Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Low-power setup tweaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:10
Ik zoek een?

Onlangs zat ik wat met m’n CTO te kletsen op Slack. Ik heb sinds kort een garage (mancave 2.0) en inmiddels heb ik er ook internet dus wil ik er een PC neerzetten voor garagesoftware enz.
Nu had hij nog voor 100,- voor mij een low power systeempje in de aanbieding. Echter heeft deze al betere specs dan mn T410 Lenovo Thinkpad (die ik overigens ook niet veel gebruik, MBP van de zaak wel).
Nu gaat de Lenovo dus denk ik naar de garage. En het systeem wil ik in Mancave 1.0 aan mn tv hangen voor general computing en af en toe een spelletje.

Echter wil ik het systeem wat ik nu dus gekocht heb wat tweaken (bijvoorbeeld een low-power gpu erin die enigszins een deukje in een pakje boter slaat). Nu heeft het mobo geen pci-e slot en volgens mij kan ik die (volgens mij is het geen Rev 2.0) niet met een extensie bordje toevoegen.

Dit zijn de specs:

32GB mem
256 SSD (crucial M4)
Asus H81T H81, SATA600, USB3.0
Cooler Master Adapter RP090-S19AJ1-EU 90W
Fractal Design Mini Tower Node 304 mITX
Intel Haswell Core i5 4460 3.20GHz 6MB Box

Ik heb geen specifieke merk voorkeuren maar ik weet dus niet of ik ik het bordje, cpu, mem moet verkopen voor een ander setje+gpu die in de Node past.

Een ander bordje zou een oplossing kunnen zijn maar de Ram modules zijn dus So-Dimm en geen full size.

Het liefste zou ik alleen het bordje vervangen en een gpu kopen. Het nadeel van dit bord voor mn doeleinden is dat hij een externe “laptop” stijl voeding heeft en geen optie voor een normale voeding (die ik dan ook zou moeten kopen).

Wat is je budget?

Ik wil er best nog een euro of 100 tegenaan gooien. Uiteindelijk lijkt me de 100,- die ik voor het systeem betaald heb al heel redelijk.

Adjust non olet

Alle reacties

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-06 23:10
Dit is een verloren zaak, en elke euro die je er aan uitgeeft is er één teveel.
Je kan eventueel een ander moederbord kopen waar je geheugen nog inpast en een pci-e slot heeft, maar dan heb je nog steeds geen videokaart.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:10
DenHond schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:01:
Dit is een verloren zaak, en elke euro die je er aan uitgeeft is er één teveel.
Je kan eventueel een ander moederbord kopen waar je geheugen nog inpast en een pci-e slot heeft, maar dan heb je nog steeds geen videokaart.
Dus beter het mobo incl ram en proc verkopen dan dus. Maar eens uitzoeken wat het nog oplevert dan :-) oh well, de ssd en case zijn in elk geval een goede basis denk ik.

Adjust non olet

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True