Dolby Atmos afspelen met plex via shield op Samsung hw-q90r

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo,

Sinds vorige week ben ik in bezit van een mooie Samsung hw-q90r soundbar.
Ik heb deze gekocht omdat ik graag wil genieten van Dolby Atmos
Op 1 of andere manier heb ik het idee dat de soundbar niet goed true 7.1 atmos afspeelt

Ik twijfel alleen nu enorm of ik wel alle goede hardware ervoor heb(tv,shield) of dat ik in de instellingen van plex of shield misschien toch iets verkeerd doe.

Ik gebruik als tv een pricewatch: LG 42UB820V Zwart
Deze verbind ik via hdmi-arc met mijn soundbar (samsung hw-q90r)

Ik speel film/series af via mijn nvidea shield waar ik plex op heb staan
Ik heb gekeken in de advanced instellingen van plex en in audio heb ik deze staan op :
Audio passthrough hdmi
h264 maximum level op disabled(5.2 is recommended)

Zijn er Instellingen die ik verkeerd doe ? Of zijn er instellingen van de tv die ik over het hoofd zie?

Of is de tv te oud 2015? (geen dolby atmos ondersteuning)

Alavst bedankt!

...

...

Beste antwoord (via slaapkamer op 20-06-2020 10:42)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:17

Oekol

waka waka hey hey

Wat gekke zegt. Shield direct aan de soundbar en niet via je tv. Dan zul je de dolby atmos melding op je schermpje zien van je soundbar. Even goed checken of overal de laatste updates op staan van je soundbar en weet dat je bas module en rears apart geüpdatet dienen te worden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Grootste probleem in dit verhaal is de soundbar. De marketingafdeling van Samsung kan er wel een sticker op plakken dat deze een Atmos geluidsspoor kan decoderen maar daar houdt de “Atmos-beleving” direct op. Om dit te kunnen weergeven en ook daadwerkelijk ervaren, heb je een behoorlijk aantal speakers nodig. En die heb je niet. Met wat foefjes en reflecties probeert die soundbar alleen maar Atmos te simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
S1NN3D schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:53:
Grootste probleem in dit verhaal is de soundbar. De marketingafdeling van Samsung kan er wel een sticker op plakken dat deze een Atmos geluidsspoor kan decoderen maar daar houdt de “Atmos-beleving” direct op. Om dit te kunnen weergeven en ook daadwerkelijk ervaren, heb je een behoorlijk aantal speakers nodig. En die heb je niet. Met wat foefjes en reflecties probeert die soundbar alleen maar Atmos te simuleren.
Mmm ja ik heb ook getwijfeld tussen dit en een systeem met reciever en speakers die atmos kan .In de soundbar zitten echter een groot aantal boxen die inderdaad atmos simuleren (geluid via die speakers naar plafond gericht en dat weerkaatst)

Het is best een mooi geluid wat uit het systeem komt
Ik twijfel alleen of ik iets in de instellingen verkeert doe van mijn plex of dat het aan de tv ligt waardoor ik niet die "gesimuleerde "7.1 ervaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Krijg je op de soundbar Dolby Atmos te zien bij het afspelen van (Atmos) media?

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 16:07
Via hdmi arc kun je geen atmos afspelen daarvoor heb earc nodig het beste kun je de shield rechtstreeks aan de soundbar hangen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wat gekke zegt. Shield direct aan de soundbar en niet via je tv. Dan zul je de dolby atmos melding op je schermpje zien van je soundbar. Even goed checken of overal de laatste updates op staan van je soundbar en weet dat je bas module en rears apart geüpdatet dienen te worden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:23
Je hebt de boel niet goed aangesloten.
Je TV ondersteunt geen e-arc.
Dit is een vereiste voor het afspelen van HD audio formaten over arc.

Verbind de soundbar met de TV middels HDMI arc en sluit vervolgens je Shield op een andere HDMI poort van de soundbar aan. Daarna zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03 12:47
gekke schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:21:
Via hdmi arc kun je geen atmos afspelen daarvoor heb earc nodig het beste kun je de shield rechtstreeks aan de soundbar hangen
Niet helemaal waar, is afhankelijk van de source. Netflix, Amazon Prime en dergelijke kunnen Dolby Atmos via HDMI ARC versturen.

Ga je vervolgens een 4K UHD kijken via je bluray speler of iets dergelijks, dan zul je inderdaad eARC nodig hebben.

Echter durf ik niet te zeggen hoe dit met Plex werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke
Raxious schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:48:
[...]

Niet helemaal waar, is afhankelijk van de source. Netflix, Amazon Prime en dergelijke kunnen Dolby Atmos via HDMI ARC versturen.

Ga je vervolgens een 4K UHD kijken via je bluray speler of iets dergelijks, dan zul je inderdaad eARC nodig hebben.

Echter durf ik niet te zeggen hoe dit met Plex werkt.
in Plex de audio op passthrough zetten als de soundbar het aankan zal ie atmosfeer afspelen als het in de audiotrack zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gekke schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:23:
[...]
in Plex de audio op passthrough zetten als de soundbar het aankan zal ie atmosfeer afspelen als het in de audiotrack zit.
Heb je de TS goed doorgelezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

hardware-lover schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
[...]

Heb je de TS goed doorgelezen?
Of überhaupt allee andere berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke
het was jullie misschien niet opgevallen maar ik antwoord op raxious zijn post

' Echter durf ik niet te zeggen hoe dit met Plex werkt."

Misschien moeten jullie je drang om overal over te zeiken is een beetje onder controle houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

slaapkamer schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:26:
[...]

Mmm ja ik heb ook getwijfeld tussen dit en een systeem met reciever en speakers die atmos kan .In de soundbar zitten echter een groot aantal boxen die inderdaad atmos simuleren (geluid via die speakers naar plafond gericht en dat weerkaatst)

Het is best een mooi geluid wat uit het systeem komt
Ik twijfel alleen of ik iets in de instellingen verkeert doe van mijn plex of dat het aan de tv ligt waardoor ik niet die "gesimuleerde "7.1 ervaar
Ook geluid van luidsprekers die niet gericht zijn op het plafond weerkaatsen via het plafond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:31
Hier hetzelfde probleem gehad.
Inderdaad rechtstreeks aansluiten op de soundbar. En bij mij gaf die meteen dolby atmos aan op het scherm van de soundbar.
Hier overigens met de laptop gedaan.
De tv ondersteund het in sommige gevallen b. V. Mandalorian wel maar een 4k hdr met atmos film niet. Die doe ik via de laptop.
Pagina: 1