Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

4G buitengebied internet versterken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• berendborst
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-05-2020
Goedemorgen!

Ik woon mijn hele leven op het platteland waar, zoals bekend, het internet altijd tergend traag was. Tegenwoordig heb ik kpn met aanvulling voor het buitengebied. Dit werkt met een aparte ontvanger van een 4g signaal. Bovenop het kastje zitten twee antenne’s. Zou het mogelijk zijn deze antennes te vervangen met externe antennes die ik buiten kan hangen. Ik hoop hier een sterker en stabieler signaal mee te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Joris

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:05

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Kun je de huidige antennes eraf schroeven? Misschien even een foto maken van de aansluiting die je dan ziet.

En heb je al geprobeerd of het daadwerkelijk verbetering brengt als je hem buiten zet? Even met een verlengsnoer buiten op tafel zetten en Speedtest doen :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:03
KPN verkoopt zelf via de webshop een geschikte antenne.
https://apparatuurvoorthu...nl/internet/buitengebied/

Via https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ en dan 4gmasten bovenin kun je nog checken waar de masten in de buurt staan.

[Voor 34% gewijzigd door gjtm op 21-05-2020 10:47]

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:05

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Dat ziet er profi uit, de uitleg op die pagina over de zendmasten is ook handig om de antennes goed uit te richten.

Zou zoiets ook op zolder onder een schuin pannendak werken? Kan mij voorstellen dat je niet zo’n joekel van een antenne op je dak wil hebben.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• gjtm
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:03
Denk het wel, vast beter dan de standaard plek waar zo'n 4g modem komt te staan (meterkast/woonkamer op begane grond), maar als je echt het beste signaal wil is direct zicht op een mast zonder obstakels, of zo min mogelijk wel het meest optimale.

• jirad
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-06 17:37
Wij hebben destijds een Poynting XPOL 0001 laten installeren door KPN. Heeft bij ons een heel groot verschil gemaakt. Er is ook een 002, maar na testen, bleek deze in ons geval minder goed te werken.

De antenne hangt bij ons onder de dakgoot en heeft vrij zicht met de zendmast welke op 3km afstand staat.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True