) achter in de tuin gehad. (is wel al 17jaar geleden ofzo). Toendertijd is de dierenambulance gekomen, hebben ze gevangen (hels karwei), en toen idd gesteriliseerd en weer opnieuw ergens uitgezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KelvinX
  • Niet online
Don’t feed the troll.

[Voor 96% gewijzigd door Ardana op 23-05-2020 09:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mvrhrln schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:21:
Ik heb ooit zwerfkatten (en een nestje) achter in de tuin gehad. (is wel al 17jaar geleden ofzo). Toendertijd is de dierenambulance gekomen, hebben ze gevangen (hels karwei), en toen idd gesteriliseerd en weer opnieuw ergens uitgezet.
Enigzins herkenbaaar. Plots een kat met jongen achter op de tuinbank die niet zo vaak werd gebruikt. Dierenambulance gebeld:
- Ja, meneer dat kost geld.
- Het zijn mijn katten niet?
Dat zeggen ze allemaal en zou rekening van paar honderd euro zijn, (geloof 210). Toen maar gevraagd of ze een jute zak en een steen hadden. Daar wilde ik dan wel een 10tje voor geven.

Na een uurtje zijn ze opgehaald (inclusief moederkat). Toch goed gesprek gehad met de man en vrouw die kwam en zij snapten mijn standpunt. Ze vroegen of ik het ook echt zo gedaan zou hebben, maar niet vertelt dat ik een grote softie ben en dat nooit zou kunnen. Maar heb genoeg met "dat soort volk" gewerkt om te weten hoe je dingen moet zeggen.

Je hebt je plicht gedaan en dat moet je duidelijk maken. Of neem hem mee naar een bekende en laat die bellen dat hij een zwerfkat gevonden heeft. Klaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Kennelijk kan een kattentopic echt niet civiel verlopen. De eerstvolgende die over de schreef gaat kan een maatregel tegemoet zien.

Note to self: being good is often more important than being right.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10-06 13:59
Ik zou er alles aan doen om het asiel te vermijden. Zielig voor de dat in de eerste plaats, en zonde van het geld.

Ik heb ook een zwerfkat in de tuin gevonden een paar maanden terug. Ik heb hem op amevedi gezet, maar geen reactie. De kat was niet gechipt maar wel gecastreerd.

Ik heb zelf 2 katten en helaas was het samen met deze 3 geen goede combinatie, toen heb ik hem zelf laten chippen en ontwormen bij de dierenarts en na 2 maanden online gezet op verhuisdieren.nl.

Officieel mag iemand dan met bewijs zijn huisdier nog claimen, maar als je 2 maanden niets laat horen en je kat niet laat chippen, is dat niet te verwachten.

Ik had binnen een week een nieuw baasje gevonden en de kat is nu nog steeds gelukkig. Heel erg tevreden met de site en snel opgelost. Ik heb wel zelf de kosten voor het chippen, ontwormen, enz gehad, maar dat had ik er graag voor over, en nog steeds goedkoper dan "dumpen" bij het asiel.

Overigens was de kat die ik vond een standaard zwarte zwerfkat. Zo eentje die ook het minst populair is en het langst in een asiel zal blijven. Als ik jou foto zie zul je ook snel een baasje kunnen vinden via verhuisdieren.

[Voor 19% gewijzigd door Divak op 23-05-2020 14:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:26

LankHoar

Professionele amateur

@Zspirit heb je het al opgelost via de dierenambulance? Zo niet, in welke omgeving woon je? Dan zal ik eens kijken of ik een betere oplossing kan vinden voor je.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zspirit
Excuus voor de late reactie, ik was stomverbaasd hoe een katten topic uit de hand kan lopen :?
Wel bedankt voor alle fatsoenlijke reacties!

