Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MSI PC maakt geluid tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

• DylanDD
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 25-04 11:03
Goedemorgen

Toen ik net mijn pc wou opstarten maakte deze een vreselijke piep, eentje die 3 seconden aanhield, daarna iets minder werd, weer 3 seconden aanhield, weer wat minder en daarna opnieuw begon.

Ik heb mijn pc heropgestart en kreeg deze piep weer, echter was deze nu korter dan ervoor.

Ik heb een prebuild MSI pc

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mvh

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

DylanDD schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:06:
Goedemorgen

Toen ik net mijn pc wou opstarten maakte deze een vreselijke piep, eentje die 3 seconden aanhield, daarna iets minder werd, weer 3 seconden aanhield, weer wat minder en daarna opnieuw begon.

Ik heb mijn pc heropgestart en kreeg deze piep weer, echter was deze nu korter dan ervoor.

Ik heb een prebuild MSI pc

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mvh
Wat heb je zelf zoal gedaan om het te verhelpen/onderzoek ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DylanDD
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 25-04 11:03
Hackus schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Wat heb je zelf zoal gedaan om het te verhelpen/onderzoek ?
Momenteel nog vrij weinig, beetje zitten luisteren. pc valt nog onder garantie van msi dus zal hem ook niet zo snel 'uit elkaar trekken'.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
*Repeated high & low beeps - Processor is damaged/Overheated

https://forum-en.msi.com/faq/article/bios-beep-codes

Ik zou eens beginnen met de processorkoeler en overige ventilators stofvrij te maken. Als dat niks oplost en je geen verstand van zaken hebt, zou ik nog eens op internet/handleiding zoeken of je kunt vinden wat de beepcodes betekenen. Geen idee hoe generiek de beepcodes zijn. Het zou zo maar kunnen dat ik iets gevonden heb voor een ander(e) computer/moederbord. Als je er niet uitkomt zou ik garantie claimen.

Als je weet wat je doet, kun je ook de koelpasta vervangen. Als dat nog steeds niet de gewenste oplossing geeft, herplaats de cpu dan eens. Als dat niet helpt, zou je nog kunnen kijken of je ergens een processor vandaan kunt halen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan een defecte processor ligt. Die gaan niet zo snel stuk. Koeling lijkt me ook niet direct de boosdoener (cpu is niet direct oververhit, maar dit gaat gelijdelijk) maar je kunt het proberen.

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:05
DylanDD schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Momenteel nog vrij weinig, beetje zitten luisteren. pc valt nog onder garantie van msi dus zal hem ook niet zo snel 'uit elkaar trekken'.
In dat geval zou ik het gewoon aan msi vragen.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Wat staat er in de handleiding?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

DylanDD schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Dat is wel grof gezegd. De boel schoonmaken doet geen kwaad. Verder kun je ook 1fan ontkoppelen en zo kijken of dat het is.(om maar wat te noemen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Ligt er aan. Als er zo'n stickertje achterop zit zou ik hem gewoon dicht laten.

En ja, ik weet dat ze officieel nog steeds garantie moeten geven, maar ik zou geen zin hebben in die discussie. Als je nog garantie hebt, laat ze het dan maar gewoon oplossen.

Anders kan je inderdaad wat dingen proberen. Ik zou beginnen met kijken wat die piep betekent.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True