Ik fotografeer al jaren met een canon 550D met de canon 100 mm ongestabiliseerde macrolens. Een geweldige combinatie maar de body is aan zijn einde aan het komen(er vallen zelfs onderdelen vanaf
) Omdat ik enkel insecten fotografeer heb ik maar 1 objectief nodig
Ik wil nu graag een nieuwe combinatie aanschaffen van een body en dit keer een gestabiliseerde 100mm macrolens. Omdat ik verder geen objectieven heb, ben ik niet gebonden aan Canon maar kan ik gaan voor de fijnste en beste combinatie. In het kort: de eisen.
- Body met cropfactor. tussen de 500 en 1500 euro.
- Liefst met ingebouwde flitser, maar niet essentieel.
- Te combineren met een goede, gestabiliseerde +- 100mm macrolens.
- Iso met weinig ruis.
- snelle en goede autofocus.
Omdat ik sinds de 550D niet meer naar camera's heb gekeken heb ik geen idee welke fabrikant tegenwoordig voorloopt. Ik hoop hier wat advies te krijgen.
Groet Robin
Ik wil nu graag een nieuwe combinatie aanschaffen van een body en dit keer een gestabiliseerde 100mm macrolens. Omdat ik verder geen objectieven heb, ben ik niet gebonden aan Canon maar kan ik gaan voor de fijnste en beste combinatie. In het kort: de eisen.
- Body met cropfactor. tussen de 500 en 1500 euro.
- Liefst met ingebouwde flitser, maar niet essentieel.
- Te combineren met een goede, gestabiliseerde +- 100mm macrolens.
- Iso met weinig ruis.
- snelle en goede autofocus.
Omdat ik sinds de 550D niet meer naar camera's heb gekeken heb ik geen idee welke fabrikant tegenwoordig voorloopt. Ik hoop hier wat advies te krijgen.
Groet Robin