Apple ID Iphone wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje808
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-06-2020
Mijn vraag
Ik heb 2 Iphones met hetzelfde Apple ID, een heel oud model en een nieuwere.
Nu heb ik onlangs mijn Apple ID op mijn nieuwere Iphone gewijzigd, zowel het e-mailadres als het wachtwoord. Tot zover geen probleem.
Maar mijn oude Iphone vraagt nu om het wachtwoord horende bij het oude Apple ID emailadres, wat natuurlijk nu niet meer werkt. En ik kan dus niet meer inloggen voor updates enz.
Ik wil dus óf dit toestel ook aanpassen aan mijn huidige Apple ID, óf een nieuw Apple ID aanmaken voor alleen dit oude toestel. Ik kan alleen nergens vinden waar en hoe ik dat moet doen. Help?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De oude Phone is een Iphone 4S (geloof ik) met ios 9.3.6. (die hij up-to-date vindt), en de iets nieuwere is een IPhone SE met ios 13.3.1.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Googlen, maar alles oplossingen die ik vind gelden alleen voor toestellen vanaf ios 10.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In Instellingen kun je toch zoeken? Tik daar eens iCloud in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje808
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-06-2020
Ik kom wel in iCloud, maar als ik daar het wachtwoord van mijn oude mailadres wil gaan wijzigen, dan is het volgende scherm er een met de gegevens van mijn nieuwe mailadres. Dát wachtwoord kan ik wel wijzigen.

Maar mijn oude telefoon vraagt steeds om het wachtwoord wat bij mijn oude hotmailadres-ID hoort.
Die dus niet meer bestaat, want die heb ik veranderd in een nieuw mailadres.
Alleen weigert mijn oude telefoon dat te geloven. Hij houdt stug vol dat mijn hotmailadres mijn AppleID is en daar wil hij het wachtwoord van, anders mag ik niet inloggen.

Dus... hoe los ik dit op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Uitloggen van het oude iCloud adres, inloggen met het nieuwe iCloud adres. Dat lijkt me de kortste klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kaatje808 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:53:
Ik kom wel in iCloud, maar als ik daar het wachtwoord van mijn oude mailadres wil gaan wijzigen, dan is het volgende scherm er een met de gegevens van mijn nieuwe mailadres. Dát wachtwoord kan ik wel wijzigen.

Maar mijn oude telefoon vraagt steeds om het wachtwoord wat bij mijn oude hotmailadres-ID hoort.
Die dus niet meer bestaat, want die heb ik veranderd in een nieuw mailadres.
Alleen weigert mijn oude telefoon dat te geloven. Hij houdt stug vol dat mijn hotmailadres mijn AppleID is en daar wil hij het wachtwoord van, anders mag ik niet inloggen.

Dus... hoe los ik dit op?
Een oplossing die je zelf nog kan uitvoeren is om het nieuwe e-mailadres (tijdelijk) terug te veranderen naar het oude, zodat het oude toestel deze nog gaat herkennen als je het wachtwoord weer gaat invoeren. Anders zou je het toestel helemaal moeten herstellen via iTunes / Finder.

Als dat niet meer kan, dan moet je helaas even contact opnemen met Apple.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 22:57
Dit draadje ga ik volgen, ik zit met nagenoeg hetzelfde probleem met een 3e generatie ipad. Apple id is gekoppeld aan een oud en niet meer bestaand planet.nl e-mailadres.
Pagina: 1