Dit probleem doet zich dus voort bij mijn server. De HDD initialisatie duurt langer dan het BIOS hebben kan, zodat hij 'm dus niet ziet na een eerste power-on. Na een directe reboot pakt hij 'm wel omdat de HDD dan geïnitialiseerd is. Hoe stel je het booten uit? Het betreft een Award BIOS.
de config.sys staat op je HD, dus dat heeft niet veel zin als hij tijdens BIOS niet wordt gevonden doordat hij nog aan het initialiseren is
Hlpdsk, het probleem treedt al voor dat de config.sys ingelezen wordt. 
Er is een optie in je bios hiervoor.
Iets met bootdelay.
Zal eens kijken bij mij.
Er is een optie in je bios hiervoor.
Iets met bootdelay.
Zal eens kijken bij mij.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
In de BIOS kun je een boot delay instellen. Gewoon even rondneuzen en dan zie je het vanzelf wel.
in je bios moet een optie 'IDE Boot Delay' staan als het goed is.
staat de schijf als 'user' of 'autodetect' ingesteld btw? is niet echt relevant, maar toch interessant.
staat de schijf als 'user' of 'autodetect' ingesteld btw? is niet echt relevant, maar toch interessant.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Is het toevallig een Pentium I bord met een Western Digital van een jaar of 6 oud? Destijds was er een 'bug' merkbaar met deze combo waardoor de schijf niet communiceerde met de BIOS en bij startup de koppen tegen de schijf aan ramde. Slecht voor de disk, en bovendien gaf ie bij het opstarten van de PC vaak errors. Er was een fix voor, maar ik weet niet meer wat.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Als userOp maandag 06 augustus 2001 22:01 schreef P5ycho het volgende:
in je bios moet een optie 'IDE Boot Delay' staan als het goed is.
Primary slave staat op auto detect omdat daar af en toe een CD-ROM aan hangt, maar die daarna weer weg gaat omdat het systeem kaal zou moeten kunnen draaien
Het is een Cyrix systeem maar het mobo ondersteund idd ook P1's... En de HD is... (rammelderammelderam) Western DigitalOp maandag 06 augustus 2001 22:01 schreef Exirion het volgende:
Is het toevallig een Pentium I bord met een Western Digital van een jaar of 6 oud? Destijds was er een 'bug' merkbaar met deze combo waardoor de schijf niet communiceerde met de BIOS en bij startup de koppen tegen de schijf aan ramde. Slecht voor de disk, en bovendien gaf ie bij het opstarten van de PC vaak errors. Er was een fix voor, maar ik weet niet meer wat.
De schijf kan best wel 6 jaar oud zijn. Ik heb 'm tweedehands gekocht (1,2 gig is zat voor een server).
Ik zie dat het antwoord al is gegeven.
Dat scheelt een reboot.
Dat scheelt een reboot.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Ik had in '95 een Asus TP4XE bord met een Western Digital 1.6GB schijf. Hij doet 't nogsteeds, maar ik heb wel een soortgelijk probleem gehad.Op maandag 06 augustus 2001 22:05 schreef SONiCB00M het volgende:
Het is een Cyrix systeem maar het mobo ondersteund idd ook P1's... En de HD is... (rammelderammelderam) Western Digital
De schijf kan best wel 6 jaar oud zijn. Ik heb 'm tweedehands gekocht (1,2 gig is zat voor een server).
Ik heb het opgelost door (in het BIOS) een boot password in te stellen. Dan geeft ie de schijven namelijk langer de tijd voor het opstarten
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1