Vandaag ga ik contact opnemen met de dierenambulance maar dit zal niet zon vaart lopen.
Ik heb nog eens contact gehad met het asiel en die geven aan dat het via de dieren ambulance wel moet lukken als ik het verhaal uitleg.
LankHoar schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:50:
@Zspirit heb je het al opgelost via de dierenambulance? Zo niet, in welke omgeving woon je? Dan zal ik eens kijken of ik een betere oplossing kan vinden voor je.
Fijn dat je mee wil denken, ik stuur je een PB
Divak schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:40:
Ik zou er alles aan doen om het asiel te vermijden. Zielig voor de dat in de eerste plaats, en zonde van het geld.
Zo dacht ik er ook over maar heb een vriendin gesproken die er gewerkt heeft. Ze geeft aan dat jonge speelse katten zo weg zullen zijn maar dat oudere katten vaak lastig te huisvesten zijn.

Overigens wel vreemd; er is een wachtlijst om je kat we te brengen maar er is ook een wachtlijst als je een kat wil ophalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
Zspirit schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:58:

Overigens wel vreemd; er is een wachtlijst om je kat we te brengen maar er is ook een wachtlijst als je een kat wil ophalen.
Waarom vind je dit vreemd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zspirit
CyberMania schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:00:
[...]

Waarom vind je dit vreemd?
Mensen wachten op een kat en mensen wachten om hun kat weg te mogen geven.
Dan is er ruimte voor groei lijkt me, maarja ik dwaal af.
Bedankt voor de tip! Deze partij ga ik ook even benaderen!

Regio Eindhoven

[Voor 55% gewijzigd door Zspirit op 24-05-2020 10:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Zspirit schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Mensen wachten op een kat en mensen wachten om hun kat weg te mogen geven.
Dan is er ruimte voor groei lijkt me, maarja ik dwaal af.
En tussendoor moeten die katten gechipt, gecastreerd en gecontroleerd worden, dat kost tijd. Daarna is het niet zo dat een kat zomaar met een nieuw baasje meegaat, dat is zonde van iedereens tijd gezien een niet passende kat weer wordt teruggebracht en het circus opnieuw begint. Er moet een match zijn tussen gezin en kat, dat kost ook weer tijd. Asielen werken grotendeels met vrijwilligers dus zijn meestal ook onderbezet. ;) Daarom de wachtlijsten.

Wel top dat je zoveel moeite doet voor dit beestje! (y)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 21:22
Ik begrijp wel dat een asiel zo'n hoog bedrag vraagt. Ik heb zelf bij dierenopvangcentrum Breda gewerkt en op een bepaald moment zijn de kosten voor katten en honden ook flink omhoog gegooid. Ook als afschrikmiddel dat niet iedereen zomaar ff een kat/hond komt halen en 'm 2 weken later weer terug brengt als het niet bevalt. Dat gezegd hebbende was mijn opvang wel wat goedkoper met het innemen van katten, maar nog wel 100 euro. Wat ook hier gezegd is, een dierenasiel onderhouden kost heel veel geld en draait volledig op donaties en vrijwilligers. Als je weet dat ons asiel jaarlijks zo'n 1000 honden opvangt/herplaatst en 2000 katten, heb je wel een idee om wat voor bedragen het kan gaan.

@TS: is het een idee om een briefje in de flat op te hangen en uitleggen wat er aan de hand is? Misschien dat iemand anders 'm wilt opnemen. Of dat de flat an sich voor de kat wilt zorgen en dat 'ie in de gemeenschappelijke ruimtes en buiten kan rondlopen en door meerderen uit de flat verzorgd wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:52
Een kat vind bijna altijd zijn tehuis terug, gewoon laten lopen. Een kater kan omdat hij een kater is door zijn voortplantingsdrang soms uitputten, maar geen koemelk geven ivm met lactose. kunnen katten niet zo goed tegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
segil schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:51:
...was mijn opvang wel wat goedkoper met het innemen van katten, maar nog wel 100 euro. (...) een dierenasiel onderhouden kost heel veel geld en draait volledig op donaties en vrijwilligers....
Je spreekt jezelf tegen ;)

Risico is wel dat mensen dan 'creatievere' oplossingen bedenken. Maar goed, ik denk dat los laten het goedkoopst is. Als je dat niet wilt dan kost het je simpelweg tijd of moeite.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Het zal misschien per locatie anders zijn, maar over het algemeen zal de dierenambulance er niet zo moeilijk over doen. Dat is althans mijn ervaring met aangelopen katten....

