Verwijderd
Onder RedHat 7.1 zit toch Linuxconf? Met deze kun je heel gemakkelijk dat kaartje toevoegen. Module is geloof ik ne2k.
Misschien moet je dan nog even klooien met isapnp om het base io adres op te zoeken maar dat is vrij straight forward.
(man isapnp)
Succes!
Misschien moet je dan nog even klooien met isapnp om het base io adres op te zoeken maar dat is vrij straight forward.
(man isapnp)
Succes!
Nee, de module is 'ne'. Even met isapnptools klooien en dan ne proben met de juiste hardwareadressen e.d. Works for me here
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
kun je pnp niet uitzetten? dan is namelijk makkelijker.
met pnp is het dacht ik
#pnpdump > /etc/isapnp
#view /etc/isapnp
goeie instellingen neerzetten en opslaan en dan.
#isapnp
dan is je kaart geinitaliseseerd (
)
en dan kun je gewoon
#insmod ne io=0xadress irq=5 eth0 (toch?)
met pnp is het dacht ik
#pnpdump > /etc/isapnp
#view /etc/isapnp
goeie instellingen neerzetten en opslaan en dan.
#isapnp
dan is je kaart geinitaliseseerd (
en dan kun je gewoon
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Had ik hem bijna goed....Op maandag 06 augustus 2001 22:41 schreef Jotti het volgende:
Nee, de module is 'ne'.
BlackHawk: bijna goed ja 
dat probeert het al te configgen... is misschien makkelijker
Nou, zonder isapnptools wil het hier niet lukken, ik heb een pnp kaartje.Op maandag 06 augustus 2001 22:45 schreef Super_ik het volgende:
kun je pnp niet uitzetten? dan is namelijk makkelijker.
pnpdump -c > /etc/isapnp(.conf)met pnp is het dacht ik
#pnpdump > /etc/isapnp
dat probeert het al te configgen... is misschien makkelijker
Zonder dat 'eth0' ja en met komma's tussen de arguments, dus io=0xblaat,irq=5 (was nodig dacht ik)en dan kun je gewoon
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
In het bestand:
/etc/modules.conf
zet je het volgende:
alias eth0 ne
options ne io=0x300 irq=5
vervolgens maake je een bestand aan in de dir /etc/sysconfig/network-scripts genaamd 'ifcfg-eth0' met de volgende informatie:
DEVICE="eth0"
IPADDR="192.168.0.1"
NETMASK="255.255.255.0"
ook ff opslaan, en vervolgens tik je in de console:
ifup-eth0
en klaar
(had trouwens niks anders te doen)
/etc/modules.conf
zet je het volgende:
alias eth0 ne
options ne io=0x300 irq=5
vervolgens maake je een bestand aan in de dir /etc/sysconfig/network-scripts genaamd 'ifcfg-eth0' met de volgende informatie:
DEVICE="eth0"
IPADDR="192.168.0.1"
NETMASK="255.255.255.0"
ook ff opslaan, en vervolgens tik je in de console:
ifup-eth0
en klaar
(had trouwens niks anders te doen)
Ik dank u allemaal voor uw reacties
ik zal es proberen welke werken
ik zal es proberen welke werken
Verwijderd
Ik heb zelf ook een isa ne2000 kaartje, ik weet alleen niet of ie ook pnp is.
Als je de i/o weet (heel makkelijk in windows te checken, als je dat nog hebt staan) dan kun je in linuxconf heel gemakkelijk dit kaartje toevoegen:
module: ne
irq: 5
io: ?
Zo werkt 't bij mij...
Als je de i/o weet (heel makkelijk in windows te checken, als je dat nog hebt staan) dan kun je in linuxconf heel gemakkelijk dit kaartje toevoegen:
Zo werkt 't bij mij...
Nou, vertrouw niet blindelings met wat Windows voor getallen komt, want ik had een keer 2 verschillende netwerkkaartjes die ik wilde gaan gebruiken voor FreeSco.Op dinsdag 07 augustus 2001 13:41 schreef Agijsbro het volgende:
Ik heb zelf ook een isa ne2000 kaartje, ik weet alleen niet of ie ook pnp is.
Zo werkt 't bij mij...
Windows gaf 0x300 en 0x340 oid, maar het wilde maar niet werken. Toen maar de config progs gezocht voor beide kaartjes, bleek het 0x280 en 0x320 te zijn. Ja, allebei precies 0x20 te veel !!!
Verwijderd
Hmmm... Dat is inderdaad vaag zeg!Op woensdag 08 augustus 2001 10:55 schreef Zarc.oh het volgende:
[..]
Nou, vertrouw niet blindelings met wat Windows voor getallen komt, want ik had een keer 2 verschillende netwerkkaartjes die ik wilde gaan gebruiken voor FreeSco.
Windows gaf 0x300 en 0x340 oid, maar het wilde maar niet werken. Toen maar de config progs gezocht voor beide kaartjes, bleek het 0x280 en 0x320 te zijn. Ja, allebei precies 0x20 te veel !!!
Maar een tip voor newbies die toch vaak gegeven wordt is: check voor je linux gaat installeren de resources van je hardware onder je huidige OS (99 van de 100 dus windows...).
Pagina: 1