opslag en icloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riri1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11-2023
ik zou graag
willen weten of de opslag van je iPhone over genomen word als je icloud uitbreid?
ik kan niet echt het antwoord vinden op internet maar als ik een iPhone met 64 gb neem
en ik kom toch geheugen te kort en ik koop extra icloud bij word dan de geheugen op je telefoon minder?
ik heb nu android maar wil graag over op iphone.
ik gebruik nu 38.89gb op telefoon en 20.93gb op sd kaart.

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Nee, je lokale opslag wordt niet minder.

Indien je een toestel met 64 GB neemt, blijft deze 64 GB (in de praktijk een paar GB minder) gewoon beschikbaar, ongeacht van hoeveel iCloud opslag je afneemt.

Icloud opslag en lokale opslag op het toestel zijn twee losstaande zaken. Die kunnen elkaar ook niet vervangen. Natuurlijk kun je bestanden zowel in iCloud als lokaal opslaan. En ook voor foto’s kun je ervoor kiezen deze voornamelijk in icloud te bewaren. Maar apps kun je alleen in het lokale geheugen installeren. Dat is wel iets om rekening mee te houden voor het geval je veel en/of grote apps wilt installeren.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypox
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-11-2021
Je kan je foto’s als miniatuur laten staan op je iPhone op dat moment verkleint die de opslag op je telefoon van de foto’s. Dit zou helaas echter de enige mogelijkheid zijn om ruimte op je iPhone te sparen met iCloud. De rest word gebruikt voor bestanden etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 16:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

remyjanssen1991 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:23:
Je kan je foto’s als miniatuur laten staan op je iPhone op dat moment verkleint die de opslag op je telefoon van de foto’s. Dit zou helaas echter de enige mogelijkheid zijn om ruimte op je iPhone te sparen met iCloud. De rest word gebruikt voor bestanden etc
Dit. Met als toevoeging dat als je de originele foto's (of bestanden) wilt hebben, deze automatisch worden gedownload. Andersom ook: gebruik je foto's of bestanden niet, blijven die zichtbaar op je telefoon maar staan ze feitelijk op iCloud.

Mits goed ingesteld hoef je er zelf dus niet naar om te kijken hoe je geheugen zo slim mogelijk wordt gebruikt.