https://www.dierenambulan...-bellen-voor-gevonden-kat

Wat ik wel weet is dat de dierenambulance de kat of naar het asiel of naar de dierenarts brengt. Als dan achterhaald kan worden wie de eigenaar is, dan draait die voor de kosten op. Rond de 100 euro. Wordt de eigenaar niet achterhaald, dan zal de kat vermoedelijk tot aan zijn dood in het asiel verblijven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:26

LankHoar

Professionele amateur

Zspirit schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:58:
Fijn dat je mee wil denken, ik stuur je een PB
Wellicht heb je hier wat aan:
https://kattenherplaatsing.nl
https://www.facebook.com/pg/StichtingStraatkat/about/

Helaas kan ik zo in jouw omgeving niet meer vinden. Wellicht kun je nog een (minder officiële) kattenopvang vinden via FB groepen. Hier in Praag waar ik woon heb je die ook, mensen met een groot hart voor katten die geen officiële status als asiel hebben maar wel graag katten helpen (en er soms erg veel in huis hebben :) )

Success!

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14:23
Heb het topic gelezen en vind het een erg lastige situatie waar je nu in zit.
That being said: respect voor wat je hebt gedaan, god weet hoe lang die kat al rond zit te zwerven.

De kat weer op straat zetten vind ik eerlijk gezegd erg cru en dat kan je niet maken, vooral niet als je een hart voor dieren hebt. Misschien had die kat een vreselijk leven en heeft hij nu onderdak.

Op Marktplaats zetten en tot die tijd verzorgen lijkt mij het beste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:00:
An sich is een kat erg makkelijk als je vaak van huis bent. Zet zo’n brokjes automaat neer en hij kan zich minstens een week redden. Her en der wat bakjes water en één of twee kattenbakken. Dat is natuurlijk niet voor de langere termijn, maar eventueel een kortstondige oplossing.
Het ligt er een beetje aan hoe vaak en hoe lang je van huis bent. Wellicht is er iemand die voor de kat kan zorgen als je wat langer van huis bent. Katten zijn enorm leuke dieren en "zwerfkatten" vinden het, zeker op oudere leeftijd, best fijn een thuis te vinden.

Dus ik voeg me bij @Will_M en @Shunt. Gefelicteerd dat je geadopteerd bent door deze kat.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zspirit
Zojuist met de dierenambulance gebeld en ik val weer van mijn stoel:

"De kat is waarschijnlijk van iemand, het is niet jouw kat dus de keuze om er afstand van te doen is niet aan jou"
Vervolgens:
"Als je een kat in huis neemt wordt het jouw verantwoordelijkheid"

Op de vraag waarom het wel mijn verantwoordelijkheid is maar ik er geen afstand van mag doen kwam geen antwoord.

De mevrouw van de dierenambulance gaf aan dat ik hem het beste weer naar buiten kan zetten.
Ik heb echt respect voor de mensen die dit werk doen maar wat zijn dit voor regels 8)7

Het advies van de dierenambulance is dus om een niet gecastreerd kat op straat te gooien....

Ik ga denk ik toch maar een marktplaats advertentie maken, hierbij zet ik een prijs van 200,- dat zijn ongeveer de kosten voor controle bij de dierenarts heb ik begrepen.

Ben wel zeer teleurgesteld in de behulpzaamheid van deze instanties, ze zullen wel druk genoeg zijn zonder deze kat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Wat ik gedaan zou hebben:
Chip laten scannen, en bij geen duidelijkheid: Een maand lang een zoektocht, met poster, flyers, oproepjes op FB, Amivedi en de krant. En als dit niks oplevert, dan is er kans dat de eigenaar het niet meer boeit. Die zou op zijn minst wel elke dag moeten speuren.

En dan gewoon het beestje door de DA laten controleren en inderdaad verkopen op Marktplaats (of Facebook, als je meer vertrouwen wilt hebben) om je gemaakte kosten te dekken.

