Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kcmedia
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11-03 09:02
Beste forumleden,
Ik heb een juridische vraag wat betreft arbeidsrecht:

Klopt het dat een werkgever opdraait voor de kosten van een WW bij een vaststellingsovereenkomst?

Indien je uit dienst wil gaan met een vaststellingsovereenkomst, waar moet je op letten als werknemer?
En wat zijn de gevolgen/plichten voor de werkgever?

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Bedankt

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:10

Snake

Los Angeles, CA, USA

-weg-

[Voor 90% gewijzigd door Snake op 20-05-2020 21:38]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:53

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat is je vraag precies @kcmedia? Wat is de context?
Want dit is wel érg algemeen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17:43
Veel te algemeen inderdaad. Zoek eerst zelf eens uit wat een vaststellingsovereenkomst is.
Succes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
kcmedia schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:23:
...Klopt het dat een werkgever opdraait voor de kosten van een WW bij een vaststellingsovereenkomst?
Dat doet een werkgever altijd al door premie te betalen.
Indien je uit dienst wil gaan met een vaststellingsovereenkomst, waar moet je op letten als werknemer?
En wat zijn de gevolgen/plichten voor de werkgever?...
Als je de kernwoorden uit je vragen in een zoekmachine invult, krijg je denk ik wel wat informatie om mee te beginnen.

• MikeN
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-06 12:51
Het is gebruikelijk dat een werkgever de juridische kosten voor het laten checken van de vaststellingsovereenkomst door de werknemer vergoedt. Ik zou daar gebruik van maken en deze vragen bij een jurist neerleggen, daar kom je verder mee dan willekeurig iets roepen op een forum.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:10
MikeN schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Het is gebruikelijk dat een werkgever de juridische kosten voor het laten checken van de vaststellingsovereenkomst door de werknemer vergoedt. Ik zou daar gebruik van maken en deze vragen bij een jurist neerleggen, daar kom je verder mee dan willekeurig iets roepen op een forum.
Dat klopt als de werkgever van je af wil. Maar als jij zelf weg wil en je werkgever om een vaststellingsovereenkomst vraagt (om een ww uitkering veilig te stellen), dan gaat de werkgever jouw kosten waarschijnlijk niet betalen. Natuurlijk moet in de ovk dan wel staan dat het initiatief bij de werkgever lag, anders ;w ww.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

kcmedia schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:23:
Beste forumleden,
Ik heb een juridische vraag wat betreft arbeidsrecht:

Klopt het dat een werkgever opdraait voor de kosten van een WW bij een vaststellingsovereenkomst?

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Bedankt
Simpel? Nee, de werkgever hoeft niet op te draaien voor de WW (tenzij het een eigen risicodrager is zoals de overheid, maar die zal ook geen vaststellingsovereenkomst aangaan om die reden).

Maar dat is allemaal afhankelijk van wat je in de overeenkomst afsluit. Mocht jij een dergelijke overeenkomst af willen sluiten, heb ik 1 advies: Zoek een jurist. Bijna altijd kun je die kosten onderdeel laten zijn van de vaststellingsovereenkomst.

Want de rest is allemaal onderdeel van de overeenkomst.
Let wel: de werkgever kan geen garantie geven dat je ook daadwerkelijk WW krijgt. (maar dat is bijna nooit een probleem).

Ik ga er in mijn verhaal wel vanuit dat het initiatief voor de overeenkomst bij de werkgever ligt.

[Voor 4% gewijzigd door Cyberpope op 22-05-2020 22:11]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Acradavos
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20-06 22:50

Acradavos

Poetsfanaat

Cyberpope schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Simpel? Nee, de werkgever hoeft niet op te draaien voor de WW (tenzij het een eigen risicodrager is zoals de overheid, maar die zal ook geen vaststellingsovereenkomst aangaan om die reden).

Maar dat is allemaal afhankelijk van wat je in de overeenkomst afsluit. Mocht jij een dergelijke overeenkomst af willen sluiten, heb ik 1 advies: Zoek een jurist. Bijna altijd kun je die kosten onderdeel laten zijn van de vaststellingsovereenkomst.

Want de rest is allemaal onderdeel van de overeenkomst.
Let wel: de werkgever kan geen garantie geven dat je ook daadwerkelijk WW krijgt. (maar dat is bijna nooit een probleem).

Ik ga er in mijn verhaal wel vanuit dat het initiatief voor de overeenkomst bij de werkgever ligt.
Nee, geen jurist. Een arbeidsrechtsadvocaat.

Ga nooit zomaar akkoord met je VSO en vraag je werkgever of hij de juridische kosten wilt betalen tot 1250 excl. BTW.

Daar kan een advocaat ook veel mee.

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True