Toon posts:

Harde schijf ssd vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• donkykong
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-04-2021
In mijn huidige PC Asus M32 series i7-6700 zit een C schijf met de volgende kenmerken: SanDisk SD8SBAT128G1002.

Deze kaart is echt veel te klein qua geheugen.

Mijn vraag: Kan ik de huidige kaart vervangen voor een willekeurige grotere SSD kaart? of heb ik hierbij nog rekening te houden met zaken als: de juiste sleufaansluiting of overige waarden van de kaart?

het uiteindelijke doel is, om mijn huidige C schijf te klonen en te vervangen voor de nieuwe kaart.
Ik ben hierin echt een amateur, maar vindt het geweldig interessant en leuk om dit zelf te doen en te ontdekken.
Advies van de vakmensen is echter noodzakelijk :-)

Beste antwoord (via donkykong op 21-05-2020 09:23)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
Als ik het typenummer op Google in tik zie ik dat het een 2,5 inch sata ssd is. Dus gewoon zo een halen!
Voor klonen zijn zat programma's te vinden, ook veel info hier op het forum.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Natuurlijk moet je rekening houden met aansluiting, welk moederbord heb je? Dan kunnen we helpen met kijken welke zou passen.

*Als ik de juiste gevonden heb is dit data 600 aansluiting, dus elke SSD met data 600 past in ieder geval.

[Voor 30% gewijzigd door 99ruud99 op 21-05-2020 09:17]

• donkykong
dag Ruud,

https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-00-ghz.html

dit zijn de gegevens van het moederbord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
Dat is de processor sorry, maar ik heb de SSD volgens mij gevonden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
Als ik het typenummer op Google in tik zie ik dat het een 2,5 inch sata ssd is. Dus gewoon zo een halen!
Voor klonen zijn zat programma's te vinden, ook veel info hier op het forum.

• donkykong
oh ja SATA hete dat. Ik heb jaren geleden als een een PC verbouwt (gestunteld) en daar zat ook een satasleuf in. Mooi dan weet ik denk ik genoeg.

3 dubbele DaNk aan 99Ruud99 en FoxLenny voor jullie snelle en goede advies !!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB

Zou een mooie zijn voor je denk ik zo :).

• donkykong
Dank voor de suggestie Ruud, ik ga deze inderdaad bestellen. 1tb is wellicht wat overdreven voor een c schijf

• donkykong
Ik heb ook nog een vraag gesteld over het uitbreiden van intern geheugen.

Hackus in "Juiste geheugen Asus i7-6700"

misschien kunnen jullie mij hierin ook van advies voorzien :-)

de heldenstatus hebben jullie voor mij al bereikt !!
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee