Toon posts:

instellingen winproxy 4.0

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een werkend netwerk liggen, waarmee ik internet wil sharen.
Aangezien mijn 'server'computer geen ICS (via win98SE bijvoorbeeld) dus wil ik dit gaan doen via winproxy 4.0
Nu moet ik volgens mij alleen bij file -> settings -> protocols de optie DNS aanvinken en via DNS Setup DNS adressen van mijn provider toevoegen aan de Current DNS Server List (domein heeft Winproxy reeds herkend). HOe kom ik aan deze adressen?
Moet ik meer instellingen maken om mijn internet te delen?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De DNS server van je provider? Heb je al eens op de internet pagina van je provider gekeken?

Verwijderd

Kijk bijvoorbeeld eens met winipcfg op je pc waar internet binnenkomt. Dan klikken op meer info... daar staan de aan jou toegewezen dns servers... of anders 195.121.1.31 en 195.121.1.66.

Suc6

Enne inderdaad een betere vraagstelling ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal winipcfg eens proberen.
Zijn vandaag nl. langsgekomen om kabeltje aan te sluiten, maar verder geen info what so ever gegeven....
Op de homepage is by the way het volgende te vinden:

"Welkom op de registratie pagina van het "Athome netwerk". Dit netwerk biedt zowel TU/e als Fontys
studenten toegang tot het netwerk van de
Universiteit of Hogeschool.

Met een geldige usercode/password combinatie kunt u het hardware adres van de ethernetkaart in uw
computer registreren. Bij het opstarten van uw computer zal uw aansluiting dan in het juiste netwerk worden geplaatst en bent u verbonden met het TU/e of Fontys netwerk.
Heeft u geen geldige usercode bij de TU/e of bij Fontys dan kunt u geen hardware adres registreren u heeft dan geen toegang tot de universiteit of hogeschool, maar wel tot het lokale "Athome netwerk".

Als ik hier trouwens opnieuw mijn usercode invoer, gaat hij dan opnieuw registreren?
Enne inderdaad een betere vraagstelling ;)
Ja, sorry, maar als je een hele dag bezig bent met wat op zich toch een vrij simpele handeling moet zijn, wordt je behoorlijk wazig van jezelf.... :?

Verwijderd

ff 1 tip: configureer je proxy goed. Alleen gebruik van de proxy met accounts. Anders zet je je proxy voor heel de wereld open om bulk/spam mail te versturen via jouw pc. :Y)

Zijn de meeste ISP niet zo blij mee.