Waar ga je heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zspirit
AW_Bos schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:47:
Wat ik gedaan zou hebben:
Chip laten scannen, en bij geen duidelijkheid: Een maand lang een zoektocht, met poster, flyers, oproepjes op FB, Amivedi en de krant. En als dit niks oplevert, dan is er kans dat de eigenaar het niet meer boeit. Die zou op zijn minst wel elke dag moeten speuren.

En dan gewoon het beestje door de DA laten controleren en inderdaad verkopen op Marktplaats (of Facebook, als je meer vertrouwder wilt zijn) om je gemaakte kosten te dekken.
Ja ik heb eigenlijk alle stappen gedaan behalve op marktplaats zetten, dan gaan we dat maar doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Zspirit schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Ja ik heb eigenlijk alle stappen gedaan behalve op marktplaats zetten, dan gaan we dat maar doen.
Hopelijk is er snel een gezin die het katje wilt overnemen, en dat het beestje alle aandacht krijgt. O+

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zspirit schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:41:
Ik ga denk ik toch maar een marktplaats advertentie maken, hierbij zet ik een prijs van 200,- dat zijn ongeveer de kosten voor controle bij de dierenarts heb ik begrepen.
Véél te duur, ik betaal bij mijn dierenarts € 45 voor controle + vaccinatie. Voor castratie vragen ze € 60. Dus tenzij je nog andere onderzoeken wil laten uitvoeren moet dat rond de 100 euro wel klaar zijn.

[Voor 11% gewijzigd door XWB op 25-05-2020 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Ik zie bij het lokale asiel tarieven van 115 (<1jr) en 150 staan voor een kat die geholpen en behandeld is.

Huisdieren zijn een liability, geen asset (muv hele jonge dieren want een puppy/kitten is schattig maar als ze groter worden blijkbaar niet meer 8)7). Denk dat je met gratis doorplaatsen nog de meeste kans maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Afgaande op die ene foto in dit topic is het wel een absolute schattebout! O+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Zspirit
sj0nsj44k schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:49:
Afgaande op die ene foto in dit topic is het wel een absolute schattebout! O+
Dat is het zeker!
Mochten er mensen in duurt wonen, delen zou super zijn.
Niet voor mij maar voor de kat :>

https://link.marktplaats.nl/m1555647665

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Ik zal eens rondvragen bij mijn kennissen in die omgeving. Hij ziet er trouwens erg mooi, gezond en goedverzorgd uit op deze foto's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
en anders een inzamelingsactie proberen op GoFundMe ofzo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zspirit
CyberMania schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:16:
en anders een inzamelingsactie proberen op GoFundMe ofzo?
Ik wacht dit even af, krijg al wet wat reacties van uit vrienden waarmee ik de advertentie gedeeld heb.
Mocht het allemaal niet lukken dan gaat hij op de wachtlijst voor het asiel en ga ik misschien inderdaad een funding starten.
Een castratie crowdfunden is ergens ook wel humor ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
Ik zou 'm binnenkort wel, desnoods op eigen kosten, laten helpen. Straks gaat ie nog sproeien in huis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Zspirit schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:37:
[...]

Een castratie crowdfunden is ergens ook wel humor ofzo.
Daar wil ik prima wel 5 euro voor doneren ;)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Zspirit
Update, omdat marktplaats tja.. marktplaats is heb ik hem op een wat diervriendelijke site aangeboden.
https://verhuisdieren.nl/...at-zoekt-baasje-eindhoven
Daar zijn al wat mensen geïnteresseerd dus dat is mooi!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
Zspirit schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:53:
Update, omdat marktplaats tja.. marktplaats is heb ik hem op een wat diervriendelijke site aangeboden.
https://verhuisdieren.nl/...at-zoekt-baasje-eindhoven
Daar zijn al wat mensen geïnteresseerd dus dat is mooi!
en nu op gereserveerd :) Mooi man!
hopelijk krijgt ie een permanente warme mand.

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:08
Fijn, zo te zien heeft hij een plekje gevonden oOo.

From DEC to Dragon.

Pagina: 1

Let op:
Hou het beschaafd: hou je aan de regels.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True