Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bronnen voor Thuis server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Hep
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11-05 08:07
In de topics in dit forum kom ik vooral hardware onderwerpen tegen, tussendoor wordt er weleens iets van virtualisatie genoemd. Nu vraag ik mij dus af waar vinden jullie de informatie over virtualisatie, hypervisors, geschikte OS'en ed.?

Ik wil op redelijk kort termijn een server voor thuis. Daar wil ik een file server op zetten, eigen webapplicaties op hosten (Kleine projecten), incidenteel een minecraft server en gebruiken als 'homelab'. Snel komt al naar voren dat het verantwoord is om alles apart te draaien. Ik weet niet genoeg van virtualisatie en netwerken om zelf in te schatten hoe ik dat op zou zetten en welke software ik daarbij zou moeten gebruiken. Maar in plaats van daar zo naar te vragen zou ik gewoon meer willen weten van de onderwerpen. Er zijn overal wel blogs te vinden maar ik ben nog geen 'virtualisatie bijbel' om 't zo maar te noemen tegen gekomen.

Mijn vraag: Waar halen jullie de informatie vandaan en in welke volgorde kan ik dit het beste tackelen?

Beste antwoord (via Hep op 21-05-2020 10:20)

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-06 17:13
Je zou onderstaande als startpunt kunnen gebruiken :) ik ben zelf erg fan van Proxmox en gebruik dit zowel prive en zakelijk vanwege het open source karakter en eenvoud.

Verder heb je voor thuisservers wel meerder soorten hypervisors denk o.a. VMware ESXi, XEN, Freenas (i.c.m. bhive) of kvm gebaseerde oplossingen zoals proxmox unraid etc..

Het grote Proxmox VE topic

Vind de filmpjes van Lawrence ook wel goed of linus techtips

Lawrence systems

Beetje afhankelijk van wat je wilt

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• powerboat
Google, Reddit, Youtube, tweakers genoeg informatie bronnen.

De truuk is, wat wil jij? Zodra je dat weet dan is het zoeken en lezen/luisteren/kijken en testen.

• Hep
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11-05 08:07
powerboat schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:39:
Google, Reddit, Youtube, tweakers genoeg informatie bronnen.

De truuk is, wat wil jij? Zodra je dat weet dan is het zoeken en lezen/luisteren/kijken en testen.
Heb je toevallig aanraders? Specifieke subreddits, youtube kanalen, tweakers topics? Zou top zijn!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• powerboat
Je zou onderstaande als startpunt kunnen gebruiken :) ik ben zelf erg fan van Proxmox en gebruik dit zowel prive en zakelijk vanwege het open source karakter en eenvoud.

Verder heb je voor thuisservers wel meerder soorten hypervisors denk o.a. VMware ESXi, XEN, Freenas (i.c.m. bhive) of kvm gebaseerde oplossingen zoals proxmox unraid etc..

Het grote Proxmox VE topic

Vind de filmpjes van Lawrence ook wel goed of linus techtips

Lawrence systems

Beetje afhankelijk van wat je wilt

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True