Nieuw systeem voor beeldbewerking (+1 €1000,-)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 20:48
Mijn huidige systeem (Dell Inspire, i5 4440, 8GB, GeForce GT 625) is hopeloos verouderd en aan vervanging toe. Aangezien ik nu mijn vakantiegeld binnen heb is dit een mooi moment om te investeren in een nieuw systeem. Ik heb hiervoor een budget van ongeveer 1000 euro (inclusief OS).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name beeldbewerking in Adobe Lightroom en Photoshop en tethered studio photoshoots in Lightroom met zo min mogelijk lag. Daarnaast bewerk ik af en toe video's in Adobe Premiere en After Effects. Ik gebruik mijn systeem niet om te gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- MSI GTX 960 gaming 2G videokaart, gedoneerd door mijn broer die deze over had nadat hij zijn gaming PC heeft ge-upgrade.
- Twee 3,5" HDD's voor opslag van foto's en video's.
- Monitoren (2x Iiyama ProLite B2409HDS), muis en toetsenbord. Mijn monitoren upgraden is de volgende stap, maar voorlopig heeft de nieuwe PC prio.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf dit bij elkaar gezocht:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 119,79€ 119,79
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,19€ 79,19
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 105,95€ 105,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 43,60€ 43,60
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 139,65€ 139,65
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 95,90€ 95,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 119,90€ 119,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.002,98

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben er vrij zeker van dat dit de juiste behuizing is en dat AMD op dit moment een betere keuze is dan Intel, maar verder ben ik niet merkgetrouw en sta ik open voor suggesties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimale RGB-meuk. Daarnaast doe ik altijd lang met mijn systeem (mijn huidige is ook al ruim 7 jaar oud) en wil ik vooral dat deze betrouwbaar en future proof is. De videokaart wil ik wellicht in de toekomst nog een keer kunnen upgraden als de huidige toch een bottleneck blijkt te zijn.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Vooral een indicatie of de keuzes die ik heb gemaakt in mijn zoektocht logisch zijn en of er eventueel opties zijn die een betere/logischere keuze zijn. Dit lijstje heb ik samengesteld na wat dagen reviews bekijken op YouTube. Mijn laaste ervaring met het zelf bouwen van een systeem is echter al weer ruim 20 jaar geleden. In de tussentijd heb ik voornamelijk gewerkt met pre-built Dell systemen, zowel op mijn werk als thuis.

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Beste antwoord (via equationunequal op 21-05-2020 10:36)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50

Thomg

Aww yiss

pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black
of
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

Verder vind ik de Tomahawk nu wel aan de dure kant zitten, komt te dicht in vaarwater van de X570 planken. Ron de 100 was het een no-brainer, maar voor 120...
pricewatch: ASRock B450 Pro4

Qua opslag zou ik toch eerder voor meer trager gaan dan minder sneller.
Als je budget kan rekken:
pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB
Anders
pricewatch: Kingston A2000 1TB

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50

Thomg

Aww yiss

pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black
of
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

Verder vind ik de Tomahawk nu wel aan de dure kant zitten, komt te dicht in vaarwater van de X570 planken. Ron de 100 was het een no-brainer, maar voor 120...
pricewatch: ASRock B450 Pro4

Qua opslag zou ik toch eerder voor meer trager gaan dan minder sneller.
Als je budget kan rekken:
pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB
Anders
pricewatch: Kingston A2000 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-04 21:27
Zou de veranderingen doen die @Thomg voorsteld

Verder kan je online een Windows key voor €15 kopen en zo €85 besparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 20:48
Bedankt voor het meedenken en de aanbevelingen! Ik heb zojuist mijn bestelling geplaatst met de volgende aanpassingen:

- ASRock B450 Pro4 MoBo ipv. de MSI
- ADATA SSD's ipv. de Samsung (gelijk gekozen voor twee stuks, aangezien dit MoBo twee M.2 slots heeft)
- 550W PSU ipv. 650W. Van Seasonic, want deze was wel leverbaar bij de webshop waar ik mijn bestelling geplaast heb. Zou voldoende moeten zijn als ik in de toekomst mijn grafische kaart nog een keer wil upgraden.

Now we wait :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]