Toon posts:

Harde schijf ssd vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• donkykong
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-04-2021
In mijn huidige PC Asus M32 series i7-6700 zit een C schijf met de volgende kenmerken: SanDisk SD8SBAT128G1002.

Deze kaart is echt veel te klein qua geheugen.

Mijn vraag: Kan ik de huidige kaart vervangen voor een willekeurige grotere SSD kaart? of heb ik hierbij nog rekening te houden met zaken als: de juiste sleufaansluiting of overige waarden van de kaart?

het uiteindelijke doel is, om mijn huidige C schijf te klonen en te vervangen voor de nieuwe kaart.
Ik ben hierin echt een amateur, maar vindt het geweldig interessant en leuk om dit zelf te doen en te ontdekken.
Advies van de vakmensen is echter noodzakelijk :-)

Beste antwoord (via donkykong op 21-05-2020 09:23)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
Als ik het typenummer op Google in tik zie ik dat het een 2,5 inch sata ssd is. Dus gewoon zo een halen!
Voor klonen zijn zat programma's te vinden, ook veel info hier op het forum.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Natuurlijk moet je rekening houden met aansluiting, welk moederbord heb je? Dan kunnen we helpen met kijken welke zou passen.

*Als ik de juiste gevonden heb is dit data 600 aansluiting, dus elke SSD met data 600 past in ieder geval.

[Voor 30% gewijzigd door 99ruud99 op 21-05-2020 09:17]

• donkykong
dag Ruud,

https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-00-ghz.html

dit zijn de gegevens van het moederbord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
Dat is de processor sorry, maar ik heb de SSD volgens mij gevonden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
Als ik het typenummer op Google in tik zie ik dat het een 2,5 inch sata ssd is. Dus gewoon zo een halen!
Voor klonen zijn zat programma's te vinden, ook veel info hier op het forum.

• donkykong